Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Hoeha
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 12-01 17:38
Volgens mij is het tijdperk voor (zéér) betaalbare en kwalitatief hoogstaande security cams zonet aangebroken. Eind oktober is het de Amerikaanse media in gevlogen: de Wyzecam, voor slechts $20 heb je een heel scala aan features waar wij tweakers wel oor naar hebben. Media zijn er lovend over:
  1. https://www.geekwire.com/...ompeting-former-employer/
  2. https://www.cnet.com/news...p-wi-fi-camera-for-19-99/
  3. https://www.engadget.com/2017/11/22/wyzecam/
Mijn vraag is: heeft Tweakers er één kunnen bemachtigen? Lijkt me geweldig om een Nederlands tech platform kritisch ernaar te laten kijken. Ze shippen vooralsnog niet buiten de USA. https://www.wyzecam.com

Met o.a.:
  • 1080p full HD live stream direct to your smartphone
  • Night vision up to 30 feet away - even in total darkness
  • Motion and sound detection with free rolling 14-day cloud storage
  • Use the Wyze App (iOS and Android) to manage and share multiple cameras
  • Magnetic base and included adhesive metal plate let you mount your WyzeCam anywhere - no screws required

• wiemelen
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 04-04 20:04
quote:
Ze shippen vooralsnog niet buiten de USA.
Ik denk dat je net je eigen vraag hebt beantwoord.
Zeker gezien deze cam pas sinds eind oktober op de markt zou zijn.

• Hoeha
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 12-01 17:38
Mn hoofdvraag staat in de titel. Ben benieuwd of er andere tweakers enthousiast zijn? Of dat dit wel meevalt? Ziet er iig veelbelovend uit

• absrnd
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 04-04 10:14
quote:
Hoeha schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 17:47:
Mn hoofdvraag staat in de titel. Ben benieuwd of er andere tweakers enthousiast zijn? Of dat dit wel meevalt? Ziet er iig veelbelovend uit
Kwestie van zelf eentje importeren, en ons uitgebreid berichten over je bevindingen :)

• theofoob
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 25-01-2019
Dit apparaatje wil ik ook wel, maar helaas verzendt Amazon het niet naar buiten de VS :-( Amazon DL en UK hebben het niet. Ik ga wel wat verder zoeken, er schijnen bedrijven in de VS te zijn die voor je bestellen en pakketjes vervolgens wel naar buiten de VS sturen :-)

• Motabeatz
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 04-04 20:51
Heeft iemand inmiddels zo'n apparaatje al kunnen bemachtigen? Ben benieuwd wat de ervaringen (o.a. Cloud) zijn.

Jammer dat ze niet naar NL versturen. Via eBay zie ik ze ook, maar dan wordt het wel prijzig.

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 04-04 21:52
Dit is letterlijk een 1:1 kopie van de Xiaomi Xiaofang camera. Waarschijnlijk alleen de software naar engels vertaald. Ik zie heel weinig innoverends and heel veel kopierends.

https://www.gearbest.com/ip-cameras/pp_620813.html

Woont in Helsinki

• telenut
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 27-02 14:16
Is inderdaad exact hetzelfde, maar de firmware is stukken beter. Je hebt ook 2 weken cloud storage, en je kan hem bedienen met IFTTT. Heb de xiaomi versie hier thuis, helaas nog geen manier gevonden om wyzecam firmware er op te krijgen... of de fang hack.

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 10:06

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verscheept Amazon deze nog niet naar Europa? Als ik naar de Wyze website kan staat er dat men alleen aan groundshipping doet in de US maar dat het verzenden via Amazon een mogelijkheid is zodat er gekozen kan worden voor andere opties.

Frontpagemoderatie Forum

• Morpheusk
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 00:37
quote:
telenut schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 08:45:
Is inderdaad exact hetzelfde, maar de firmware is stukken beter. Je hebt ook 2 weken cloud storage, en je kan hem bedienen met IFTTT. Heb de xiaomi versie hier thuis, helaas nog geen manier gevonden om wyzecam firmware er op te krijgen... of de fang hack.
https://openip.cam/ probeer deze eens.

American Express Gold Card 1e jaar gratis en 20.000 punten cadeau. Dit is al snel goed voor 80 euro bol.com bonnen.

• telenut
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 27-02 14:16
Die werkt niet op de 360 graden dafang versie... enkel op die cubus, die ze me via Ali zelfs niet meer willen bezorgen omdat hij hier toch niet zou werken :)
Die Wyze is het beste van beide, ondersteuning voor domotica, cloud opslag, bewegingsdetectie enz...
Helaas dus moeilijk hier te verkrijgen, want voor de rest zelfde prijs als de originele xiaomi

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Voor 30 euro dezelfde versie nu maar met pan-functionaliteit:
Wyze Cam Pan

Het zou mij ook erg interesseren hoe we hier aan kunnen geraken. Of hoe we dit voor enkele Tweakers kunnen importeren.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 10:06

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb inmiddels een Wyzecam v2 om mee te testen. De free cloud storage van twee weken wordt veel geroemd. Deze is echter wel redelijk gelimiteerd (maar blijkt goed te werken)

Het werkt als volgt:
quote:
When you turn on one of the detection options, like motion or sound detection, the Wyze Cam will automatically record a 10-15 second alert video.

