Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Workstation - Simpele Games - Photoshop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem is voor mijn schoonmoeder. Ze gebruikt de PC voor internet, office applicaties, paar games (zoals Siberia; grafisch geen zware eisen) en bewerkt graag foto's in Photoshop.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Onder de € 800, waarbij assemblage en Windows licentie al in de prijs zit.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
HDD (data disk met foto's e.d.) wordt overgezet uit oude PC. Randapparatuur zoals scherm, toetsenbord, muis is er allemaal. Het gaat alleen om de PC.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie de configuratie hieronder. Mocht ze toch wat grafisch intensievere spellen willen gaan spelen dan kan later een losse videokaart in het systeem geplaatst worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Korte opstarttijd
- Van de case is het handig dat de knoppen + USB poorten aan de voorkant zitten, de PC komt waarschijnlijk onder een desk te staan
- Ze wil graag Windows 10 gebruiken
- Een PC waar ze een tijdje mee vooruit kan en die niet teveel herrie maakt

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Graag onderstaande configuratie checken. Feedback wordt op prijs gesteld.
Ik denk er aan om dit systeem bij Azerty aan te schaffen voor € 758,30 (dat is inclusief €69 assemblage).

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-8100 Boxed€ 89,-€ 89,-
1ASRock Z370 Pro4€ 110,-€ 110,-
1Cooler Master N300 (Closed)€ 41,95€ 41,95
1Microsoft Windows 10 Home EN 32/64bit, USB€ 114,95€ 114,95
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15€ 99,90€ 99,90
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 50,51€ 50,51
1Samsung PM961 256GB€ 115,56€ 115,56
Importeer productenTotaal€ 621,87

Ik heb het systeem ook grofweg in PCPartPicker zitten:
https://pcpartpicker.com/list/tgTFcc

[ Voor 5% gewijzigd door Zyphrax op 25-11-2017 04:24 ]

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

Alle reacties

• Zyphrax
Wat vinden jullie van bovenstaande configuratie?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

SSD is overkill; de burst-prestatie is leuk maar ik vraag me af of je schoonmoeder dit gaat merken. Voor 2 tientjes meer heb je dubbele storage op SATA-600: pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB

Het geheugen wat je postte staat niet op de QVL van de ASRock; mogelijk dat je daar ook nog even naar moet/kan kijken?

Over hoeveel oude disks hebben we het trouwens? Eventueel (maar dat is niet morgen), zou je ook een Intel NUC8i3BNH kunnen aanschaffen; inclusief RAM en SSD zit je dan ook rond de 600 Euro.

/edit: vanzelfsprekend kan je een NUC niet upgraden met een andere GPU later ;)

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 26-11-2017 22:41 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Zyphrax
Bedankt voor je feedback!
SSD is overkill; de burst-prestatie is leuk maar ik vraag me af of je schoonmoeder dit gaat merken. Voor 2 tientjes meer heb je dubbele storage op SATA-600: pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB
Ja, ik vond de prijs van de Samsung nog wel meevallen. De SSD zal ze alleen als systeemdisk gebruiken, voor de rest gebruikt ze haar HDD. De Samsung is zo te zien (op papier) 6x sneller in het lezen en 2x in het schrijven. 525GB geeft haar wel wat meer ruimte om allerlei spelletjes te installeren :)
Het geheugen wat je postte staat niet op de QVL van de ASRock; mogelijk dat je daar ook nog even naar moet/kan kijken?
Mijn selectie is gebaseerd op deze configuratie van PCPartPicker: https://pcpartpicker.com/b/j7vnTW. Daar gebruiken ze de kleinere versie van het moederbord met dit geheugen. Voordeel is dat Azerty de installatie doet (ik ben de komende tijd niet in NL), dus dan kunnen ze het denk ik makkelijk swappen mochten er toch issues zijn.
Over hoeveel oude disks hebben we het trouwens? Eventueel (maar dat is niet morgen), zou je ook een Intel NUC8i3BNH kunnen aanschaffen; inclusief RAM en SSD zit je dan ook rond de 600 Euro.

