Thrue 7.1 VS virtual 7. 1 headset?!

Pagina: 1
Acties:

• xX-DrAgOnFly-Xx
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-02-2024
Ik zoek een?

Ik zoek een perfecte game headset voor FPS games waar ik het mooiste surround geluid mee kan krijgen.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Budget is zo rond de 250 eu

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Ik sta open voor alternatieven. Ik heb nu mijn zinnen gezet op de Asus ROG Centurion met verschillende speakers in elke oorcup.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Op zolder. Omgevingsgeluiden hoeven niet perfect gedempt te worden dus daar hoef ik niet advies over.

Wat wil ik graag weten?

Ik zou graag van jullie horen voor welke high end gameheadset jullie hebben gekozen (of zouden kiezen) en waarom.

De hele discussie over dat je beter een gewone stereo headset kan kopen hoeft hier niet gevoerd te worden omdat ik gewoon wil kiezen voor een game headset.

Ik loop vooral vast op het stuk of je nu echt verschil gaat merken in games tussen "thrue" 7.1 VS virtual 7.1

Ik weet dat de thrue niet te vergelijken is. Met meerdere losse boxen in de kamer maar dat is voor mij geen optie helaas (zit naast de kinderkamer)

Heeft 1 van jullie beide gehad en zoja merkte je hier nu echt verschil in of is dit verschil te verwaarlozen?

Alvast bedankt voor jo het delen van jullie ervaringen! _/-\o_

• waseland
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-01 15:31

waseland

War... war never changes

Zelf heb ik een: pricewatch: Kingston HyperX Cloud II Red. Deze heeft Virual 7.1 maar ik heb daar nooit echt last van gehad. Hij zit ook echt enorm fijn om de oren en qua prijs ligt hij heel gunstig!

Als je iets duurders zoekt dan is misschien dit wel iets: product: Logitech G933

• xX-DrAgOnFly-Xx
waseland schreef op zondag 26 november 2017 @ 16:15:
Zelf heb ik een: pricewatch: Kingston HyperX Cloud II Red. Deze heeft Virual 7.1 maar ik heb daar nooit echt last van gehad. Hij zit ook echt enorm fijn om de oren en qua prijs ligt hij heel gunstig!

Als je iets duurders zoekt dan is misschien dit wel iets: product: Logitech G933
Ah top! Met jou headset heb je dus een prima dolby geluid qua voetstappen en omgevingsgeluid?

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23

HKS-Skyline

Vroooom ?

100% zeker voor virtual 7.1 gaan of gewoon een goede stereo headset kiezen. "true" 7.1 voor zover het true te noemen is bevat meerdere drivers, maar wel allemaal kleiner dan de meeste stereo headsets. Ik vind persoonlijk het 7.1 effect ook niet overtuigend. Het zelfde is het geval bij virtual 7.1. Het geluik klinkt al snel blikkerig en gecomprimeerd. Het surround effect is aanwezig maar het geluid word er niet mooier van. De steelseries arctis 7 of arctis 5 zou mijn advies zjjn. Prettige pasvorm en goed geluid. De meeste shooters hebben al goed geluid en ik hoor zelf zonder virtual 7.1 veel beter de richting dan met. Maargoed dat is persoonlijke voorkeur.

• xX-DrAgOnFly-Xx
Bedankt voor jullie advies! Net via marktplaats een Asus ROG Centurion True gekocht voor een erg mooie prijs.. Nu maar hopen dat het gaat bevallen anders staat die binnenkort op V&A ;)

• AlonMalyn
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10-02-2025

AlonMalyn

Knettergek

De Cloud II is zeker aan te raden. Een van de beste gaming headsets die er nu is, zeker voor FPS. Je kan ook de Alpha bestellen*, de opvolger van de Cloud II.

*Nog niet verkrijgbaar in Nederland. Wel via Amazon te bestellen.
https://www.amazon.com/Hy...-HSCA-RD-AM/dp/B074NBSF9N

• waseland
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-01 15:31

waseland

War... war never changes

AlonMalyn schreef op maandag 27 november 2017 @ 03:45:
De Cloud II is zeker aan te raden. Een van de beste gaming headsets die er nu is, zeker voor FPS. Je kan ook de Alpha bestellen*, de opvolger van de Cloud II.

*Nog niet verkrijgbaar in Nederland. Wel via Amazon te bestellen.
https://www.amazon.com/Hy...-HSCA-RD-AM/dp/B074NBSF9N
Het ziet er naar uit dat ik binnenkort een nieuwe headset heb! Zou hij net zo fijn zitten als de Cloud II?

• AlonMalyn

AlonMalyn

Knettergek

waseland schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:46:
[...]

Het ziet er naar uit dat ik binnenkort een nieuwe headset heb! Zou hij net zo fijn zitten als de Cloud II?
Zeker. Ze zitten heerlijk, heb de Cloud II toevallig net zelf binnen, de Gunmetal versie. Prachtige bouwkwaliteit, en ook geweldig ingepakt. Bij de Cloud II krijg je er 2 sets earcups bij, stoffen earcups en leren/kunststof earcups. De meeste mensen vinden de 2e lekkerder zitten, maar een enkeling kiest voor de stoffen versie. Isoleert wat minder, maar dat zal een keuze zijn voor iedereen.

Ik weet alleen niet zeker of die er ook bij gegeven worden bij de Alpha, de losse earcups. Er staat een Alpha al een tijdje op de V&A en die persoon geeft aan de Cloud II lekkerder te vinden zitten vanwegen de earcups, nou zijn die naar mijn kennis precies hetzelfde, misschien op een kleine maat na. Je kan ze los bestellen, in ieder geval voor de Cloud II. Dit wordt vast en zeker ook een mogelijkheid voor de Alpha. Hij zegt ook iets over de microfoon maar dat zou ik negeren, je koopt geen gaming headset voor de mic. Zal wel ongetweifeld ruim voldoende zijn voor dingen als Teamspeak, Discord, Mumble etc.

V&A post: https://tweakers.net/aanb...x-cloud-alpha-nieuw!.html

• AlonMalyn

AlonMalyn

Knettergek

Ik heb totaal over je aankoop van de Centurion heen gelezen.. Excuses.

• xX-DrAgOnFly-Xx
AlonMalyn schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:23:
Ik heb totaal over je aankoop van de Centurion heen gelezen.. Excuses.
Geen probleem! Ik kon hem niet laten liggen. Was nog nieuw (alleen getest) en kon hem hoor 150 eu overnemen.. Eerste test geluiden zijn naar mijn mening verbluffend!

• AlonMalyn

AlonMalyn

Knettergek

xX-DrAgOnFly-Xx schreef op woensdag 29 november 2017 @ 00:57:
[...]

Geen probleem! Ik kon hem niet laten liggen. Was nog nieuw (alleen getest) en kon hem hoor 150 eu overnemen.. Eerste test geluiden zijn naar mijn mening verbluffend!
Top! Veel plezier met je aankoop!
Pagina: 1