Aanbieding niet kunnen gebruiken door storing op Bol.com

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurriaan10
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-06 15:55
Op 24-11-2017 heb ik om 22:22 geprobeerd om op bol.com Forza Horizon 3 Xbox/Windows 10 te bestellen.
Dit was een dag aanbieding. De game was afgeprijsd van 70 euro naar 20 euro.
Helaas is het bestellen van het product mislukt doordat er op het moment van bestellen een storing met ideal op bol.com was ( een heleboel mensen hadden hier last van). Door de storing heb ik het product ook niet meer voor 00:00 kunnen bestellen.
Het geld is wel afgeschreven van mijn rekening maar de download code heb ik nooit ontvangen. Ondertussen heb ik al contact gehad met bol.com en krijg ik het geld binnen 3 werkdagen weer terug. Nu is mijn vraag of ik nog steeds recht heb op deze aanbieding. Dit omdat ik het product niet heb kunnen bestellen met ideal en er overigens geen andere betaal mogelijkheden zijn om een download code op bol.com te kopen. Hierdoor heb ik geen gebruik kunnen maken van de aanbieding. Dit lag volledig aan bol.com zelf. Moet bol.com mij nu toch nog gebruik kunnen laten maken van deze aanbieding?

Groet Jurriaan,

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Toen je ze belde en ze gaven aan dat ze je binnen 3 werkdagen je geld zouden terugstorten, toen heb je vast gevraagd of ze niet gewoon de downloadcode kunnen leveren. Waarom kon dat niet volgens hen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurriaan10
schakenraadjuh schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 20:02:
Toen je ze belde en ze gaven aan dat ze je binnen 3 werkdagen je geld zouden terugstorten, toen heb je vast gevraagd of ze niet gewoon de downloadcode kunnen leveren. Waarom kon dat niet volgens hen?
Ik heb via Twitter contact met bol.com gehad.
Dit was het antwoord van bol.com nadat ik heb gevraagd of ik alsnog gebruik kon maken van hun dag aanbieding van gisteren. Omdat het bestellen gisteren avond niet mogelijk was door de eerder genoemde redenen.

We snappen dat je graag gebruik wilt maken van onze acties. Helaas zijn de downloadcodes van forza 3 horizon op dit moment niet meer op voorraad. De code van de windows 10 is op dit moment niet in prijs verlaagd. Daarom kunnen we je helaas geen lager geprijsde exemplaar aanbieden. We hopen dat de situatie zo opgehelderd is. Als je verder nog vragen hebt, laat het ons vooral weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:18
De formulering van het probleem is incorrect. Het gaat niet om het alsnog gebruik kunnen maken van een aanbieding (wat een nieuwe overeenkomst suggereert die Bol kan weigeren), maar om nakoming van de bestaande overeenkomst. Dat laatste moet topicstarter op inzetten. Zal ook niet meevallen, want het proces en Bol-belang gaat boven enig klantbelang. Bol zal daarom ook een beroep doen op haar (twijfelachtige) voorwaarden (waarin waarschijnlijk iets zal staan over dat er pas sprake is van een overeenkomst als het product geleverd wordt :+). Hoe Bol het product inkoopt is irrevelant voor de overeenkomst of klant.

[ Voor 27% gewijzigd door Rukapul op 25-11-2017 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurriaan10
Rukapul schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 20:13:
De formulering van het probleem is incorrect. Het gaat niet om het alsnog gebruik kunnen maken van een aanbieding (wat een nieuwe overeenkomst suggereert die Bol kan weigeren), maar om nakoming van de bestaande overeenkomst. Dat laatste moet topicstarter op inzetten. Zal ook niet meevallen, want het proces en Bol-belang gaat boven enig klantbelang.
Oké bedankt voor uw antwoord.
Dit zal ik dan ook aankaarten in het volgende gesprek met bol.com. Dat deze discussie niet mee zal gaan vallen denk ik ook maar niet geschoten is altijd mis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je geeft aan dat de betaling is afgeschreven; wat bij online winkels over het algemeen pas gebeurt als het hele proces doorlopen is. Zeker in combinatie met de storing en overige indruk die gewekt wordt over hoe levering plaats zal vinden (download) mag TS er van uitgaan dat de overeenkomst tot stand kwam. (Gerechtvaardigd vertrouwen)

Ontbinden is een recht van TS, niet van de winkel. Zij zullen concreet moeite moeten doen om de overeenkomst na te komen. 'Even niet op voorraad' is geen geldig argument. Desnoods kopen ze het elders in; zitten ze niet op te wachten, maar dat is niet jouw probleem.

