Advies samenstelling speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 12:03
Goedendag,

Ter vervanging van mijn "geweldige" herman karton home cinema heb ik een lijstje samengesteld.

Ik ben inmiddels al in het bezit van een denon x1400h versterker.
Nu was ik aan het kijken voor speakers voor een dikke home cinema wat past in mijn budget van €800.

Ik wil heel graag atmos en nu was mijn vraag of deze samenstelling mij veel waar voor mijn geld gaat opleveren, of dat ik moet kijken naar andere onderdelen.

Setup

Alvast bedankt voor het meedenken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:15
Geen flauw idee.
Daar kom je alleen achter door de speakers uit te proberen.

Persoonlijk zou ik met minder speakers beginnen, waardoor er per speaker een hoger budget beschikbaar is.
kwaliteit boven kwantiteit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2019 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2017 @ 23:02:
[...]

Grapje??

[...]

Kan mij helemaal vinden in de goede raad van wappiewappie. ;)

Ik vraag mij af hoe je op deze Magnat's bent gekomen en of je ze wel eens hebt beluisterd??
Een vriend van me heeft de grotere variant van de magnat zuilen, en deze bevielen mij heel goed. Alleen zit ik met een meer beperkte ruimte naast de televisie.

Vandaar mijn keuze, maar als je tips hebt ik lees het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:15
Dat is al een goed begin.
Dan heb je in ieder geval al een idee van de klank.
Je zou evt. deze speakers in een audiozaak kunnen vergelijken met een paar andere speakers.

Of je gokt het er gewoon op. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
Helaas vind je dit merk niet in de hifi zaken hier rond alkmaar. Heb wel geluisterd naar andere merken, maar dat beperkte zich tot dali en b&w beviel me beide erg goed. Maar ze zijn enorm en duur!

Wat voor setups gebruiken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:01

FeaR

In GoT we trust

misterd11 schreef op zondag 26 november 2017 @ 23:10:
[...]
Een vriend van me heeft de grotere variant van de magnat zuilen, en deze bevielen mij heel goed. Alleen zit ik met een meer beperkte ruimte naast de televisie.
Andere speakers in een andere ruimte. Dan is het alles behalve representatief hoe het bij jou thuis gaat klinken. Een term als "beperkte ruimte" doet mij ook afvragen hoe de ruimte/indeling er uit ziet. Een set bestaat uit speakers en versterking maar het valt of staat met plaatsing en akoestiek. Ga speakers dus niet in hoeken proppen, straks langs de muur zetten, er cetera.
misterd11 schreef op zondag 26 november 2017 @ 23:44:
Helaas vind je dit merk niet in de hifi zaken hier rond alkmaar. Heb wel geluisterd naar andere merken, maar dat beperkte zich tot dali en b&w beviel me beide erg goed. Maar ze zijn enorm en duur!
Enorm? Een Dali Zensor 5 is kleiner dan de gekozen Magnat 802. Duur is ook relatief. Er zijn speakers van 175.000 euro, het is maar net wat je er voor neer wilt leggen. In vergelijking met de Magnat en Quadral is een merk als Dali inderdaad duurder maar ook kwalitatief een heel stuk beter.

Maar qua prijzen, als je voor ~850 euro een 5.1.2 set neer wilt zetten dan ga je voor kwantieit en niet voor kwaliteit. Ikzelf zou het niet doen, ik zou voor het bedrag een leuke 2.1 (wat ook al lastig kan zijn aangezien een goede subwoofer zeker een euro of 500 kost) neerzetten en langzaam verder bouwen tot waar je wilt zijn. Het scheelt dat ik ook geen hoge pet meer op heb van Magnat. Ik zal het niet in dezelfde groep gooien als Skytec en Marquant (niet te verwarren met Marantz!), maar het scheelt niet veel. Heerlijke opgegeven frequentiebereik ook, 22 tot 40.000 Hz... Mogelijk dat je tweedehands meer voor je geld krijgt maar ook daar zal het voornamelijk kwantiteit worden.

