Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:18

Archimond

Lopende Helpdesk

Topicstarter
Momenteel gebruik ik een krachtige HP Envy 17 inch laptop. Maar ik merk dat ik steeds vaker de laptop gebruik op het bed, op de bank bij vrienden of zelfs staand om iets snel op te zoeken. Daarom had ik een tablet gekocht, maar een flipcover/losse bluetooth toetsenbord werkt op bobbelige ondergronden zoals een "lap" niet goed.

Op het werk gebruik ik een Asus UX310, die is bijna perfect. Mist alleen nog IPS paneel voor films bekijken en omklapbaar scherm.

Wat ga je met je laptop doen?
- Onenote, evernote voor kleine onderzoekjes en notities
- Slimjet en firefox browser, ik open vaak 20+ tabbladen
- Youtube en films bekijk ik veel, ik gebruik vaak de pijltjestoetsen om te scrollen

Wat is je budget?
€900,- ongeveer, minder is altijd goed. Als het meer dan €200,- scheelt is een normale 12-14 inch laptop ook een optie.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ga de laptop heel veel meenemen in de toekomst, maar ik vervoer het in een goeie rugzak en heb een auto. Minimale accuduur 2 uur en maximaal gewicht 2,5kg. De HP 17inch is voor zijn formaat niet zwaar, maar te groot om hem even snel te gebruiken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- IPS Full HD scherm is een eis
- Goed touchpad, interface in windows is niet altijd handig voor touch
- minimaal i3, liefst i5
- Toetsenbord verlichting is handig in het donker
- 256GB SSD
- 8GB ram
- 802.11ac

Wensen, niet verplicht:
- 2ehands in goede staat mag ook
- Ethernet aansluiting is een wens, handig om C7 DD-wrt te updaten
- Geforce mx videokaart

Dell XPS 13 2 in 1 wordt overal goed beoordeeld, alleen is prijzig.
Lenovo Yoga 520 ziet er goed uit: https://www.laptopshop.nl...ml#product_specifications

Het probleem is dat het moederbord van mijn 15,6" Lenovo en andere ideapads van tweakers en reviewers onverklaarbaar sneuvelen. Support van Lenovo is bijna niet aanwezig.

HP pavilion x360 lijkt mij goed, maar hoe is de touchpad, toetsenbord en het scherm? Dat zijn meestal de zwakke punten van HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank83
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-03 17:53
De Dell inspiron 15 5000 2-in-1 is misschien een optie. Heeft een I5 van de 8e generatie en voldoet ook aan je andere eisen. Is normaal EUR 850,-- maar nu met 15% korting is die EUR 720,--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:06
De Lenovo Yoga 720 kun je bij Paradigit bestellen in de kleur zilver, voor 899 (999 min 10% Black Friday). Voldoet aan al je eisen, de 520 is een net wat minder luxe variant. Reviews van de Yoga 720 lijken zo op het oog goed. Helaas wel de "oude" generatie i5 7200u (prima qua performance, maar de Dell heeft bijvoorbeeld de nieuwere i5 8250u).

De Dell is ook een goede optie volgens mij, maar wel aanzienlijk lagere helderheid van scherm als ik de review op o.a. notebookcheck zo lees. Dit betekent dat het buiten minder of niet is te gebruiken. Het is dus net een beetje wat je belangrijk vindt.

Ik heb zelf een Lenovo Y500 en heb niets te klagen, ben erg blij met de support en geen problemen met toetsenborden. Op mijn werk hoor ik eigenlijk dezelfde verhalen over Lenovo laptops (mensen zijn er enthousiast over), dus jammer dat jij het anders ervaart.

[ Voor 59% gewijzigd door Arjan90 op 26-11-2017 11:37 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:18

Archimond

Lopende Helpdesk

Topicstarter
De dell inspiron 2 in 1 ziet er goed uit. Ik gebruik de laptop binnen of in de avond/nacht.