Ik heb een hp elite 8300 sff gratis gekregen van mijn baas omdat ze nieuwe gingen kopen (Macs
) en ik wil hem gaan gebruiken als mijn grafisch maatje ( heb zelf ook een MacBook pro, maar daar kan ik niet op gamen en grafisch werk als CAD doen en ik wil geen bootcamp gebruiken. Dus is er een low profile grafische kaart onder de hondert euro met minimaal 3 gb aan gddr 5 ram die geen extra voeding van de power supply nodig heeft, ik hoor het graag.
Neem deze eerst even door.
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!
Wij zijn geen winkel, hier verwachten we wat meer eigen inzet.
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!
Wij zijn geen winkel, hier verwachten we wat meer eigen inzet.
Snap ik
Oké. Hier komt het
Ik heb al 6 weken dag in dag uit gezocht, hebak een forum gevonden maar die kaart bestaat niet meer
Mien eisen
Geen losse 6 pins connector
Onder 100 euro
3 gb aan gddr 5 is minimum mag AMD en Nvidia zijn
Mag 1 2 of 3 sloten gebruiken
Moet DVI hebben
2 monitor support beiden 1920x1200
Als het AMD is met eyefinity, maar anders ook goed
Als het Nvidia is Nvidia’s variant van eyefinity
Max 50 watt power consumptie
Ik had al een 750 timgevonden maar die kan ik nergens meer kopen in low profile
Oké. Hier komt het
Ik heb al 6 weken dag in dag uit gezocht, hebak een forum gevonden maar die kaart bestaat niet meer
Mien eisen
Geen losse 6 pins connector
Onder 100 euro
3 gb aan gddr 5 is minimum mag AMD en Nvidia zijn
Mag 1 2 of 3 sloten gebruiken
Moet DVI hebben
2 monitor support beiden 1920x1200
Als het AMD is met eyefinity, maar anders ook goed
Als het Nvidia is Nvidia’s variant van eyefinity
Max 50 watt power consumptie
Ik had al een 750 timgevonden maar die kan ik nergens meer kopen in low profile
Bedankt, alleen te duur
[ Voor 53% gewijzigd door dec0de op 25-11-2017 12:17 ]
Onder de 100 euro ga je echt niet iets vinden dat voldoet aan alle eisen. Heel misschien als je goed tweedehands zoekt, anders zal je je budget moeten oprekken naar €150 voor een GTX1050. pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT LP. 50 watt is alleen niet gelukt, weet je zeker dat het geen 75 watt is?Lets find it schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 12:17:
Bedankt, alleen te duur
Wat wil je er zelf mee doen, concreet welke software?
[ Voor 20% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 25-11-2017 12:24 ]
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Waarom wil je minimaal 3GB aan VRAM hebben.
Klinkt alsof je ergens hebt gelezen of iemand je wijs heeft gemaakt dat je minimaal 3GB VRAM nodig hebt
Max 50W item dito, waarom? Motiveer!
Klinkt alsof je ergens hebt gelezen of iemand je wijs heeft gemaakt dat je minimaal 3GB VRAM nodig hebt

[ Voor 11% gewijzigd door Thomg op 25-11-2017 12:24 ]
Die 50W max wil nog wel eens bij de specificaties van die SFF (small form factor) PC's staan, maar heeft vaak te maken met het gebrekkige wattage van de voeding ipv het PCI-e slot zelf (die kunnen gewoon 75W leveren).Thomg schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 12:24:
Nou, de hardware kan get anders waarschijnlijk niet aan 75 watt doet die nog wel
Mag dus ook 75 watt zijn
3 GB
Is nodig omdat ik anders over 1 jaar weer een nieuwe GPU nodig heb
Mag dus ook 75 watt zijn
3 GB
Waarom denk je dat je over 1 jaar dan weer een nieuwe nodig bent?Lets find it schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 15:01:
Nou, de hardware kan get anders waarschijnlijk niet aan 75 watt doet die nog wel
Mag dus ook 75 watt zijn
3 GB
Dat ligt aan het gene wat je ermee wilt doen, en dat heb je nog niet vermeld.
