Toon posts:

iMac medio 2010 i3 aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik ben een opzoek naar een iMac in de prijsklasse tot 600 euro.

Nou kom ik verschillende modellen tegen(marktplaats, leapp en iused) medio 2010 met een i3.

Wat mag/kan ik nog verwachten van een iMac van dit bouwjaar en is het de moeite waard?

Word gebruikt voor dagelijksgebruik en draaien van muziek software en kleine video bewerking.

Met vriendelijke groet,

Mike

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Voor 600 euro koop je een heel veel betere i5 of zelfs een redelijke i7 /desktop, tja is wel geen imac met i3 maar je praat dan wel over.... excusez moi le mot, echt oude meuk...
Meestal
maar 4 GB
trage disk, vaak 500 GB
technologie van 8 jaar of meer oud (stenen tijdperk in IT)
Maar als je er blij me bent, doen. Volg je hart, maar over een paar jaar is ie wel echt heel erg oud.
Voel maar eens hoe reactief de nieuwere systemen zijn, dan wil je niet meer terug.
Hoe sterk je ook aan imacs hangt.
Heb wel eens een hackintosh op mijn i7 7700k desktop gezet om data van de macbook van mijn zoon te redden, die hackintosh voelde wel hel goed/snel aan met Siera (10.12). De macbook van mijn zoon werd ook pas acceptabel toen er een SSD in kwam.

Give it a thought... als je echt goed Apple spul wilt, spaar dan door en koop nu voor een fractie van de 600 euro, zeker maar voor de helft van het geld, dus 300 euro, een hele aardige desktop op V&A.

[ Voor 8% gewijzigd door route99 op 25-11-2017 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Maak zelf dagelijks gebruik van een iMac late 2009, verschilt dus niet heel veel en ik zou het zelfs met SSD niet aanraden voor gebruik anders dan office werk. Ik ben zelf al 2 jaar aan het kijken naar een nieuwe machine omdat het sporadisch gebruik van Lightroom en Final cut niet meer te doen is. Kleine filmpjes op HD kwaliteit duurt uren voordat ze gerenderd zijn. Hoewel ik eigenlijk niet zonder OSX ga ik over een tijdje toch over op een snellere Windows machine gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@fotografie999 Idd daar kun je hem nog prima voor gebruiken. Zo gebruik ik mijn Dell D430 netbookje uit 2009 ook nog. Tja, een snelle Windows machine is ook niet gek. Geef toe dat mac spul ziet er gelikt uit. Het is dus gewoon een keuze, waar je flink voor dokt.

Mijn zoon, "ook" fotograaf, is na >10 j MacOS over op een notebook met W10, een Asus ux410ua,.
Vroeger mocht je niks zeggen als ouders over de macbooks pro, maar na 3 slechte MB's is hij er helemaal van "genezen"... Het werd hem als ZZP-er ook te duur... Van het verschil kon hij een nieuwe mobiel kopen en hield nog geld over....
1e ervaring van de Asus: super stabiel met Win10 erop (had ie niet verwacht, maar ja als je zolang geen Win gehad hebt...) en heel stil. Kan er zelfs nog redelijk op gamen. De 500 GB SSD die hij in de MB had is nu als 2e schijf in de Asus gezet.

[ Voor 22% gewijzigd door route99 op 25-11-2017 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Zelf heb ik afgelopen zondag voor een mooie prijs een tweedehands iMac 27" 3.2GHz (mid 2010) aangeschaft en gisteren heb ik hem voorzien van 8GB extra RAM. Standaard zat er 4GB RAM in. Hiervoor had ik een 24" iMac 2.8GHz (early 2008), maar qua snelheid merk ik echt wel verschil. Ook het scherm (beeldverhouding en scherpte) vind ik een stuk mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:40
Ik heb vorig jaar een 21' basismodel uit 2010 afgedankt, en daar zat al 8GB in.

Ik kan je die echt niet aanraden.
Zelfs gewoon surfen en een mailtje gingen tergend traag.

Ik heb die verkocht en nog 300€ voor gescoord, dus met 600€ moet je beter kunnen vinden.
Kijk altijd naar geheugen, minder dan 8GB is zeker een afrader, of je moet het er bij kunnen prikken. Dat hangt van model tot model af.
Ook een fusion drive of SSD maakt een wereld van verschil.

Maar een iMac kopen en dat allemaal laten doen kost ook wel iets extra. Beter wat langer zoeken en dan dichter bij de juiste specs komen.
Nog beter, is pas kopen nadat je die getest hebt met wat jij wil doen. (en dan natuurlijk wissen en terug in fabriekstoestand).

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Voor mij voldoet hij prima, maar dat is voor iedereen verschillend. Bij mij loopt alles gewoon soepel.
Pagina: 1