Alert videos are automatically stored to the AWS cloud via end-to-end encryption and can be viewed for up to 14 days in the “Notifications” tab of the Wyze app. After 14 days, alert videos are deleted and cannot be recovered.
Meer specifiek:
quote:
the cloud alerts are 12 seconds long and record no more often then every five minutes.
Kortom, alleen de korte alert video's zijn via de cloud beschikbaar. Zelf opgenomen of langere filmpjes zijn alleen op te slaan op de lokale SD card.

Ik ben verrast over de beeldkwaliteit voor deze prijs. Jammer genoeg is de Wyzecam niet geschikt om buiten te gebruiken ondanks dat er 3rd party outdoor behuizingen zijn. De setup en de app werken prima en zijn stabiel. Jammer dat deze camera nog niet goed verkrijgbaar is buiten de US.

Frontpagemoderatie Forum

• DeTjuk
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 02-04 23:07

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

Bor schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:54:
Ik ben verrast over de beeldkwaliteit voor deze prijs. Jammer genoeg is de Wyzecam niet geschikt om buiten te gebruiken ondanks dat er 3rd party outdoor behuizingen zijn. De setup en de app werken prima en zijn stabiel. Jammer dat deze camera nog niet goed verkrijgbaar is buiten de US.
Bedoel je hiermee te zeggen dat de behuizingen niet goed genoeg zijn om de camera 24/7 buiten te hebben hangen?

Er is inmiddels wat tijd verstreken sinds deze post. Zijn er misschien nu wel goede alternatieven?

En wat is de beste manier om deze te bestellen?

[PSN: DeTjuK] [Join our Discord!] [YouTube] [psnracing.nl] [Facebook]

• aalekss
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 28-03 07:18
Ik heb 2 camera's. Besteld via amazon.com en ze shippen gewoon naar NL. Kreeg zelfs de extra import fee na een paar maanden retour. Kortom gewoon bestellen dus.

Over de camera's. Ze werken goed. Voor meer informatie kun je op youtube kijken, daar staan veel reviews. Het is een camera uit de xiaomi/yi fabriek met andere software. Die heb ik toevallig ook in huis, ze werken verder precies hetzelfde. De cloud storage stelt niet veel voor. zie link

Ik gebruik ze o.a. in de babycamera en ik had minder vertrouwen in een camera rechtstreeks uit China. Al kun je bij de wyze ook vraagtekens zetten (https://www.reddit.com/r/...servers_other_than_aws/). Maar uiteindelijk heb ik dan toch meer vertrouwen in Wyze. Er is iig meer openheid.

[Voor 12% gewijzigd door aalekss op 10-04-2019 17:40]

• DeTjuk
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 02-04 23:07

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

aalekss schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:51:
Ik gebruik ze o.a. in de babycamera en ik had minder vertrouwen in een camera rechtstreeks uit China. Al kun je bij de wyze ook vraagtekens zetten (https://www.reddit.com/r/...servers_other_than_aws/). Maar uiteindelijk heb ik dan toch meer vertrouwen in Wyze. Er is iig meer openheid.
Bedankt voor je ervaring.

Op Amazon zijn er ook paar mensen die berichten over spy activiteiten. Mijn gebruiksdoel zou voor buiten zijn, maar dan moet dit qua behuizing wel goed gaan natuurlijk anders is het alsnog zonde.

@aalekss Hoe kwam het dat je de import fee terug kreeg. Dat ging vanzelf?

[PSN: DeTjuK] [Join our Discord!] [YouTube] [psnracing.nl] [Facebook]

• aalekss
https://www.amazon.com/gp...lay.html?nodeId=201910710

If the actual Import Fees are less than the Import Fees Deposit collected by us on your behalf, you'll automatically be refunded the difference to the payment method you used for the order. You'll receive a notification e-mail confirming the amount of the refund. The process takes 60 days from the shipment date.

Ik heb betaald:

Order Summary
Item(s) Subtotal: $50.71
Shipping & Handling: $10.16
Total before tax: $60.87
Estimated tax to be collected: $0.00
Import Fees Deposit $12.78
Grand Total: $73.65

Refund Total: $12.78 (dit heb ik weer teruggekregen)

• jeroenmeirlaen
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 03-04 15:43
Het is een camera uit de xiaomi/yi fabriek met andere software. Die heb ik toevallig ook in huis, ze werken verder precies hetzelfde.
wil dit zeggen dat wanneer ik een camera van Xiaomi (link) heb, en ik er de wyze-firmware op zet, dat ik vanaf dan een Wyze cam heb en alle functionaliteiten vandien?