Denk, ik weet, wou ooit een 512 mb kaart nemen en heb toch een 256 mb gekocht een een jaar ster moest ik 512 hebben
??? Waarom denk je dat dat ook maar enige vorm van relevantie heeft, zelfde geld voor vermogen.
Als ik kijk naar jouw eisen is een 1050 een prima antwoord.
Licht over budget, maar wel het beste dat je kan krijgen in SFF factor en waar je geen extra pegs voor nodig hebt (afgezien van 1050Ti that is ).
Als je niet bereid bent om dit budget te rekken moet je 2e hands kijken naar een 750Ti of een 1030 nieuw.
Beiden performen echt flink minder.
pricewatch: MSI GeForce GT 1030 2GH LP OC
Bij deze range aan performance is je VRAM wel het laatste van je zorgen...
Misschien handig om wat meer specs neer te zetten en te vermelden wat je wilt gaan gamen en op welke settings/fps...
Als ik kijk naar jouw eisen is een 1050 een prima antwoord.
Licht over budget, maar wel het beste dat je kan krijgen in SFF factor en waar je geen extra pegs voor nodig hebt (afgezien van 1050Ti that is ).
Als je niet bereid bent om dit budget te rekken moet je 2e hands kijken naar een 750Ti of een 1030 nieuw.
Beiden performen echt flink minder.
pricewatch: MSI GeForce GT 1030 2GH LP OC
Bij deze range aan performance is je VRAM wel het laatste van je zorgen...
Misschien handig om wat meer specs neer te zetten en te vermelden wat je wilt gaan gamen en op welke settings/fps...
[ Voor 17% gewijzigd door Thomg op 25-11-2017 16:07 ]
Leuke vraag waar ik ook wel eens voor gestaan heb. Uiteindelijk toch op het CMT model van deze serie uitgekomen vanwege de gebrekkige mogelijkheden tot upgraden van de SFF-versie.
Toendertijd maar een stuk of 6 low profile kaarten beschikbaar, ga ik je niet mee helpen (heb zelf een dc7900, da's een oudje onderhand).
Ik zou wel heel goed kijken of je voeding genoeg levert. Over het algemeen laten die niet veel ruimte voor upgrades en zo'n voeding zelf is in deze systemen helemaal matig te upgraden.
Als je een 1050 erin weet te krijgen die ook nog werkt dan zou ik er heel blij mee zijn en je andere specifieke wensen qua geheugen laten varen.
Hier een interessant en vrij recent topic over low profile videokaarten met benchmarks/tips ed.:
https://techreport.com/forums/viewtopic.php?t=94408
Toendertijd maar een stuk of 6 low profile kaarten beschikbaar, ga ik je niet mee helpen (heb zelf een dc7900, da's een oudje onderhand).
Ik zou wel heel goed kijken of je voeding genoeg levert. Over het algemeen laten die niet veel ruimte voor upgrades en zo'n voeding zelf is in deze systemen helemaal matig te upgraden.
Als je een 1050 erin weet te krijgen die ook nog werkt dan zou ik er heel blij mee zijn en je andere specifieke wensen qua geheugen laten varen.
Hier een interessant en vrij recent topic over low profile videokaarten met benchmarks/tips ed.:
https://techreport.com/forums/viewtopic.php?t=94408
[ Voor 10% gewijzigd door SuBBaSS op 25-11-2017 16:14 ]
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! dus.
Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.
Move VB -> CAA
Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.
Move VB -> CAA
Oslik blyat! Oslik!
