Toon posts:

sony xe85 of 55EG9A7V

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
[i55 inch tv

Wat is je budget?
1000eur

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
tv kijken, films via chromecast en playstation

Wat heb je zelf al gevonden?
bovenstaande tv's. grote fan van de xe90 maar in de 55inch versie net boven budget, daarom twijfel tussen bovenstaande tv's.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 15:20
Ik zoek hetzelfde: 4K LCD voor maximaal €1000,- (want OLED is boven budget).

Ik twijfel tussen:

Philips 55PUS6561 - Android en Ambilight. HDR10. Geen Dolby Vision.
LG 55UH850V - Dolby Vision+HDR10 en relatief goed geluid (was afgelopen week voor €799,- te krijgen, hoop dat die aanbieiding nog een keer voorbij komt).
Sony Bravia KD-55XD8599 - Android en HDR10
Sony Bravia KD-55XD8505 - Android en HDR10

De twee Sony's kosten vrijwel hetzelfde en hebben volgens de pricewatch vergelijker nauwelijks verschillen.

Mijn vrouw vindt Ambilight en de Netflix-knop op de afstandsbediening van de Philips grote voordelen. Zelf ben ik erg ontevreden over hoe Samsung omgaat met klachten (huidige Samsung toestel is erg traag met het laden van het smart-gedeelte, de TV moet vaak updaten en dat duurt 10 minuten terwijl er in feite niets gebeurt, etc. Dit zijn bij gebruikers van hetzelfde toestel bekende klachten maar Samsung heeft er nooit wat aan gedaan - geen Samsung TV meer voor mij dus).

Verder heb ik geen voorkeur voor LG, Philips of Sony.

Net als jij zoek ik dus nog even verder, vooral naar argumenten om het ene toestel vooral niet te nemen en het andere wel... :?

Bekabelde WIFI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:59
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 20:32:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
[i55 inch tv

Wat is je budget?
1000eur

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
tv kijken, films via chromecast en playstation

Wat heb je zelf al gevonden?
bovenstaande tv's. grote fan van de xe90 maar in de 55inch versie net boven budget, daarom twijfel tussen bovenstaande tv's.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Je geeft aan dat de 55XE9005 net boven jouw budget is maar dat zijn de 55XE8505 en de 55EG9A7V ook.

De 55EG9A7V is een full HD OLED tv zonder HDR, voordeel is het contrast. Het nadeel is dat deze tv niet future proof is.

Beide tv's zitten rond de 1200 euro als je ze bij een betrouwbare webshop met goede service besteld.

Met de cashback actie komt de 55XE8505 uit op € 1100 en de 55XE9005 uit op € 1177 (met een beetje onderhandelen krijg je het bij andere betrouwbare webshops ook wel voor rond deze prijs mee).

Ik zou persoonlijk voor een van de bovengenoemde Sony modellen gaan omdat deze future proof zijn. Het grootste verschil tussen de twee Sony modellen is dat de 55XE9005 over full array local dimming beschikt en een betere HDR weergaven biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-10 22:30
LG heeft RGBW panelen en de uh850v heeft erg veel last van backlight bleeding. Beide Sony's zijn absoluut de betere keuze. Mijn advies: ga de tv's bekijken! En koop dan een van de Sony's :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:59
fritsjof schreef op zondag 26 november 2017 @ 17:04:
Ik zoek hetzelfde: 4K LCD voor maximaal €1000,- (want OLED is boven budget).

Ik twijfel tussen:

Philips 55PUS6561 - Android en Ambilight. HDR10. Geen Dolby Vision.
LG 55UH850V - Dolby Vision+HDR10 en relatief goed geluid (was afgelopen week voor €799,- te krijgen, hoop dat die aanbieiding nog een keer voorbij komt).
Sony Bravia KD-55XD8599 - Android en HDR10
Sony Bravia KD-55XD8505 - Android en HDR10

De twee Sony's kosten vrijwel hetzelfde en hebben volgens de pricewatch vergelijker nauwelijks verschillen.

Mijn vrouw vindt Ambilight en de Netflix-knop op de afstandsbediening van de Philips grote voordelen. Zelf ben ik erg ontevreden over hoe Samsung omgaat met klachten (huidige Samsung toestel is erg traag met het laden van het smart-gedeelte, de TV moet vaak updaten en dat duurt 10 minuten terwijl er in feite niets gebeurt, etc. Dit zijn bij gebruikers van hetzelfde toestel bekende klachten maar Samsung heeft er nooit wat aan gedaan - geen Samsung TV meer voor mij dus).

Verder heb ik geen voorkeur voor LG, Philips of Sony.

Net als jij zoek ik dus nog even verder, vooral naar argumenten om het ene toestel vooral niet te nemen en het andere wel... :?
Tegenwoordige hebben bijna alle tv's een Netflix-knop. Het beste argument om voor de Sony te kiezen is het contrast. De Sony heeft een VA paneel in tegenstelling tot de LG en Philips die over een IPS paneel beschikken, en hierdoor een veel lagere contrast hebben. IPS heeft wel betere kijkhoeken.

Daarnaast staan de Sony tv's over het algemeen bekend om hun goede bouwkwaliteit en duurzaamheid, dat zit in de Japanse cultuur. Helaas is dat bij TP Vision (Philips) en LG niet altijd het geval.

[ Voor 5% gewijzigd door Freshouttheoven op 26-11-2017 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:47
Ik zou voor een Sony of een Samsung gaan met inderdaad een (AM)VA paneel. Deze hebben als voordeel: betere zwart waarden, een beter contrast en een lagere latency. Nadeel is een iets kleinere kijkhoek als IPS.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fritsjof
Dank allen. Het is de Sony KD-55XE9005 geworden, mede door jullie adviezen.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HIer ook geneigd voor de 9005 te gaan, ook vooral gebaseerd op bovenstaand advies. Frisjof kan je misschien even vermelden waar je hem hebt gekocht en voor welke prijs? plattetv biedt deze momenteel aan voor 1277EUR, dit lijkt me redelijk scherp. alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-10 22:30
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:27:
HIer ook geneigd voor de 9005 te gaan, ook vooral gebaseerd op bovenstaand advies. Frisjof kan je misschien even vermelden waar je hem hebt gekocht en voor welke prijs? plattetv biedt deze momenteel aan voor 1277EUR, dit lijkt me redelijk scherp. alvast bedankt,
Even bellen voor de beste prijs. Probeer ook Smits en Foka bijvoorbeeld. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:27:
Ik vond 'em bij Hifi Klubben afgelopen maandag voor €1277,- en dan komt 'ie met €100 cashback van Sony op €1177,- wat boven budget (€1000,-) is maar ik heb mijn vrouw gewezen op de Netflix-knop op de a/b en op het feit dat de kabels kunnen worden weggewerkt in de voet van het toestel ("goede beeldkwaliteit, wat bedoel je?") en op de Android-aansturing van het smart-gedeelte dat met de smartphone kan worden bestuurd, en toen was het wel goed.

Ik zie nu dat de prijs alweer wat gestegen is, en helaas kon Hifi Klubben toch niet de volgende dag (vandaag) leveren (voor 16:30 uur besteld = volgende werkdag in huis blijkt dus niet te kloppen, helaas) maar wel 5 jaar garantie en ze zitten hier bij mij in de stad, dus dat is weer prettig.

Ik heb NIET gebeld voor een deal (wel voor een vraag) en ze waren vriendelijk en behulpzaam.
Ik ben al calibratie-filmpjes aan het bekijken online...
Veel plezier met je toestel!

Bekabelde WIFI

Pagina: 1