• LaoTze
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 18-09-2019
Heb inmiddels drie Xiaomi Xiaofang 1S camera's (€19 bij AliExpress) en aan Synology Surveillance Station gekoppeld. Chinese firmware vervangen door de Xiamo/Dafang hacks waardoor RTSP weer gewoon werkt en je kunt opnemen in je eigen LAN of Cloud omgeving.
https://github.com/EliasKotlyar/Xiaomi-Dafang-Hacks

Het gebruik van een juiste microSD kaart is daarbij essentieel, zoals in de installatie beschrijving en veel forums wordt aangegeven. De 4GB ADATA microSDHC van €4,99 werkt bij mij stabiel.

[Voor 9% gewijzigd door LaoTze op 29-04-2019 20:08]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aalekss
Met Wyse is RTSP inmiddels ook mogelijk. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ik kreeg er een melding van.

@jeroenmeirlaen Misschien is dit mogelijk. Is wel iets over te vinden (https://github.com/samtap/fang-hacks/issues/243). Maar het lijkt me erg veel gedoe voor die 20 euro.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marijn18
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 24-01 22:31
Ik heb 2 camera's. Besteld via amazon.com en ze shippen gewoon naar NL.
Hoe heb je de voeding geregeld? Klopt het dat dat gewoon d.m.v. een micro-usb kan?

LR AWD / Black / Black / Aero, Bestelling 5-10, RN 5-10, VIN 26-11, levering verwacht: 8-15 december

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hoeha schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 01:16:
Volgens mij is het tijdperk voor (zéér) betaalbare en kwalitatief hoogstaande security cams zonet aangebroken. Eind oktober is het de Amerikaanse media in gevlogen: de Wyzecam, voor slechts $20 heb je een heel scala aan features waar wij tweakers wel oor naar hebben. Media zijn er lovend over:
  1. https://www.geekwire.com/...ompeting-former-employer/
  2. https://www.cnet.com/news...p-wi-fi-camera-for-19-99/
  3. https://www.engadget.com/2017/11/22/wyzecam/
Mijn vraag is: heeft Tweakers er één kunnen bemachtigen? Lijkt me geweldig om een Nederlands tech platform kritisch ernaar te laten kijken. Ze shippen vooralsnog niet buiten de USA. https://www.wyzecam.com

Met o.a.:
  • 1080p full HD live stream direct to your smartphone
  • Night vision up to 30 feet away - even in total darkness
  • Motion and sound detection with free rolling 14-day cloud storage
  • Use the Wyze App (iOS and Android) to manage and share multiple cameras
  • Magnetic base and included adhesive metal plate let you mount your WyzeCam anywhere - no screws required
Wat is het verdienmodel? Dat is wel handig om te weten bij een beveiligingscamera met cloud storage ;)

Bij Xiaomi blijkt dit namelijk ook in advertising te zitten, dat ze reclame laten zien op toestellen (wel uit te zetten).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aalekss
marijn18 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:20:
[...]

Hoe heb je de voeding geregeld? Klopt het dat dat gewoon d.m.v. een micro-usb kan?
ja micro-usb kabel en dan elke willekeurige (telefoon) adapter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wian
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
aalekss schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:09:
https://www.amazon.com/gp...lay.html?nodeId=201910710

If the actual Import Fees are less than the Import Fees Deposit collected by us on your behalf, you'll automatically be refunded the difference to the payment method you used for the order. You'll receive a notification e-mail confirming the amount of the refund. The process takes 60 days from the shipment date.

Ik heb betaald:

Order Summary
Item(s) Subtotal: $50.71
Shipping & Handling: $10.16
Total before tax: $60.87
Estimated tax to be collected: $0.00
Import Fees Deposit $12.78
Grand Total: $73.65

Refund Total: $12.78 (dit heb ik weer teruggekregen)
Top tip, bedankt. Had mijn "two-pack" WyzeCam v2 in een week in huis. Bij bestellen gekozen voor normale verzending ("Expedited"), maar kwamen in "amazon prime" verpakking binnen. Misschien omdat ik prime klant ben op amazon.de. Klantenservice bevestigt dat de import fees teruggestort worden, maar dit kan tot 60 dagen duren.

Update: refund was slechts $0,12, niet de volledige importfees zoals gesuggereerd door de klantenservice. Balen.

[Voor 5% gewijzigd door wian op 31-07-2019 10:40]

• Artbij
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 09:42
Iemand de Wyze cam al geprobeerd icm de nest/google hub?

Met gestrekt been.

• LMA
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 18-06-2019
Ik zie dat de ANWB nu adverteert met deze camera in een beveiligingspakket, zie hier: https://www.anwb.nl/verze...eilig-van-huis/apparatuur

• Sunfalls
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 30-03 10:46
Sorry voor het naar boven schoppen van dit topic. Ik heb net via Amazon de cam en het sense starterskit besteld. Iemand daar al ervaring mee?

• heinpoll
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 01-08-2019
Heb sinds een paar weken de Wyze Cam Pan en die bevalt goed.
Geprobeerd om via Wyze.com en Amazon.com de Wyze Sense Starter Kit te bestellen maar dat lukte niet. Iemand een idee?

