Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Sinds grote Ziggo storing..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds een grote internet storing bij Ziggo (gisteren). Ligt heel het netwerk in huis overhoop. Gisteren in de avonduren had ik wel lan internet maar geen wifi verbinding meer.

Uiteindelijk ben ik op de router homepage gaan kijken en waren de namen van de wifi connecties allemaal verandert naar Ziggo 1 & Ziggo 2. Maar vinden kan je ze niet. MacBook niet 4 mobiele telefoons ook niet. Uiteindelijk vandaag tijd gehad om te gaan kijken wat er allemaal aan de hand is. Heb ik weer geen bekabelde verbinding. Computer geeft aan "Ethernet heeft geen geldige IP-configuratie"..

Ziggo klanten service geeft aan dat er geen storingen meer op dit adres gaande zijn en ze niet veel voor mij kunnen betekenen..

Kan het zo zijn dat de Ziggo modem niet meer in bridge-modus staat en er daarom problemen ontstaan ??

Ik kan zelfs niet meer op de router homepagina terecht komen dus wat moet ik doen?

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:05
Reset je modem eens en kijk wat er gebeurt (is toch wel basis stap 1)

Cloud ☁️

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:40
Ik ga er van uit dat de router van Ziggo is? Weer met Ziggo bellen en dit verhaal vertellen? Zij moeten dit dan gewoon oplossen lijkt mij...

• HKLM_
Archie_T schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 11:15:
Ik ga er van uit dat de router van Ziggo is? Weer met Ziggo bellen en dit verhaal vertellen? Zij moeten dit dan gewoon oplossen lijkt mij...
Inderdaad, en ook die komen met stap 1 een reset van de modem :P

Cloud ☁️

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Grote internetstoring bij Ziggo? Weinig van gemerkt...

Los daarvan, er klopt een en ander niet aan je verhaal. Je hebt het over modem in bridge mode maar noemt geen eigen router. Ofwel je hebt alsnog een eigen router. In dat geval is die router verantwoordelijk voor het uitdelen van IP-adressen op je LAN en moet je daar kijken als je geen IP op je client krijgt. Heb je geen eigen router maar draai je toch in bridge mode, dan kun je per boot van de modem welgeteld een publiek IP-adres via DHCP krijgen. Dat gaat dus alleen met een router ertussen goed.

Oftwel:
- eigen router? Kijk dan daar voor waarom je geen IP krijgt.
- geen eigen router? Zet die modem dan terug in NAT router mode (hoe dat moet verschilt afhankelijk of je vroeger in UPC of Ziggo gebied zat)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren in dit omgeving was er een grote storing gaande. Router modem stond in bridge modus gelinkt aan een tp link router. Voor de storing werkte alles perfect. Ziggo gebeld vrijdag. Storing kon heel de dag duren. Uiteindelijk na een reset in de avond uren had ik alleen LAN verbinding geen wifi. Ook merkte ik dat de wifi namen gereset zijn. Vandaag opgestaan geen lan verbinding meer. Heb de modem en router al gereset zonder resultaat.. ik gebruik mijn 4G op dit moment. Het vage is beneden werkt Netflix gewoon wel op de smart tv.. En die zit bekabeld vast..

• HKLM_
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 11:23:
Gisteren in dit omgeving was er een grote storing gaande. Router modem stond in bridge modus gelinkt aan een tp link router. Voor de storing werkte alles perfect. Ziggo gebeld vrijdag. Storing kon heel de dag duren. Uiteindelijk na een reset in de avond uren had ik alleen LAN verbinding geen wifi. Ook merkte ik dat de wifi namen gereset zijn. Vandaag opgestaan geen lan verbinding meer. Heb de modem en router al gereset zonder resultaat.. ik gebruik mijn 4G op dit moment. Het vage is beneden werkt Netflix gewoon wel op de smart tv.. En die zit bekabeld vast..
Als je netflix wel werkt dan is ziggo toch al uitgesloten en moet je het in je interne netwerk zoeken ?
Je verhaal blijft vaag, leg is uit hoe alles is aangesloten. Gebruikte je de wifi van de Tplink en is die nu gereset of gebruikte je de ziggo (die dan niet in bridge stond)

Cloud ☁️

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Het Ziggo modem gebruiken, niet je eigen modem.
En de stekker uit het stopcontact. Echt 30s wachten.

Router ondertussen uit het netwerk halen je systeem direct op het modem aansluiten.

Even checken of de coax wat je huis binnenkomt goed is aangesloten en geen schade heeft.
En of deze tevens goed in het modem (en zonder schade) is aangesloten.

