Andere speakers in een andere ruimte. Dan is het alles behalve representatief hoe het bij jou thuis gaat klinken. Een term als "beperkte ruimte" doet mij ook afvragen hoe de ruimte/indeling er uit ziet. Een set bestaat uit speakers en versterking maar het valt of staat met plaatsing en akoestiek. Ga speakers dus niet in hoeken proppen, straks langs de muur zetten, er cetera.
Enorm? Een Dali Zensor 5 is kleiner dan de gekozen Magnat 802. Duur is ook relatief. Er zijn speakers van 175.000 euro, het is maar net wat je er voor neer wilt leggen. In vergelijking met de Magnat en Quadral is een merk als Dali inderdaad duurder maar ook kwalitatief een heel stuk beter.
Maar qua prijzen, als je voor ~850 euro een 5.1.2 set neer wilt zetten dan ga je voor kwantieit en niet voor kwaliteit. Ikzelf zou het niet doen, ik zou voor het bedrag een leuke 2.1 (wat ook al lastig kan zijn aangezien een goede subwoofer zeker een euro of 500 kost) neerzetten en langzaam verder bouwen tot waar je wilt zijn. Het scheelt dat ik ook geen hoge pet meer op heb van Magnat. Ik zal het niet in dezelfde groep gooien als Skytec en Marquant (niet te verwarren met Marantz!), maar het scheelt niet veel. Heerlijke opgegeven frequentiebereik ook, 22 tot 40.000 Hz... Mogelijk dat je tweedehands meer voor je geld krijgt maar ook daar zal het voornamelijk kwantiteit worden.
Maar onder de streep zal het niet minder klinken dan een all-in-one Harman Kardon setje en zal je qua instellen en afstellen veel meer kunnen doen om het op elkaar te laten werken. Plus dat je met films en games niet alleen afhankelijk bent van geluid, het beeld neemt ook een groot deel van de beleving voor zijn rekening. En je hebt voor het oog inderdaad een dikke home cinema in de kamer staan. Maar mijns inziens gaat het met zo'n set eerder om de looks dan performance.
Ik zou zeggen, leef je uit:
Topicreeks: Post hier foto's en specs van je home cinema!
[
Voor 22% gewijzigd door
FeaR op 27-11-2017 08:01
]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.