Ok ik snap dat mijn eisen niet helemaal haalbaar zijn, als ik voor 120 euro een 2gb gpu met gddr 5 neem met voor de rest de zelfde eisen is het dan wel haalbaar
Mijn nieuwe ijsen
2 gb gddr5 vram
2 monitoren beiden 1920x1200
Mag AMD zijn en NVIDIA
als het Nvidia is met NVIDIA surround voor 2 schermen of meer
Als het AMD is dan met eyefinity
Moet low profile zijn
Mag geen lossen connector naar de Power supply hebben
Mijn nieuwe ijsen
2 gb gddr5 vram
2 monitoren beiden 1920x1200
Mag AMD zijn en NVIDIA
als het Nvidia is met NVIDIA surround voor 2 schermen of meer
Als het AMD is dan met eyefinity
Moet low profile zijn
Mag geen lossen connector naar de Power supply hebben
Maar wat heb je dan zelf al gevonden in de pricewatch van tweakers ?
Er zijn iig al genoeg opties genoemd.
Er zijn iig al genoeg opties genoemd.
Je kunt denk ik beter precies opschrijven wat je er mee gaat doen, maar dan ook echt precies en niet één regeltje waar niemand wijs uit kan worden. De eisen die je stelt lijken namelijk niet overeen te komen met wat je echt nodig hebt. Vergeet ook de spec van de huidige PC niet.
[ Voor 8% gewijzigd door -The_Mask- op 26-11-2017 10:00 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Eyefinity/Surround zijn alleen nodig als je beide monitoren samen wilt voegen tot één. Leuk in games (hoewel je dan over het algemeen wel 3 schermen wilt hebben, anders zit er een rand in het midden), maar vrij nutteloos voor de productiviteit.
Als je gewoon twee schermen wilt hebben waar je dingen op kan zetten dan heb je geen Eyefinity/Surround nodig. Gewoon beide schermen aansluiten, en in Windows "Extend desktop to this display" (of de Nederlandse variant) kiezen.
Als je gewoon twee schermen wilt hebben waar je dingen op kan zetten dan heb je geen Eyefinity/Surround nodig. Gewoon beide schermen aansluiten, en in Windows "Extend desktop to this display" (of de Nederlandse variant) kiezen.
Maar met "6 weken dag-in-dag-uit zoeken" zou je toch wel iets meer dan 1 model (die nog EOL is ook) moeten hebben gevonden? Je posts incl je username geven mij heel erg het gevoel van "Dit zijn mijn eisen, ik verwacht van jullie dé perfecte oplossing!". Ook omdat de suggesties die al gedaan zijn worden weggewuifd.
Zullen we het eens omdraaien? Dat "You find it" en wij zeggen of die kaart(en) wel of niet geschikt zijn voor wat je ermee wil?
Zullen we het eens omdraaien? Dat "You find it" en wij zeggen of die kaart(en) wel of niet geschikt zijn voor wat je ermee wil?
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
Nee ik Will surraund of eyefinity ivm met programeren dan zet ik ze in de lengte en dan zie ik meer regels aan code terwijl ik wel de volledige regel kan zien, dus dat is nodig
Mijn pc
Intel core i5 3.1 GHz quad core ivy bridge
Intel HD graphics 2500
320 gb 3.5 inch hdd western digital
240 watt PSU
Cd ROM /dvd super drive van hp
1 cooler
4 gb ram DDR 3 (wordt waarschijnlijk 8gb ddr3)
Dat is mijn pc wel denk ik
Mijn pc
Intel core i5 3.1 GHz quad core ivy bridge
Intel HD graphics 2500
320 gb 3.5 inch hdd western digital
240 watt PSU
Cd ROM /dvd super drive van hp
1 cooler
4 gb ram DDR 3 (wordt waarschijnlijk 8gb ddr3)
Dat is mijn pc wel denk ik
Specificaties zijn nu duidelijk, maar kun je nu goed opschrijven wat je precies gaat doen met welke programma's.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Ik geloof niet dat ik je helemaal snap. Een 1030 wijs je af omdat je bang bent dat je over een jaar weer een nieuwe videokaart moet kopen, maar je kiest zelf voor een GT730 of een R5 230 die beide al flink wat generaties oud zijn en niet kunnen tippen aan de veel modernere 1030. Het zal wel aan mij liggen...