Modem kan weer aan. laat het gewoon zijn ding doen tot je overtuigd bent dat het online is. Kan wel even duren met firmware check en update, etc.

Naar het interne IP van de modem gaan, inloggen en je instellingen doornemen.

Als je ooit in het verleden hebt ingesteld dat je niet dhcp gebruikt, maar direct een IP en forced MAC adres enzo, gewoon alles op auto zetten. Ook de dns settings.

Als het operationeel online staat en via ethernet kun je naar een pagina waarvan je zeker weet dat je computer deze niet gecached heeft (cnn.com ofzo, waar je toch nooit heen blader) dan eventueel nog even op wifi proberen.

Alles werkt? Mooi, hetzelfde met je router. Even van het stroom, direct verbinden en inloggen en zeker weten dat je van dhcp een verbinding krijgt en niet omdat je ooit zelf een IP of Mac heb ingesteld.

Router op modem aansluiten, even weer naar modem verbinden en op bridge mode zetten.

En alles zou moeten werken. Je systeem verbinden via wifi of ethernet naar router, en omdat modem in bridge staat moet je weer prima online komen.

Als alles werkt kun je eventueel weer je eigen dns, dnscrypt, vpn, etc instellen en toepassen zoals je het wilt.

Het is ook de moeite waard om natuurlijk even naar netwerk instellingen van je devices te kijken, dat die dus auto info krijgen van je router en modem, en niet proberen te verbindnen naar iets wat niet bestaat, of een IP willen wat je niet meer krijgt van ziggo.

http://mrfloris.com

• Wildfire
  • Laatst online: 01:16

Wildfire

Joy to the world!

xiphoid schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 11:27:
Die stap kun je overslaan omdat iedereen enkel het Ziggo modem heeft. Een eigen modem kun je alleen bij DSL-verbindingen doen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 11:23:
Het vage is beneden werkt Netflix gewoon wel op de smart tv.. En die zit bekabeld vast..
Dan ligt het inderdaad niet bij Ziggo, en kunnen ze je niet helpen.
Dat is het risico als je besluit om het modem in bridge te plaatsen, garantie TOT de deur ( het modem )

Mij lijkt het beste om je netwerk opnieuw in te regelen, begin bij het begin, reset je router ( fabrieksinstellingen )
En loop ALLES na, dhcp, ipadressen portforwarding, maar bovenal je wifisettings.
Stel de namen opnieuw in, en de security natuurlijk niet vergeten.
xiphoid schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 11:27:
En de stekker uit het stopcontact. Echt 30s wachten.
Dat kan hij niet.
Als hij zijn PC direct aan het modem hangt, krijgt die een ipadres, maar kan niet verder ( port één is de enige die werkt, naast de WAN en Phone )

[ Voor 23% gewijzigd door FreshMaker op 25-11-2017 11:34 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ziggo en geen andere provider neemt verantwoording als je signaal goed is via de door hun geleverde gear.
Alles na het Ziggo modem nakijken, evt afsluiten en alleen via het modem testen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• xiphoid
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

FreshMaker schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 11:31:
[...]

Dan ligt het inderdaad niet bij Ziggo, en kunnen ze je niet helpen.
Dat is het risico als je besluit om het modem in bridge te plaatsen, garantie TOT de deur ( het modem )

Mij lijkt het beste om je netwerk opnieuw in te regelen, begin bij het begin, reset je router ( fabrieksinstellingen )
En loop ALLES na, dhcp, ipadressen portforwarding, maar bovenal je wifisettings.
Stel de namen opnieuw in, en de security natuurlijk niet vergeten.

[...]

Dat kan hij niet.
Als hij zijn PC direct aan het modem hangt, krijgt die een ipadres, maar kan niet verder ( port één is de enige die werkt, naast de WAN en Phone )
Om alles gewoon sowieso goed te krijgen maakt het niet uit welk device hij gebruikt. Van mij part haalt hij een netbook met 10mbit poort uit de doos op zolder.. het gaat erom dat je kunt uitsluiten, zodat je zeker weet waar het probleem binnen het netwerk zit. En dan vanaf daar verder.

Ik ben persoonlijk er all van overtuigd dat het gewoon zijn OS config voor het netwerk is, maar het is pas nuttig daar naar te kijken als je weet dat je a- verbinden kan met ziggo netwerk, en b- via dat netwerk op internet kan komen, en c- je eigen router erachter kunt gebruiken omdat de modem in bridge staat, en d- dat het op het ene device wel werkt maar "alleen op die" dan niet..

http://mrfloris.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de stappen gevolgd. Lan werkt weer. Alleen ik kan mijn wifi nog steeds niet vinden.

