Hallo,
Ik heb een 8 jaar oude kapotte pc. Hij is van mijn overleden broer geweest, dus vanwegen de emotionele waarde wil ik hem graag weer aan de praat krijgen om als basic PC aan mijn pa te geven voor de kerst. Als ik hem aanzet gaan de fans en leds wel branden maar ik krijg geen beeld. Verwisselen van de videokaart uit een andere PC had geen effect, dus ik vermoed dat het moederboard kapot is. Hoe dan ook is alles verouderd dus mijn idee was om er een nieuw moederboard, processor, RAM en SSD in te zetten.
Mijn vragen:
-Zijn de beoodge nieuwe componenten compatibel met de bestaande ATX kast, HDD, en voeding?
-Kan ik er van uit gaan dat de voeding nog werkt?
-Heeft het zin om de oude HD3450 videokaart terug in te bouwen, of vertraagt dat de boel alleen maar?
Het is bedoeld voor een budget basis PC. Hij word alleen gebruikt voor standaard office/muziek/youtube/opslag dus niks spectaculairs. Natuurlijk wel fijn als het nog een paar jaar mee kan.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
De oude PC heeft:
Een onbekende behuizing (gewoon een standaard ouderwetse desktop kast)
pricewatch: OCZ ModXStream Pro 400W
pricewatch: WD Green SATA 3 Gb/s, 500GB
pricewatch: Sapphire HD 3450 512MB DDR2 PCI-E
Wat ik weg zou gooien:
pricewatch: MSI P31 NEO-F V2 (kapot?)
met 2GB DDR2 RAM en een pentium E2400 (?) processor
Wat ik zou kopen:
pricewatch: MSI H110M ECO
pricewatch: Intel Pentium G4400 Boxed
pricewatch: Crucial CT4G4DFS8213
pricewatch: Kingston A400 120GB
(of is de pricewatch: Kingston A400 120GB beter?)
Wat is je budget?
Het zou mooi zijn om onder de 200€ uit te komen maar er zit wel wat rek in.
Alternatieven?
Als alternatief zijn er veel refurbished ex-business PC's te koop voor 200-300 euro. Bijvoorbeeld deze HP Elite 8200 i5 2e Gen 4GB 1500GB met 120 GB SSD optie voor 280€. Krijg ik met zoiets meer waar voor mijn geld?
Alvast bedankt!
Ik heb een 8 jaar oude kapotte pc. Hij is van mijn overleden broer geweest, dus vanwegen de emotionele waarde wil ik hem graag weer aan de praat krijgen om als basic PC aan mijn pa te geven voor de kerst. Als ik hem aanzet gaan de fans en leds wel branden maar ik krijg geen beeld. Verwisselen van de videokaart uit een andere PC had geen effect, dus ik vermoed dat het moederboard kapot is. Hoe dan ook is alles verouderd dus mijn idee was om er een nieuw moederboard, processor, RAM en SSD in te zetten.
Mijn vragen:
-Zijn de beoodge nieuwe componenten compatibel met de bestaande ATX kast, HDD, en voeding?
-Kan ik er van uit gaan dat de voeding nog werkt?
-Heeft het zin om de oude HD3450 videokaart terug in te bouwen, of vertraagt dat de boel alleen maar?
Het is bedoeld voor een budget basis PC. Hij word alleen gebruikt voor standaard office/muziek/youtube/opslag dus niks spectaculairs. Natuurlijk wel fijn als het nog een paar jaar mee kan.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
De oude PC heeft:
Een onbekende behuizing (gewoon een standaard ouderwetse desktop kast)
pricewatch: OCZ ModXStream Pro 400W
pricewatch: WD Green SATA 3 Gb/s, 500GB
pricewatch: Sapphire HD 3450 512MB DDR2 PCI-E
Wat ik weg zou gooien:
pricewatch: MSI P31 NEO-F V2 (kapot?)
met 2GB DDR2 RAM en een pentium E2400 (?) processor
Wat ik zou kopen:
pricewatch: MSI H110M ECO
pricewatch: Intel Pentium G4400 Boxed
pricewatch: Crucial CT4G4DFS8213
pricewatch: Kingston A400 120GB
(of is de pricewatch: Kingston A400 120GB beter?)
Wat is je budget?
Het zou mooi zijn om onder de 200€ uit te komen maar er zit wel wat rek in.
Alternatieven?
Als alternatief zijn er veel refurbished ex-business PC's te koop voor 200-300 euro. Bijvoorbeeld deze HP Elite 8200 i5 2e Gen 4GB 1500GB met 120 GB SSD optie voor 280€. Krijg ik met zoiets meer waar voor mijn geld?
Alvast bedankt!
Ik ben niet echt hier...