@Service bol heeft hier een account. Wellicht kunnen ze de situatie voor je bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:13
Ik heb hier eens eenzelfde probleem gehad met Wehkamp, het ging om een Playstation plus kaart welke uitverkocht bleek nadat het afgeschreven was. Daarna kostte het 10€ meer.

Ik had de klantenservice een mail gestuurd en erop aangedrongen dat ze de koopovereenkomst nakwamen en toen is dit ook gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurriaan10
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2017 @ 10:19:
Je geeft aan dat de betaling is afgeschreven; wat bij online winkels over het algemeen pas gebeurt als het hele proces doorlopen is. Zeker in combinatie met de storing en overige indruk die gewekt wordt over hoe levering plaats zal vinden (download) mag TS er van uitgaan dat de overeenkomst tot stand kwam. (Gerechtvaardigd vertrouwen)

Ontbinden is een recht van TS, niet van de winkel. Zij zullen concreet moeite moeten doen om de overeenkomst na te komen. 'Even niet op voorraad' is geen geldig argument. Desnoods kopen ze het elders in; zitten ze niet op te wachten, maar dat is niet jouw probleem.

@Service bol heeft hier een account. Wellicht kunnen ze de situatie voor je bekijken.
Bedankt voor uw antwoord.

Ik kreeg dit bericht als antwoord nadat ik zei dat de koopovereenkomst vanaf hun kant nog niet was nagekomen.

We hadden het graag anders gezien. Door de storing van gisteren zijn veel bestellingen automatisch geannuleerd, waardoor ze niet meer geleverd worden. Intussen is forza 3 horizon ook niet meer bij ons op voorraad, daarom kun je op dit moment niet deze game aanschaffen. Het is dus voor ons ook niet meer mogelijk om je van deze aanbieding gebruik te laten maken. We hopen dat je hier begrip voor hebt. Voor nu wensen we je een fijne avond.

Na dit bericht van bol heb ik nog een keer uitgelegd dat het niet om de fysieke versie gaat maar om de download code. Ook heb ik gezegd dat ik liever het product gewoon krijg in plaats van het geld terug.
Na dit bericht vroeg bol om mijn account e-mail adres en zouden ze er nog een keer goed naar kijken zeiden ze.

Vanochtend ontving ik dit bericht van bol.

Bedankt voor het toesturen van je e-mailadres, we helpen graag! Helaas zien we de bestelling ook niet terugkomen in je http://bol.com -account. De bestelling is dus niet goed doorgekomen en hierdoor mislukt. Onze excuses voor het ongemak. Het aankoopbedrag wordt binnen drie tot vijf werkdagen teruggestort op je bankrekening. We wensen je een mooie zondag toe. :)

Ik heb niet echt meer zin om veel moeite in deze discussie te stoppen maar is er nog iets wat ik er tegen in kan brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, duidelijk allemaal standaardberichten en de supportmedewerkers weten ook niet meer dan ze verteld krijgen. En de meeste mensen hebben ook geen zin door die muur te breken, en zie daar, de winkel komt er mee weg zich niet aan de wet te houden.

De enige manier om winkels te dwingen tot verbetering is je ervaring te delen en daarmee anderen te waarschuwen en simpelweg er niets meer te kopen. Er is maar één taal die begrepen wordt en dat is die van stagnerende omzet.

Je kan het nog via Twitter of Facebook proberen; daar zitten meestal mensen die meer mogen, precies om dit soort berichten van het internet te houden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2017 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurriaan10
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2017 @ 14:09:

Je kan het nog via Twitter of Facebook proberen; daar zitten meestal mensen die meer mogen, precies om dit soort berichten van het internet te houden.
Ik heb al contact via Twitter daar komen eerder genoemde berichten ook vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Laatst online: 16:13
jurriaan10 schreef op zondag 26 november 2017 @ 14:30:
[...]

Ik heb al contact via Twitter daar komen eerder genoemde berichten ook vandaan.
Probeer eens een officieel overkomend mailtje te sturen met als onderwerp "Ingebrekestelling Forza Horizon 3" en sommeer ze om binnen 14 dagen het product te leveren, zoals overeengekomen. Screenshot erbij van het afschrift. Stel tevens de vraag op welk rekeningnummer je het bedrag alsnog over kunt maken. En zeg in de laatste zin "indien u niet binnen 14 dagen alsnog aan de koopovereenkomst voldoet, ben ik genoodzaakt verdere juridische stappen te ondernemen". Zo'n mailtje wil soms al werken. En je kan daarna altijd nog kiezen of je meer ermee wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
jurriaan10 schreef op zondag 26 november 2017 @ 11:53:
Ik heb niet echt meer zin om veel moeite in deze discussie te stoppen maar is er nog iets wat ik er tegen in kan brengen?
Afhankelijk van hoeveel moeite je erin wilt steken; je zou het geldbedrag na terugbetaling door Bol.com weer kunnen bijschrijven op rekening van Bol.com.

