Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrandNew
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-10-2022
Mijn vraag
Ik heb bij aanschaf van mijn macbook het mapje 'documenten' in mijn iCloud-mapje gezet. Toendertijd dacht ik dat is handig voor als ik een keer al mijn bestanden kwijtraak. Echter is mijn iCloud geheugen nu erg snel vol (ik gebruik ook een iPhone). Heeft iemand of ik de map documenten uit mijn iCloud-mapje kan verwijderen zonder dat al mijn documenten dan verloren gaan?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Macbook Air

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:07
Even een mapje op je schijf aanmaken, documenten daar naartoe kopiëren en vervolgens iCloud uitzetten. Dan heb je een backup. Volgens mij kopieert de mac het zelf terug maar weet het niet 100% zeker en daarom de bovengenoemde backup mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Volgens mij is 200 gb iCloud opslag 3 euro per maand. Dat zou je nog kunnen overwegen.

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Archie_T schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 20:05:
Even een mapje op je schijf aanmaken, documenten daar naartoe kopiëren en vervolgens iCloud uitzetten. Dan heb je een backup. Volgens mij kopieert de mac het zelf terug maar weet het niet 100% zeker en daarom de bovengenoemde backup mogelijkheid.
Volgens mij kun je het gewoon uitvinken in de instellingen. Voor de zekerheid kun je inderdaad een backup maken én even kijken of alle bestanden lokaal staan.

Ga sowieso niet zelf mappen wissen of slepen. Netjes via de instellingen doen!

Je kunt inderdaad ook kiezen voor 50GB (1 euro) of 200GB (3 euro)...