Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basverhaak
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08-09 14:54
Mijn vraag is als volgt:
Ik heb dus een tijdje geleden bij cdromland een moederbord besteld, de ASUS 970 pro gaming aura. Maar er is nu al veel uitstel en de leverancier zegt dat ze er geen meer hebben. En ik kan gewoon geen andere winkel vinden die hem wel snel kan leveren. BEHALVE 1! Replacedirect.nl
Die website zegt dat het 3 dagen duurt, maar hebben ook weer een tekst waar staat "Email mij wanneer het artikel weer beschikbaar is" Ik heb nu dus geen idee of deze levertijden accuraat zijn. Maar heeft iemand dan nog zon moederbord liggen en wilt die verkopen of weet nog een webshop waar je wel kan bestellen. Heb ook naar wat andere am3+ moederborden gekeken maar meeste hebben hetzelfde probleem.

(voor alternatieven wel graag rood-zwart want mijn build gebruikt dat thema)

Specs(als de pc ooit nog af komt):
FX-6300
8gb ddr3 1866mhz
Palit GTX 660
Een am3+ moederbord
2x640gb hdd in raid
1x 64gb m.2 ssd
450watt sharkoon semi modulair.

I5 2500K ♥

Beste antwoord (via Basverhaak op 25-11-2017 15:32)

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Het AM3+ platform is inmiddels op weg naar de achteruitgang, dus zodra de huidige voorraden uitverkocht zijn kun je er vanuit gaan dat ze niet meer aangevuld gaan worden. ReplaceDirect is net zo goed afhankelijk van leveranciers om dat moederbord te kunnen leveren, dus als CDRomLand het niet lukt om er eentje te krijgen, dan zou ik niet verwachten dat ReplaceDirect dat wel zo snel lukt. Ik heb ook wel eens een maand zitten wachten op een bestelling bij ReplaceDirect voor een artikel dat binnen een week leverbaar had moeten zijn, dus hun levertijdindicaties zijn in mijn ervaring niet heel betrouwbaar.

Wat betekent dat als je een AM3+ moederbord wilt, je toch ergens een compromis zult moeten sluiten. Als je in het rood-zwart thema wilt blijven, kun je natuurlijk ook een moederbord kiezen dat volledig zwart is. Dit moederbord van ASRock is nog steeds goed leverbaar en vrij neutraal qua kleurstelling: pricewatch: ASRock 970M Pro3. Daarnaast zie ik eigenlijk alleen nog maar moederborden met blauwe accenten of een lelijk bruine PCB, en de rest staat alleen nog maar in de Pricewatch omdat ReplaceDirect beweert ze ooit een keer te kunnen leveren.

En anders kun je natuurlijk altijd nog op de tweedehands markt gaan kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Devil N op 25-11-2017 12:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:21

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, heel lullig, maar ik vrees dat AM3 nooit écht groot is geweest hier, en ondertussen is het opvolgende platform ook al een tijdje uit... De kans dat je iets vind is al wat laag, dat je iets vind wat bij je kleurstelling past al helemaal. Het voelt een beetje "oud beestje" aan... waarom, als je een rig aan het bouwen bent, niet gelijk voor wat moderner maar low end?

Een 64GB m2-SSD (let wel: dat moederbord pakt alleen PCI-E nVME in het M2 slot!) is ook wel wat aan de krappe kant... en 2x640GB in Raid schiet je niet veel mee op (het is geen backup, en Raid0 in vergelijking stellen met een betaalbaar S-ATA SSD-tje is eigenlijk dubbel het risico voor veel te veel geld... in het nadeel van de mecha-HDD's).

Wat wil je met die rig gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basverhaak
Nou het punt was dat dit een heel erg budget build was.
De fx 6300 was maar €36.50 en de videokaart €38 en ram €41 en de harde schijven had ik uit 2 oude pc's gehaald en de ssd had ik gewoon (wist ook niet dat ie niet werkte maarja), kan niet herinneren waar ik hem vandaan heb gehaald. Voeding was €50 euro dus in totaal €165,50. Nou mocht ik van mijn vader een moederbord uitkiezen maar dat gaat zeer moeizaam.
Het was dus het punt budget, maar kan ook gewoon een upgradesetje nemen met i5 2500k van marktplaats en mijn resterende onderdelen gebruiken. Dan maar geen ssd.

Maar tips zijn nog steeds welkom!

I5 2500K ♥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basverhaak
En misschien een moederbord lga 1155 kopen en een 2500k kost misschien wel minder dan een nieuwe mobo bij replacedirect...

I5 2500K ♥

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Het AM3+ platform is inmiddels op weg naar de achteruitgang, dus zodra de huidige voorraden uitverkocht zijn kun je er vanuit gaan dat ze niet meer aangevuld gaan worden. ReplaceDirect is net zo goed afhankelijk van leveranciers om dat moederbord te kunnen leveren, dus als CDRomLand het niet lukt om er eentje te krijgen, dan zou ik niet verwachten dat ReplaceDirect dat wel zo snel lukt. Ik heb ook wel eens een maand zitten wachten op een bestelling bij ReplaceDirect voor een artikel dat binnen een week leverbaar had moeten zijn, dus hun levertijdindicaties zijn in mijn ervaring niet heel betrouwbaar.

Wat betekent dat als je een AM3+ moederbord wilt, je toch ergens een compromis zult moeten sluiten. Als je in het rood-zwart thema wilt blijven, kun je natuurlijk ook een moederbord kiezen dat volledig zwart is. Dit moederbord van ASRock is nog steeds goed leverbaar en vrij neutraal qua kleurstelling: pricewatch: ASRock 970M Pro3. Daarnaast zie ik eigenlijk alleen nog maar moederborden met blauwe accenten of een lelijk bruine PCB, en de rest staat alleen nog maar in de Pricewatch omdat ReplaceDirect beweert ze ooit een keer te kunnen leveren.

En anders kun je natuurlijk altijd nog op de tweedehands markt gaan kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Devil N op 25-11-2017 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basverhaak
Ik denk dat ik 2e hands dan maar ga doen! Bedankt voor de tips iedereen!

I5 2500K ♥

Pagina: 1