Momenteel gebruik ik een krachtige HP Envy 17 inch laptop. Maar ik merk dat ik steeds vaker de laptop gebruik op het bed, op de bank bij vrienden of zelfs staand om iets snel op te zoeken. Daarom had ik een tablet gekocht, maar een flipcover/losse bluetooth toetsenbord werkt op bobbelige ondergronden zoals een "lap" niet goed.
Op het werk gebruik ik een Asus UX310, die is bijna perfect. Mist alleen nog IPS paneel voor films bekijken en omklapbaar scherm.
Wat ga je met je laptop doen?
- Onenote, evernote voor kleine onderzoekjes en notities
- Slimjet en firefox browser, ik open vaak 20+ tabbladen
- Youtube en films bekijk ik veel, ik gebruik vaak de pijltjestoetsen om te scrollen
Wat is je budget?
€900,- ongeveer, minder is altijd goed. Als het meer dan €200,- scheelt is een normale 12-14 inch laptop ook een optie.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ga de laptop heel veel meenemen in de toekomst, maar ik vervoer het in een goeie rugzak en heb een auto. Minimale accuduur 2 uur en maximaal gewicht 2,5kg. De HP 17inch is voor zijn formaat niet zwaar, maar te groot om hem even snel te gebruiken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- IPS Full HD scherm is een eis
- Goed touchpad, interface in windows is niet altijd handig voor touch
- minimaal i3, liefst i5
- Toetsenbord verlichting is handig in het donker
- 256GB SSD
- 8GB ram
- 802.11ac
Wensen, niet verplicht:
- 2ehands in goede staat mag ook
- Ethernet aansluiting is een wens, handig om C7 DD-wrt te updaten
- Geforce mx videokaart
Dell XPS 13 2 in 1 wordt overal goed beoordeeld, alleen is prijzig.
Lenovo Yoga 520 ziet er goed uit: https://www.laptopshop.nl...ml#product_specifications
Het probleem is dat het moederbord van mijn 15,6" Lenovo en andere ideapads van tweakers en reviewers onverklaarbaar sneuvelen. Support van Lenovo is bijna niet aanwezig.
HP pavilion x360 lijkt mij goed, maar hoe is de touchpad, toetsenbord en het scherm? Dat zijn meestal de zwakke punten van HP.
Op het werk gebruik ik een Asus UX310, die is bijna perfect. Mist alleen nog IPS paneel voor films bekijken en omklapbaar scherm.
Wat ga je met je laptop doen?
- Onenote, evernote voor kleine onderzoekjes en notities
- Slimjet en firefox browser, ik open vaak 20+ tabbladen
- Youtube en films bekijk ik veel, ik gebruik vaak de pijltjestoetsen om te scrollen
Wat is je budget?
€900,- ongeveer, minder is altijd goed. Als het meer dan €200,- scheelt is een normale 12-14 inch laptop ook een optie.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ga de laptop heel veel meenemen in de toekomst, maar ik vervoer het in een goeie rugzak en heb een auto. Minimale accuduur 2 uur en maximaal gewicht 2,5kg. De HP 17inch is voor zijn formaat niet zwaar, maar te groot om hem even snel te gebruiken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- IPS Full HD scherm is een eis
- Goed touchpad, interface in windows is niet altijd handig voor touch
- minimaal i3, liefst i5
- Toetsenbord verlichting is handig in het donker
- 256GB SSD
- 8GB ram
- 802.11ac
Wensen, niet verplicht:
- 2ehands in goede staat mag ook
- Ethernet aansluiting is een wens, handig om C7 DD-wrt te updaten
- Geforce mx videokaart
Dell XPS 13 2 in 1 wordt overal goed beoordeeld, alleen is prijzig.
Lenovo Yoga 520 ziet er goed uit: https://www.laptopshop.nl...ml#product_specifications
Het probleem is dat het moederbord van mijn 15,6" Lenovo en andere ideapads van tweakers en reviewers onverklaarbaar sneuvelen. Support van Lenovo is bijna niet aanwezig.
HP pavilion x360 lijkt mij goed, maar hoe is de touchpad, toetsenbord en het scherm? Dat zijn meestal de zwakke punten van HP.