/edit: vanzelfsprekend kan je een NUC niet upgraden met een andere GPU later ;)
Volgens mij maar 1 disk, maar weet het niet zeker.

Op dat modelnummer krijg ik geen Google resultaten. Die mini Intels zien er wel nice uit, soort van Mac mini alleen dan PC. Hoe zijn ze qua koeling? Ja het is wel jammer dat de optie van een losse videokaart dan niet meer kan. Voor Photoshop lijkt me de onboard Intel graphics prima.

Edit: in een ander topic zie ik dat ze SoftKeys aanraden als alternatief om daar je Windows licentie te kopen. Blijkbaar kost een Pro licentie daar rond de €20?! Hebben jullie daar ervaring mee?

[ Voor 8% gewijzigd door Zyphrax op 26-11-2017 23:32 ]

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-11 14:16
Softkeys, Kinguin allemaal OEM Pro windows 10 licenties. Het zijn dan wel geen retail licenties en dus niet herbruikbaar, maar ze zijn inderdaad maar 2 tientjes en werken. Je kan ze ook koppelen aan een microsoft account en ik geloof dat je m dan mee kan nemen naar een volgende pc mits je dus je microsoft account inlogt. Of je behoefte hebt aan een account dat een user profiel van je opstelt en diagnostische info doorsluist is aan jou.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zyphrax schreef op zondag 26 november 2017 @ 23:27:
Bedankt voor je feedback!

[...]

Ja, ik vond de prijs van de Samsung nog wel meevallen. De SSD zal ze alleen als systeemdisk gebruiken, voor de rest gebruikt ze haar HDD. De Samsung is zo te zien (op papier) 6x sneller in het lezen en 2x in het schrijven. 525GB geeft haar wel wat meer ruimte om allerlei spelletjes te installeren :)
Op papier is een Ferrari ook sneller dan een Dacia maar aangezien je altijd bochtjes moet rijden of in de file staat en dus nooit de auto kan gebruiken waarvoor dat ding gemaakt is, heb je theoretisch nooit wat aan de snelheden ;)
Mijn selectie is gebaseerd op deze configuratie van PCPartPicker: https://pcpartpicker.com/b/j7vnTW. Daar gebruiken ze de kleinere versie van het moederbord met dit geheugen. Voordeel is dat Azerty de installatie doet (ik ben de komende tijd niet in NL), dus dan kunnen ze het denk ik makkelijk swappen mochten er toch issues zijn.
Ga daar niet van uit. Tenminste, niet elke winkel denkt zover vooruit.
Op dat modelnummer krijg ik geen Google resultaten. Die mini Intels zien er wel nice uit, soort van Mac mini alleen dan PC. Hoe zijn ze qua koeling? Ja het is wel jammer dat de optie van een losse videokaart dan niet meer kan. Voor Photoshop lijkt me de onboard Intel graphics prima.
Koeling niks mis mee. En ja, het modelnummer geeft geen resultaten want nog niet verkrijgbaar. Wel bestaat de NUC7i5BNH of de NUC7i3BNH maar die laat ik even buiten beschouwing omdat je graag een i3-8xxx wil hebben, volgens de startpost.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-11 14:16
@MAX3400 Azerty houdt daar voor zover ik weet wel rekening mee. Als ze de boel niet werkend krijgen zoals het hoort krijg je er melding van indien ze het niet opgelost krijgen maar in een groot deel van de gevallen gaan ze door tot het systeem stabiel post

• Zyphrax
Bedankt voor de tips!

Ze heeft een bestelling bij Azerty geplaatst (weet niet precies wat ze gekozen heeft :)).
Ben benieuwd hoe het systeem bevalt.

• Zyphrax
Ik wilde nog even melden dat ze het systeem aangeschaft heeft en er superblij mee is!
De componenten werken goed met elkaar samen. Azerty heeft het keurig geleverd.

Pagina: 1