[Voor 40% gewijzigd door heinpoll op 01-08-2019 13:46. Reden: foutje]

• Duci
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Vanmiddag ook de Wyze Cam Pan besteld via Amazon. Wil hem gebruiken om mijn 3D-printer te monitoren en de huiskamer als ik op vakantie ga. Ben erg benieuwd, vooral naar de IFTTT en de rookmelderdetectie mogelijkheden. Ik heb niet echt research gedaan, maar aangezien hij koppeling met IFTTT heeft hoop ik dat je automatisch acties in kunt stellen, zoals: als rookmelder -> schakel stopcontact uit. Dan zou ik mijn printer uit kunnen zetten bij rookontwikkeling, wat erger (hopelijk) voorkomt.

• Sunfalls
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 30-03 10:46
heinpoll schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:38:
Heb sinds een paar weken de Wyze Cam Pan en die bevalt goed.
Geprobeerd om via Wyze.com en Amazon.com de Wyze Sense Starter Kit te bestellen maar dat lukte niet. Iemand een idee?
Wat lukt er niet dan? Want ik heb gewoon via Amazon.com de starter kit besteld.Helaas verkoopt Amazon de sensors voor op de deuren en ramen niet maar zijn die alleen via Wyze te koop.

• Jiazzz
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 21-01 18:14
Ik heb zojuist de Pan Cam en de Wyze Cam met Sense kit binnengekregen, via amazon.com.

Heb de pan cam aangesloten, werkt prima, heb nog geen tijd gehad om de sense kit aan te sluiten.

• wodkabuikje
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 10:38
Ik zie op Amazon door de bomen het bos niet. Ligt waarschijnlijk aan mij. Heb je toevallig een linkje welke ik zou moeten kopen?

Bovendien zou ik het graag op het werk en ook thuis willen testen. Dat zal waarschijnlijk niet kunnen vrees ik in 1 app. Iemand die hier toevallig ervaring mee heeft?

niet iedereen heeft een bierbuikje

• LuisjeNL
  • Laatst online: 09:36
@wodkabuikje

Zou volgens mij geen probleem moeten zijn, zolang hij maar op hetzelfde netwerk zit bij het toevoegen.

Lichtpuntje... (xbone: LuisjeNL)

• Jiazzz
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 21-01 18:14
wodkabuikje schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 19:35:
Ik zie op Amazon door de bomen het bos niet. Ligt waarschijnlijk aan mij. Heb je toevallig een linkje welke ik zou moeten kopen?

Bovendien zou ik het graag op het werk en ook thuis willen testen. Dat zal waarschijnlijk niet kunnen vrees ik in 1 app. Iemand die hier toevallig ervaring mee heeft?
Ik heb de Pan Cam:
https://www.amazon.com/gp...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

en de Wyze Cam v2 met Sense starter:
https://www.amazon.com/gp...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

• wodkabuikje
@Jiazzz

Thanks. Ik word altijd helemaal gek van die Amazon website. Krijg 30.000 alternatieven te zien en upgrades etc. Benieuwd wat ik allemaal ga binnen krijgen binnenkort.

• SonOfSam
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 03-04 13:37
Ik heb ze al een tijdje draaien thuis. Sinds vorig jaar zomer. Heb zo toen met een reshipper besteld uit de US (usgobuy). Zijn erg goed. Zeker nu er ook person detection is toegevoegd. Veel minder false positive alerts op de app. Ik heb er 4. Als je meer wilt weten kan je me dm-en

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

• wodkabuikje
Ik heb er nu ook een paar binnen. Ook met een behuizing voor buiten gebruik. Hoop binnenkort een update te kunnen geven (lees: ik heb 2 linkerhanden).

Heb momenteel thuis binnen een systeem van Home8 maar bevalt niet echt en wil sowieso ook graag buiten filmen (op eigen grond).

• Pierre
  • Laatst online: 08:29

Pierre

Geen zin vandaag.

Wat een grappig ding, ook maar 1 besteld net bij Amazon.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Troetelbeer
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 01-04 16:34
Pierre schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:13:
Wat een grappig ding, ook maar 1 besteld net bij Amazon.
Same here, komt morgenavond binnen. Ben benieuwd.

Believe. Imagine. Create.

• Pierre

Pierre

Geen zin vandaag.

Troetelbeer schreef op donderdag 12 september 2019 @ 16:01:
[...]

Same here, komt morgenavond binnen. Ben benieuwd.
Heb hem net binnen. Kek klein ding alleen even zoeken naar een Europese adapter, er zit een USA ding bij 5v 1000mA.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Troetelbeer
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 01-04 16:34
Ikea ofzo😎

Ik heb hem nu hangen met een telefoonoplader die ik niet meer gebruikte.

[Voor 74% gewijzigd door Troetelbeer op 13-09-2019 19:27]

Believe. Imagine. Create.

• Duci
  • Niet online
Gebruik hem nu een paar weken. Werkt prima voor het monitoren van de 3D printer, maar heb m ook getest om de voordeur in de gaten te houden. Je moet wel opletten hoe je hem ophangt als je notificaties wilt hebben, ik kreeg erg veel notificaties ook al had ik een detection zone ingesteld alleen op eigen terrein. Kwam vooral omdat er licht van auto's op het raam schijnen waar de camera achter stond.

