Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 19:21
Ik zoek een?
Ik ben van plan om een 850 EVO 500GB SSD aan te kopen en deze naast mijn bestaande HDD te zetten. Waarbij ik windows op de SSD wil zetten en de HDD als 2de schijf wil aanhouden voor normale opslag en wat oudere games. Nieuwe games komen ook op de SSD

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

I7-2600k
MSI GTX 970
Asrock Z68 Extreme3 Gen3
500GB HDD 7200rpm

De vraag is eigenlijk of de SSD past in het systeem en ook optimaal gebruikt kan worden.

Ik heb even in de handleiding zitten zoeken en mijn moederbord ondersteunt Sata3. ( Wordt zoveel gesproken over sata3 als esata3, is dit noemenswaardig verschil? )Moet ik deze nog op een speciale manier plaatsen in combinatie met m'n HDD? Daarnaast heb ik een normale SATA kabel in me bezit maar zit hier nog snelheidsverschil in of kan ik deze kabel ook gebruiken voor de SSD? Op de kabel lees ik niet zo snel een soort of een snelheid af.

Ik neem dat als ik windows opnieuw installeer ik eerst met HDD leeg moet maken en dan moet kiezen om windows te installeren op de SSD? Moet ik verder nog wat doen om beide schijven zichtbaar te hebben in windows als 2 partities ( ik denk dat het zo heet :+ )

[ Voor 7% gewijzigd door jantje 2 op 25-11-2017 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:07

Thomg

Aww yiss

Nah, je hoeft niet veel te doen.
HDD hoef je nieteens te formatteren, wel zo verstandig dit wel te doen om ruimte vrij te maken.

SSD smijt je er gewoon in.

Enige minimale aandachtspunt is dat je AHCI moet gebruiken en niet IDE.

En, mja, misschien wel kabelen aan de SATA-III poort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:43
Makkelijkste is SSD aankoppelen op je 1e sata poort, oude HDD even kabeltje eruit trekken, Windows installeren, en daarna pc weer uitzetten. Oude HDD aankoppelen. Verschijnt vanzelf bij mijn computer.

Dit voorkomt dat je bij installatie van W10 per ongeluk iets over je HDD heen gooit.

Kabel maakt niet uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Nat-Water op 25-11-2017 12:36 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je verder wil gaan met je huidige installatie (zelfde applicaties etc) dan zou je je huidige HDD kunnen clonen en met bijv clonezilla op de SSD zetten. Vervolgens van je SSD booten en je gaat verder waar je gebleven was. Je oude disk formatteren om ruimte te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 19:21
Nat-Water schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 12:35:
Makkelijkste is SSD aankoppelen op je 1e sata poort, oude HDD even kabeltje eruit trekken, Windows installeren, en daarna pc weer uitzetten. Oude HDD aankoppelen. Verschijnt vanzelf bij mijn computer.

Dit voorkomt dat je bij installatie van W10 per ongeluk iets over je HDD heen gooit.

Kabel maakt niet uit.
Ik wil gewoon totaal fresh beginnen met alles. Ik zal dan inderdaad eerst me HDD los maken me SSD verbinden en booten van USB voor W7, heb geen W10 in mijn bezit. Als ik daarna HDD aankoppel kan ik deze vanzelf formatteren als ik dat wil? Want anders heb ik 2x windows installed. Dan heb ik ook zelf de keuze welke bestanden ik wil overzetten en wat gewoon weg kan. Niet alles hoeft over.