Maar onder de streep zal het niet minder klinken dan een all-in-one Harman Kardon setje en zal je qua instellen en afstellen veel meer kunnen doen om het op elkaar te laten werken. Plus dat je met films en games niet alleen afhankelijk bent van geluid, het beeld neemt ook een groot deel van de beleving voor zijn rekening. En je hebt voor het oog inderdaad een dikke home cinema in de kamer staan. Maar mijns inziens gaat het met zo'n set eerder om de looks dan performance.
misterd11 schreef op zondag 26 november 2017 @ 23:44:
Wat voor setups gebruiken jullie?
Ik zou zeggen, leef je uit: Topicreeks: Post hier foto's en specs van je home cinema! :P

[ Voor 22% gewijzigd door FeaR op 27-11-2017 08:01 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 131% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2019 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 10:12
Met jouw budget van 800e euro en toch direct helemaal klaar kun je nog is kijken naar deze set:

https://www.teufelaudio.n...01.c&delivery_country=118

Ik verwacht dat deze een veel betere prijs/prestatie verhouding heeft. Uiteraard nog niet de atmos speakers erbij, maar deze kun je t.z.t. nog wel toevoegen. Zelf ken ik wel de Magnet supreme monitor 301a sub en deze viel mij niet tegen voor het bedrag wat hij (destijds) kostte. (+- 200). Deze heb ik gecombineerd gehoord met een setje Jamo HCS 426 en dat viel mij niet tegen. Echter is de Teufel set wel weer een stapje hoger/beter en mijn inziens ook mooier!

Let op, de teufel is nog maar eventjes in de aanbieding, dus als je hem wilt, snel kiezen!

[ Voor 6% gewijzigd door NL_Scratch op 27-11-2017 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
NL_Scratch schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:35:
Met jouw budget van 800e euro en toch direct helemaal klaar kun je nog is kijken naar deze set:

https://www.teufelaudio.n...01.c&delivery_country=118

Ik verwacht dat deze een veel betere prijs/prestatie verhouding heeft. Uiteraard nog niet de atmos speakers erbij, maar deze kun je t.z.t. nog wel toevoegen. Zelf ken ik wel de Magnet supreme monitor 301a sub en deze viel mij niet tegen voor het bedrag wat hij (destijds) kostte. (+- 200). Deze heb ik gecombineerd gehoord met een setje Jamo HCS 426 en dat viel mij niet tegen. Echter is de Teufel set wel weer een stapje hoger/beter en mijn inziens ook mooier!

Let op, de teufel is nog maar eventjes in de aanbieding, dus als je hem wilt, snel kiezen!
Top deze ziet er goed uit, misschien maar bestellen vanavond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
Iemand ervaring met numan, dit duitse merk bied ook een mooie set aan voor een prijs die concureerd met teufel

https://www.numanaudio.co.../NUMAN-Reference-851.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningBob
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-12-2024
Recent Q acoustics besteld (moet nog binnenkomen)
Veel goede reviews ook

2x 3020
2x 3010
1x 3090c
1x 3070s

[ Voor 10% gewijzigd door KoningBob op 29-11-2017 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:36
Ik snap dat je erg twijfelt en geen verkeerde koop wil doen, zo dacht ik ook toen ik mijn eerste stappen in de audiowereld zette. Maar ik kan je vertellen dat als je kritisch bent, je beter niet op reviews of meningen van anderen af gaat, maar zelf gaat luisteren. Als je niet kritisch bent, koop je gewoon blind, eventueel nav reviews.

Speakers klinken niet snel echt slecht, althans niet voor het doorsnee gebruik (achtergrond muziek, af en toe een filmpje of series)

Ben je echter van plan om soms/vaak echt voor muziek te gaan zitten, of een waardige bioscoopervaring na te bootsen, dan ga je luisteren in de winkel en baseer je daarop je keuze.

Naar mijn mening zijn dat de twee scenario's en zit er niets tussenin. Je moet dus een keuze maken, maar een definitief, eensgezind antwoord ga je in dit topic niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
Ik heb ervaringen met teufel, dali en magnat. Ik heb gekeken welke ik voor mijn smaak en gebruik lekker vond klinken. En wat tevens ook binnen mijn budget past en bij de kleine ruimte past.

Ik ben voor de teufel set gegaan, zeker omdat dit ook een mooie prijs was!

Bedankt voor alle hulp, ik zal een foto posten als me gehele set aangesloten is!

Thanks guys, mag slotje op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:56
misterd11 schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:49:
Ik heb ervaringen met teufel, dali en magnat. Ik heb gekeken welke ik voor mijn smaak en gebruik lekker vond klinken. En wat tevens ook binnen mijn budget past en bij de kleine ruimte past.

Ik ben voor de teufel set gegaan, zeker omdat dit ook een mooie prijs was!

Bedankt voor alle hulp, ik zal een foto posten als me gehele set aangesloten is!

Thanks guys, mag slotje op!
had je iets eerder moeten zijn. Op black friday was die 777 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
Helaas ik kwam op 820 met een kortingsbon, ach het is niet anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:56
misterd11 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:53:
Helaas ik kwam op 820 met een kortingsbon, ach het is niet anders
Veel luister plezier met je nieuwe aankoop.
Pagina: 1