Heb er nog 2 besteld, 1tje voor de achtertuin en de ander voor de voortuin. Ben van plan een behuizing te 3D printen en het gewoon te gokken er ééntje buiten op te hangen.

• wodkabuikje
Pierre schreef op donderdag 12 september 2019 @ 20:49:
[...]

Heb hem net binnen. Kek klein ding alleen even zoeken naar een Europese adapter, er zit een USA ding bij 5v 1000mA.
Alles zat nog steeds bij mij in de doos maar ik zoek dus blijkbaar ook een Europese adapter ;). Was er eigenlijk wel vanuit gegaan, waarom weet ik niet, dat alles via USB zou gaan. Wil dan ook overal stopcontacten plaatsen waar USB op zit. Had ook al van die mega lange USB meebesteld.

@Duci Had je ook al gezien dat je behuizingen hebt voor buitengebruik? Die had ik ook al gekocht maar ligt, uiteraard, nog in de doos.

• Pierre

Pierre

Geen zin vandaag.

Ik heb een Synology NAS zou ik dat ding op een usb 3 poort kunnen aansluiten?

• Duci
  • Niet online
wodkabuikje schreef op woensdag 18 september 2019 @ 19:42:
[...]

Alles zat nog steeds bij mij in de doos maar ik zoek dus blijkbaar ook een Europese adapter ;). Was er eigenlijk wel vanuit gegaan, waarom weet ik niet, dat alles via USB zou gaan. Wil dan ook overal stopcontacten plaatsen waar USB op zit. Had ook al van die mega lange USB meebesteld.

@Duci Had je ook al gezien dat je behuizingen hebt voor buitengebruik? Die had ik ook al gekocht maar ligt, uiteraard, nog in de doos.
Ja, had ze gezien! :) Maar ik ben zo'n hobby-idioot die dan op thingiverse modellen ziet voor behuizingen die je kan 3D-printen en die ik dan zelf aan mijn eigen wensen aan wil passen. :+ Heb ook een super specifieke plek in gedachten om hem op te hangen in een raar hoekje.

• Duci
  • Niet online
Pierre schreef op woensdag 18 september 2019 @ 19:58:
Ik heb een Synology NAS zou ik dat ding op een usb 3 poort kunnen aansluiten?
Hoeveel miliampere geeft die poort? Misschien dat je dat in de handleiding kan vinden. De adapter die bij de Wyze zit geeft volgens mij 100mA. Als je te weinig stroom geeft dan raken veel apparaten instabiel (tenminste, dat is bij mijn google Home's zo).

• wodkabuikje
LaoTze schreef op maandag 29 april 2019 @ 19:36:
Heb inmiddels drie Xiaomi Xiaofang 1S camera's (€19 bij AliExpress) en aan Synology Surveillance Station gekoppeld. Chinese firmware vervangen door de Xiamo/Dafang hacks waardoor RTSP weer gewoon werkt en je kunt opnemen in je eigen LAN of Cloud omgeving.
https://github.com/EliasKotlyar/Xiaomi-Dafang-Hacks

Het gebruik van een juiste microSD kaart is daarbij essentieel, zoals in de installatie beschrijving en veel forums wordt aangegeven. De 4GB ADATA microSDHC van €4,99 werkt bij mij stabiel.
Dit zou ook moeten werken voor de Wyze cams als ik het goed begrijp.

Heb gisteren onderstaande geprobeerd maar kreeg hem niet aan de praat. Zijn Synology ziet er ook iets anders uit (het scherm waar hij de camera toevoegt:
YouTube: How to Set Up Wyze Official RTSP Firmware : Use Wyze Cams with Netwo...

Lukte overigens wel om de Wyze cam op de pc te bekijken met VLC.

• LuisjeNL
@wodkabuikje

Zijn uitleg heb ik ook gevolgd en het werkt allemaal perfect nu. Ik heb via de wyze software wel eerst rtsp aangezet en de link gekopieerd naar de Synology (Pas op dat er niet dubbel rtsp://rtsp:// komt te staan)

• wodkabuikje
@LuisjeNL
De uitleg doe ik ook gevolgd had van het Youtube filmpje?

Zijn scherm is anders als hij kiest voor eigen merk. Hij kan dan alleen nog maar het rtsp adres ingeven. Bij mij ziet het er niet zo uit.

Heb de laatste versie volgens mij. Vanavond nog maar eens kijken als ik thuis ben.

• LuisjeNL
@wodkabuikje

Upload even een foto van de pagina die jij te zien krijgt, misschien kan ik helpen

[Voor 3% gewijzigd door LuisjeNL op 10-12-2019 16:24]

• wodkabuikje
@LuisjeNL

Thanks! Zal ik van het weekend even doen.

• Pierre

Pierre

Geen zin vandaag.