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
HDMI kan je prima met een eenvoudig verloopje omzetten in DVI-D. En de meeste hebben al DVI-D daarnaast.Lets find it schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:07:
Klopt maar dat heeft te maken met de poorten
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Mijn monitoren gebruiken DVI en vga geen HDMI
MIJN software
Solid Works
Adobe photoshop première en lichtroom pro cc 2018
En wat CAD software, maar daar heb ik de video kaart niet voor nodig
MIJN software
Solid Works
Adobe photoshop première en lichtroom pro cc 2018
En wat CAD software, maar daar heb ik de video kaart niet voor nodig
De prijzen zijn wel heel veel minder geworden, de laaatste keer dat ik er naar keek ( een paar jaar geleden) was het nog 20 of 30 euro, nu nog 3 dus ik zal wel naar de gt 1030 kijken
[ Voor 86% gewijzigd door dec0de op 26-11-2017 12:12 ]
Gewoon normaal en volledig proberen antwoorden te geven en advies ook gewoon AANNEMEN als je zelf geen verstand hebt maar 10 anderen je er op wijzen! Je maakt het erg vervelend om je te helpen. Een verloopje gaat geld kosten? Je mag er bij mij wel gratis eentje op komen halen, die dingen heeft elke tweaker 10 van in de la liggen want het zit bij de meeste videokaarten die we hebben gehad in de loop van de jaren. Waarschijnlijk ook bij jouw nieuwe aankoop. En anders koop je er een op aliexpress voor een euro.Lets find it schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:10:
De prijzen zijn wel heel veel minder geworden, de laaatste keer dat ik er naar keek ( een paar jaar geleden) was het nog 20 of 30 euro, nu nog 3 dus ik zal wel naar de gt 1030 kijken
6 weken dag in dag uit, poeh

Of gewoon een hdmi > dvi-d kabel nemen, scheelt 0 in prijs.T.Kreeftmeijer schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:08:
[...]
HDMI kan je prima met een eenvoudig verloopje omzetten in DVI-D. En de meeste hebben al DVI-D daarnaast.
Nou, nee, we zijn met pijn en moeite bij de 1030 uitgekomen, andere mensen met een soortgelijke situatie moeten ook de eerdere (betere) suggesties overwegen. Hoe bedoel je btw 'ivm pascal structuur'?Lets find it schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:15:
Bedankt voor jullie advies, ik ga een gt 1030 kopen
Dus als iemand in 2017/ 2018 dit zelfde probleem heeft neem een gt 1030 (ivm Pascal structuur)
[ Voor 4% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 26-11-2017 12:19 ]
Ja daar ben ik ook voorstander van. Ik heb hier ook alle combinaties gehad of in gebruik.CH4OS schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:16:
[...]
Of gewoon een hdmi > dvi-d kabel nemen, scheelt 0 in prijs.
Jongens, heel erg bedankt, ik was toen nog een domme en wat verstrooide tweaker, ik heb nu een nieuwe custom build (2 eigenlijk) een met een r3 en een met een apu a10 9700.
Ik heb nu een stuk meer ervaring, ik heb nu ook dozen vol kabels, 3 reserve monitoren. Stuk of 5 verloopjes.
Ik wil jullie heeel erg bedanken dat jullie toch de moeite hebben genomen om mij te helpen, hoe irritant ik ook was( en eigenwijs) ik heb erg veel geleerd sinds ik net 2 dagen op het forum was en nu.
Echt heeeeeeel erg bedankt en sorry voor mijn eigenwijsheid
Ik heb nu een stuk meer ervaring, ik heb nu ook dozen vol kabels, 3 reserve monitoren. Stuk of 5 verloopjes.
Ik wil jullie heeel erg bedanken dat jullie toch de moeite hebben genomen om mij te helpen, hoe irritant ik ook was( en eigenwijs) ik heb erg veel geleerd sinds ik net 2 dagen op het forum was en nu.
Echt heeeeeeel erg bedankt en sorry voor mijn eigenwijsheid
Pagina: 1