Brom in subwoofer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:11
Mijn vraag
Ik heb sinds een tijdje een brom in mijn subwoofer zitten.
Het komt niet uit de speaker maar uit de voeding.
Het is echt overheersend, je hoort het in de hele woonkamer.

Ook als je hem alleen in het stopcontact doet zonder hem aan te sluiten op de versterker komt er een brom uit de voeding. Hij werkt voor de rest wel prima!

Mijn vraag is of daar wat aan te doen is of dat ik hem beter kan gaan vervangen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Panasonic SB-WA54 subwoofer.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bij de winkel geweest maar alleen het nakijken is al 60 euro.
Ik wil eerst kijken of er op een andere manier al duidelijk wordt of hij nog te redden is.

[ Voor 22% gewijzigd door knorde op 27-11-2017 08:33 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 20:54

KDL

Klinkt het als een ground loop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Het klinkt een beetje als een TL bak gebrom.
Moeilijk uit te leggen.
Ik heb het proberen te filmen maar het geluid is niet hoorbaar dan.

Er zit geen geaarde stekker aan.

[ Voor 9% gewijzigd door knorde op 27-11-2017 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aangezien een nieuwe actieve sub ergens rond de 200 euro begint zou ik hem lekker vervangen. Reparatie is de moeite idd niet. Je zou hem open kunnen maken en naar de voeding kunnen kijken, wellicht dat er iets met een zekering niet helemaal lekker meer is, maar de kans dat je op het eeste gezicht met een ongeoefend oog iets ziet is klein.

Wat heb je verder voor apparatuur staan? De hele panasonic set of iets anders? Weten we ook meteen wat voor actieve sub daar evt op kan en of je niet beter de hele set kunt vervangen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Ik heb deze complete set:
https://www.gumtree.com/p...ers-active-sub/1175903732

De speakers hebben modelnummer sb-fs802.

Het liefste vervang ik alleen de subwoofer (wel in dezelfde kleur).
Merk vind ik nog niet zo heel erg belangrijk.

De reden waarom ik liever niet alles vervang is dat ik de kabels in de muur heb gefreesd en de daarbij behorende gaten voor de speakers heb gemaakt.
De center speaker zit met 2 schroeven vast en dan zou ik opzoek moeten naar een speaker die exact dezelfde afmetingen heeft (zonde om nieuwe gaten te maken).
Maar het ligt er natuurlijk ook maar net aan wat het aanbod is.

Ik heb ook al 2dehands gekeken en dan ben je zo ongeveer rond de 50 euro kwijt voor een subwoofer.
Maar als ik het goed begrijp heeft het weinig zin om hem uit elkaar te halen als je weinig verstand van elektronica hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wat me nog te binnen schoot: probeer eens een andere boeidngskabel voor de sub. Niet geschoten is altijd mis :)
Sub in de zelfde kleur kun je ws vergeten. Die zijn meestal zwart, soms wit. Dat grijze is voor plastic fantastic budget setjes met passieve sub weggelegd.

Qua vervangen: snap dat van die gaten, maar lijkt me een non issue. Gaten kun je dichtsmeren en een nieuwe speaker valt qua groote ws ook gewoon over die gaten heen, dus zie je niks van. Ingefreesde bekabeling kun je gewoon blijven gebruiken lijkt me. Hooguit moet je voor fronts en rears met muurbeugels gaan werken. Al zou ik zelf altijd voor een paar mooie vloerstaanders als fronts gaan, valt met melkpakjes niet aan te tippen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Ik heb inmiddels een andere gekocht via marktplaats.
Voor 25 euro klaar, het is dan wel een oud beestje maar hij werkt voor ons perfect :)

Het is de JVC SP-DW103 geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Das ook een optie natuurlijk :)

Pagina: 1