LuisjeNL schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:35:
@wodkabuikje

Zijn uitleg heb ik ook gevolgd en het werkt allemaal perfect nu. Ik heb via de wyze software wel eerst rtsp aangezet en de link gekopieerd naar de Synology (Pas op dat er niet dubbel rtsp://rtsp:// komt te staan)
Ik heb het ook geprobeert maar in de Software op mijn Synology kan hij de Wyze niet vinden.

• wodkabuikje
Onderstaand de afbeelding. Boven is van het YouTube filmpje en onderstaand wat ik kies als ik User Define kies:

verschil

Dat RTSP werkt wel want ik kan de camera wel bekijken in VLC.

• LuisjeNL
Bij mij heb ik enkel de rtsp moeten invullen, maar je moet wel de rtsp:// weghalen wat die staat al standaard ingevuld.

Als je die link in vlc kunt zien moet dat ook in Synology moeten werken.

• wodkabuikje
@LuisjeNL de bovenste afbeelding is van het YouTube filmpje. De onderste is wat ik zie. Ik heb geen RTSP veld helaas.

Ik vermoed dat wellicht mijn NAS te oud is.

EDIT:

Het is gelukt! een beetje

Bij IP adres het IP ingegeven
Bij poort: 554 (geen idee of dat wat uitmaakt. Had eerst 8554 geprobeerd (dankzij Google maar werkte niet. Bij dit filmpje wordt 554 ingegeven: YouTube: Cómo usar Xiaomi Xiaofang en Synology Surveillance Station
Bij bronpad daarna /live ingegeven want dat is een gedeelte van de RTSP link
Bij naam en wachtwoord de naam en wachtwoord ingegeven. Weet niet of het nodig was.

Daarna heb ik beeld!

Maarrr, als ik bij suveilance station daarna op live weergave klik krijg ik onderstaande melding:

Chrome biedt geen ondersteuning meer voor NPAPI-invoegtoepassing.
Dacht het op te lossen door het in FF te bekijken maar krijg exact dezelfde melding.
Ook in Edge krijg ik deze NPAPI melding.

Ok, weer een edit.
Ben er dus achter dat je gewoon een standalone programma hebt voor surveillance station.
https://www.synology-foru...gmnehh7hh0t8ak0vilvd02me7

Door die exacte naam over te nemen bij de .exe uitgekomen. Alleen het inloggen lukt niet, grrr
Kan wel gewoon de NAS selecteren. Inloggen met admin of eigen user lukt niet.

Zie overigens op de NAS wel dat er opnames worden gemaakt. Het werkt dus allemaal gelukkig wel maar krijg alleen die live view niet aan de praat.

Zo was het wel genoeg voor vandaag. Hopelijk heeft iemand ooit iets aan al deze info ;)

[Voor 97% gewijzigd door wodkabuikje op 14-12-2019 20:10]

• LuisjeNL
@wodkabuikje

Welke nas heb je eigelijk?

• wodkabuikje
@LuisjeNL

De DS410j

• McMiGHtY
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 03-04 08:23
Ik dacht deze dus ook gevonden te hebben op Ali, en besteld. Bij het aansluiten begon het ding in het Chinees tegen me te praten.

Wyze firmware erop en ze praatte al Engels tegen me, helaas niet te koppelen.
Na enige tijd googlen een demo.bin gevonden en weer de Xiaomi firmware erop, juiste App gevonden, geroepen dat ik in China woonde en toen kon ik koppelen.

Na het koppelen nog 1 firmware upgrade en toen had ik ook nog beeld ook. Hierna nog een keer een firmware update en toen, op een of andere manier, "Only working in mainland China" en geen beeld meer....(na wat gepruts met firmware en factory reset, weer beeld).

Nu toch maar is via Amazon een echte bestellen..

• LuisjeNL
@McMiGHtY

Staat vast wel ergens op de wyze site hoe je kan checken of het een echte is.

Deze handleiding gebruikt?
https://support.wyzecam.c...60026245231-Wyze-Cam-RTSP

• McMiGHtY
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 03-04 08:23
LuisjeNL schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 10:38:
@McMiGHtY

Staat vast wel ergens op de wyze site hoe je kan checken of het een echte is.
Stond gewoon op het doosje... (natuurlijk eerst 9000x overheen gekekeken)

• predmat
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 04-04 16:23
Zonet 5 wyze cam's besteld samen met 5sdhc kaartjes,en het starter pakket met raamcontacten enz. op Amazon.com ik ben benieuwd ;-) mijn zus woont in Amerika dus de extra losse raamcontacten die je niet hier kunt bestellen laat ik even verzenden door haar ook nog zodat ik overal op alle ramen en deuren contacten kan zetten
nu nog even amazon echo's kopen ( hoeveel gebruiken jullie er eigenlijk? ik dacht aan 4?) ik zie nu dat ze in amazon duitsland in actie staan, ik heb daar een kameraad wonen dus verzending is geen probleem, de "duitse" amazon echo's die kunnen toch ook gewoon engels veronderstel ik?
ik zou van dit systeem een eigen alarm systeem willen maken met homeassistant maar ik ben volledig nieuw in dit wereldje dus ik zie wel of het me lukken gaat :P
welk wifi systeem is het beste? Ik heb ongeveer een budget van 125 euro vr een zo goed mogelijk wifi ( mesh?) systeem te installeren hier nog thuis... Iemand die oplossingen heeft?