Het rekeningnummer volgens de contactgegevens van Bol.com: NL27INGB0000026500

Hiermee laat je zien dat je jouw plicht in de overeenkomst - het betalen van het verschuldigde bedrag - wel nakomt. Hierna kun je alsnog nakoming van de koopovereenkomst bij Bol.com eisen. Daarbij is het wel belangrijk om te eisen en niet te stellen dat je liever het product krijgt dan het geld terug. Afspraak is immers afspraak en Bol.com mag niet eenzijdig bepalen die afspraak niet te hoeven nakomen als zij daar even geen zin in hebben.

Vermoedelijk hebben klantenservicemedewerkers geen toegang tot dit rekeningnummer, waardoor zij de zaak wel moeten brengen bij iemand met een hogere functie. Dat geeft je meer succes tot nakoming van de overeenkomst door Bol.com.
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2017 @ 14:09:
De enige manier om winkels te dwingen tot verbetering is je ervaring te delen en daarmee anderen te waarschuwen en simpelweg er niets meer te kopen. Er is maar één taal die begrepen wordt en dat is die van stagnerende omzet.
Dat lijkt mij smaad en ook niet echt handig in een positie waar de TS momenteel sterk in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheByteBoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:32
Ik heb op dezelfde avond ook zaken besteld bij bol.com en ook last gehad van de Ideal storing. De ideal betaling mislukte nadat het geld was afgeschreven. De bol.com site gaf toen direct aan dat de bestelling niet was geplaatst, en dat eventueel afgeschreven geld terug zou worden gestort. Toen heb ik de bestelling alsnog geplaatst en voor achteraf betalen gekozen. Dat werkte prima, en ik kreeg direct een bestelbevestiging en de producten zijn inmiddels binnen.

Ik vond de informatie op mijn scherm van bol.com rondom de mislukte bestelling juist duidelijk, het was direct helder dat er geen bestelling was, en dus dat ik geen product ging ontvangen, tenzij ik het bestelproces succesvol kon afronden. Ik ben bang dat je dus weinig kans maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dimens schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:31:
[...]

Dat lijkt mij smaad en ook niet echt handig in een positie waar de TS momenteel sterk in staat.
Het delen van ervaringen wordt redelijk beschermd; het is van belang voor anderen om een geïnformeerde beslissing te nemen. Uiteraard ga je de grens over als je mensen bv oplichter noemt of de conclusies in de mond legt.

Maar gewoon reviewen wat er volgens jou gebeurd is ligt ver weg van smaad- hoewel er inderdaad winkels zijn die ons vertellen dat ShopReviews verwijderd moeten worden omdat ze negatief zijn en daarom smaad zouden zijn. Daar geven we uiteraard geen gehoor aan.
TheByteBoy schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:39:
Ik heb op dezelfde avond ook zaken besteld bij bol.com en ook last gehad van de Ideal storing. De ideal betaling mislukte nadat het geld was afgeschreven. De bol.com site gaf toen direct aan dat de bestelling niet was geplaatst, en dat eventueel afgeschreven geld terug zou worden gestort. Toen heb ik de bestelling alsnog geplaatst en voor achteraf betalen gekozen. Dat werkte prima, en ik kreeg direct een bestelbevestiging en de producten zijn inmiddels binnen.

Ik vond de informatie op mijn scherm van bol.com rondom de mislukte bestelling juist duidelijk, het was direct helder dat er geen bestelling was, en dus dat ik geen product ging ontvangen, tenzij ik het bestelproces succesvol kon afronden. Ik ben bang dat je dus weinig kans maakt.
Dit werpt inderdaad een ander licht of TS mocht verwachten dat de overeenkomst tot stand was gekomen. Aangenomen dat TS bij de storing op dezelfde wijze is geïnformeerd.

Neemt niet weg dat het vanuit perspectief klantervaring wel erg kort door de bocht is een probleem in je eigen systeem tot teleurgestelde klanten te laten leiden. Dat deel blijft voor mij onbegrijpelijk- zoals wellicht verwacht door wie het onderzoek in mijn signature heeft gelezen ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2017 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:14:
[...]

Het delen van ervaringen wordt redelijk beschermd; het is van belang voor anderen om een geïnformeerde beslissing te nemen. Uiteraard ga je de grens over als je mensen bv oplichter noemt of de conclusies in de mond legt.
Ik zie ook dat ik het niet helemaal correct gelezen heb. Waar ik las een negatieve review te schrijven met aansporing niets meer bij deze webwinkel te kopen, blijkt te staan dat de negatieve review zelf moet leiden tot afraden van het doen van een aankoop.

Nogal een groot verschil. Excuus.
Pagina: 1