Het gaat trouwens om een AC750 Wireless Dual Band Gigabit Router vergeten erbij te vermelden.

Op de homepagina van me router staat er bij beide Wifi-connecties Wireless Radio: Disabled.\

Nevermind, heb het gevonden. Blijkbaar zijn ze uitgeschakeld zonder enig reden. Niet door mij in iedergeval alleen ik kan erop. Heb de instellingen gevonden om ze te enabelen en alles werkt weer.

Bedankt voor de tips allemaal :)

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2017 12:25 ]

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 12:20:
Ik heb de stappen gevolgd. Lan werkt weer. Alleen ik kan mijn wifi nog steeds niet vinden.

Het gaat trouwens om een AC750 Wireless Dual Band Gigabit Router vergeten erbij te vermelden.

Op de homepagina van me router staat er bij beide Wifi-connecties Wireless Radio: Disabled.\

Nevermind, heb het gevonden. Blijkbaar zijn ze uitgeschakeld zonder enig reden. Niet door mij in iedergeval alleen ik kan erop. Heb de instellingen gevonden om ze te enabelen en alles werkt weer.

Zou je die dan niet eerst maar eens enablen ;)

Fixing things to the breaking point...

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
xiphoid schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 11:58:
[...]

Om alles gewoon sowieso goed te krijgen maakt het niet uit welk device hij gebruikt. Van mij part haalt hij een netbook met 10mbit poort uit de doos op zolder.. het gaat erom dat je kunt uitsluiten, zodat je zeker weet waar het probleem binnen het netwerk zit. En dan vanaf daar verder.

Ik ben persoonlijk er all van overtuigd dat het gewoon zijn OS config voor het netwerk is, maar het is pas nuttig daar naar te kijken als je weet dat je a- verbinden kan met ziggo netwerk, en b- via dat netwerk op internet kan komen, en c- je eigen router erachter kunt gebruiken omdat de modem in bridge staat, en d- dat het op het ene device wel werkt maar "alleen op die" dan niet..
Hij had verbinding, zijn TV ( met kabel ) kon gewoon op Netflix inloggen
Dus het was overduidelijk de (eigen) router

Kan ook zijn dat er een drukknop op zit die dat uitschakelt
Mijn Archer C9 heeft die ook.

[ Voor 28% gewijzigd door FreshMaker op 25-11-2017 13:45 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Mooi dat het weer werkt.

Wel nog een opmerking over die router: dat is geen naam maar een beschrijving van specificaties. Het klinkt als de TP-Link Archer C2 of C20, maar hoe dan ook gaat het om een erg low-end geval, dat waarschijnlijk slechter presteert dan de modemrouter die Ziggo levert, zowel bedraad als qua WiFi.

- welke modem(router) heb je exact van Ziggo?
- waarom gebruik je een eigen router?

Goede kans dat je betere prestaties zou krijgen zonder de router ertussen. Die kun je dan evt als extra AP inzetten (of gewoon bij grofvuil kiepen, want ik heb nog nooit een "AC750" geval met Mediatek chipset gehad waar ik niet linksom of rechtsom gedonder mee had).

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 15:03:
[...]

Mooi dat het weer werkt.

Wel nog een opmerking over die router: dat is geen naam maar een beschrijving van specificaties. Het klinkt als de TP-Link Archer C2 of C20, maar hoe dan ook gaat het om een erg low-end geval, dat waarschijnlijk slechter presteert dan de modemrouter die Ziggo levert, zowel bedraad als qua WiFi.

- welke modem(router) heb je exact van Ziggo?
- waarom gebruik je een eigen router?

Goede kans dat je betere prestaties zou krijgen zonder de router ertussen. Die kun je dan evt als extra AP inzetten (of gewoon bij grofvuil kiepen, want ik heb nog nooit een "AC750" geval met Mediatek chipset gehad waar ik niet linksom of rechtsom gedonder mee had).
Ik heb er opzich geen problemen mee. En deze router had ik al een hele tijd. Vond het zonde om hem weg te doen. Wordt geswitcht in de toekomst naar een pricewatch: TP-Link Archer C3200 - Draadloze Tri-Band Gigabit Router

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat is je reinste geldverspilling. Die "tri-band"-gevallen lossen een probleem op die je thuis niet hebt. Deze biedt nul meerwaarde tov een TP-Link Archer C8, en je zou beter een Archer C7 kunnen nemen dan beide... voor de prijs van de C3200 zou de Netgear R7800 *veel* meer performance en betere compatibility bieden :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1