[Voor 30% gewijzigd door predmat op 21-12-2019 08:40]

• LuisjeNL
@predmat

Maak even zelf een topic aan, dit heeft niet echt meer met wyze te maken zo en dan kan men je beter helpen.

Vul wel het standaard opzet in wat je daar voor je neus krijgt :)

https://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/76

• Gaitman
  • Laatst online: 03-04 23:36

Gaitman

The Real One

Maar even in de gaten houden:
Alleged data breach 12-26-2019

• Pierre

Pierre

Geen zin vandaag.

Bedankt voor de tip gelijk maar even mijn password aangepast.

• predmat
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 04-04 16:23
Ik heb er 4 sinds vandaag binnen, samen met 2 contacten en 1 motion sensor...
1ste indruk, zeer goed. Het is allemaal veel kleiner als ik me had voorgesteld dus is wel positief om weg te werken in huis. Je kan ook via ifttt blijkbaar een alarm sirene erop triggeren dus dat is ook wel zeer interessant. Ik ben vooral benieuwd hoe hun eigen person detection zal zijn eens degene die er nu opstaat weg is want dat is toch een serieuze meerwaarde ( ookal zijn ze vrij goedkoop )
Die security breach is nog niet confirmed door Wyze zelf trouwens maar idd toch oppassen geblazen, mijn password is ook aangepast al ;-)

• Gaitman
  • Laatst online: 03-04 23:36

Gaitman

The Real One

Updated 12-27-19] Data leak 12-26-2019
On December 26th at around 10:00 AM, we received a report of a data leak. We immediately restricted database access and began an investigation.

Today, we are confirming that some Wyze user data was not properly secured and left exposed from December 4th to December 26th.

[...]

• Pazo
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:58
Naar aanleiding van dit topic ben ik nieuwsgierig geworden naar de Wyze Cam en heb er rond kerst 1 besteld. Die heb ik vandaag binnen gekregen. Eerste indruk: wat klein! Dat werd natuurlijk al gezegd, maar bij het uitpakken vond ik het doosje al klein, maar de camera bleek maar de helft daarvan te zijn (ander helft adapter / USB kabel). Zojuist even via de app geïnstalleerd, en eerste indruk van de beeldkwaliteit zijn positief. Nu maar eens even gaan spelen, en kijken of ik de stream ook via BlueIris binnen kan krijgen.

Persoonlijk Privacy TopicPi-Hole Leven zonder GoogleJe hebt wél iets te verbergen

• Musje39
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 15-01 09:00
Goede morgen. Mijn eerste post hier. Ik heb een vraagje over de Wyze Cam. Ik wil er graag een bestellen maar beschik niet over een creditcard. Heb wel een account bij Amazon.de. Hoe kan ik zien dat ik een originele Wyzecam koop. Alvast bedankt.

• Dennis_86
  • Laatst online: 02-04 08:43
Waar kan ik de spullen van Wyze kopen? Wil graag 8 sensoren hebben...

• Pazo
Dennis_86 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 17:36:
Waar kan ik de spullen van Wyze kopen? Wil graag 8 sensoren hebben...
Ik heb ze gekocht bij Amazon.
Met ca 7-8 dagen in huis.
EDIT: Ik zie ze zo 1,2,3 niet, alleen de starterskit met camera en sensor.

Ik heb de WyzeCam nu een paar dagen in gebruik. Moet zeggen dat ik zeker niet ontevreden ben :)
Er zit wel een vertraging in van circa 3 seconden.
Verder heb ik de alternatieve firmware erop gezet, om zo RTSP functioneel te maken, waardoor je dus ook je eigen app / software kunt gebruiken (BlueIris in mijn geval) en niet alleen de Wyze app. Opzich werkt het, maar ik merk dat de RTSP feed wel eens uitvalt. Ik moet de camera dan via de Wyze app opnieuw starten, en dan werkt de RTSP feed weer. Nu is deze firmware in beta, en ik lees op internet meer dat er problemen mee zijn. Op de genoemde pagina is nog een 2de versie van de beta firmware beschikbaar, die ga ik binnenkort nog eens proberen, kijken of dat een verbetering geeft.

Verder leuke camera voor weinig geld. Ik denk dat ik er nog 1 of 2 ga bestellen :)

[Voor 11% gewijzigd door Pazo op 13-01-2020 11:45]

Persoonlijk Privacy TopicPi-Hole Leven zonder GoogleJe hebt wél iets te verbergen

• Pierre

Pierre

Geen zin vandaag.

Pazo schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:10:
[...]

Ik heb ze gekocht bij Amazon.
Met ca 7-8 dagen in huis.
EDIT: Ik zie ze zo 1,2,3 niet, alleen de starterskit met camera en sensor.

Ik heb de WyzeCam nu een paar dagen in gebruik. Moet zeggen dat ik zeker niet ontevreden ben :)
Er zit wel een vertraging in van circa 3 seconden.
Verder heb ik de alternatieve firmware erop gezet, om zo RTSP functioneel te maken, waardoor je dus ook je eigen app / software kunt gebruiken (BlueIris in mijn geval) en niet alleen de Wyze app. Opzich werkt het, maar ik merk dat de RTSP feed wel eens uitvalt. Ik moet de camera dan via de Wyze app opnieuw starten, en dan werkt de RTSP feed weer. Nu is deze firmware in beta, en ik lees op internet meer dat er problemen mee zijn. Op de genoemde pagina is nog een 2de versie van de beta firmware beschikbaar, die ga ik binnenkort nog eens proberen, kijken of dat een verbetering geeft.

Verder leuke camera voor weinig geld. Ik denk dat ik er nog 1 of 2 ga bestellen :)
https://www.amazon.com/Wy...97-5274-b8a1-bd9260c7680a

• Pazo
Ik reageer op @Dennis_86 , die alleen de sensoren wil hebben. Jij geeft nu een link van 2-pack camera's ;)

• Pierre

Pierre

Geen zin vandaag.

Pazo schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:19:
[...]

Ik reageer op @Dennis_86 , die alleen de sensoren wil hebben. Jij geeft nu een link van 2-pack camera's ;)
Kak ik lees het nu goed :9 beetje druk en dan las ik je bericht niet goed.

• Pazo
Haha, geeft niet.

Ik heb er zojuist nog 2 besteld. Wel allebei in een losse order, en niet een duo-pack. Bij het duo-pack moet je namelijk invoerrechten betalen, en dan 2x 1 stuks los bestellen is in totaal goedkoper :)

• Dennis_86
  • Laatst online: 02-04 08:43
Handig, uitverkocht :D

• ShivanDragon
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 06-03 14:02

ShivanDragon

Ola Pola

Je vind hem ook op Amazon UK

https://www.amazon.co.uk/...?smid=ATZYE2CG1KINL&psc=1

edit: excuses, is blijkbaar geen v2 model

Tip: best betalen in GBP, dan heb je een iets voordeligere wisselkoers.

[Voor 10% gewijzigd door ShivanDragon op 04-02-2020 10:19]

Feel the rhythm, live the music

• wodkabuikje
Wyze cam nu ook te bestellen bij Bol zie ik.
https://www.bol.com/nl/s/...ltSearchContext=media_all

• LuisjeNL
Die prijzen zijn wel echt belachelijk hoor, voor die prijs heb ik er 3 gekocht :+

• Pazo
Schaamteloze zelfpromotie!
Zojuist mijn review online gezet :)

• jelbo
  • Laatst online: 03-04 18:36

jelbo

Hij doet het niet!

Van de week ook een Wyze Cam V2 ontvangen van Amazon. Direct custom firmware en bootloader geflashed om alleen RTSP te kunnen gebruiken. Na een hoop geklooi lukte het me niet een werkende RTSP-stream URL te vinden, dus heb de boel ongedaan gemaakt en overgestapt op de Wyze RTSP firmware. Dat werkt op zich aardig, al heb ik net als @Pazo het issue dat de stream geregeld wegvalt.

Heeft iemand hier wel succes met de firmware hack i.c.m. RTSP?

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

• Pazo
jelbo schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:52:

Heeft iemand hier wel succes met de firmware hack i.c.m. RTSP?
Ik heb inmiddels nog een tweede Wyze Cam liggen waar ik dat mee wil gaan proberen, maar nog geen tijd voor gehad. Hoop ik binnenkort te gaan doen, en zal ik het laten weten.
Ik moet zeggen dat momenteel de Wyze app steeds gebruik, omdat ik de RTSP feed van Wyze echt te buggy vind. Verbinding valt naar mijn menig (te) vaak weg.

Overigens verwijst @N2LSWw in een comment onder mijn review naar deze alternatieve firmware: https://github.com/openipcamera/openipc-firmware
Denk dat ik ze beide ga proberen.

[Voor 15% gewijzigd door Pazo op 04-03-2020 12:29]

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Pazo schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:27:
[...]

Ik heb inmiddels nog een tweede Wyze Cam liggen waar ik dat mee wil gaan proberen, maar nog geen tijd voor gehad. Hoop ik binnenkort te gaan doen, en zal ik het laten weten.
Ik moet zeggen dat momenteel de Wyze app steeds gebruik, omdat ik de RTSP feed van Wyze echt te buggy vind. Verbinding valt naar mijn menig (te) vaak weg.

Overigens verwijst @N2LSWw in een comment onder mijn review naar deze alternatieve firmware: https://github.com/openipcamera/openipc-firmware
Denk dat ik ze beide ga proberen.
Ja, gezien. Die openipc firmware heeft in elk geval beperkingen t.a.v. de resolutie en night mode, waardoor hij voor mij afvalt als alternatief. ben benieuwd naar je ervaring met de Dafang Hack firmware. Dit lijkt het correcte rtsp-adres te zijn: rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:8554/unicast

Als het lekker werkt, inclusief 1080p (met die andere bootloader) en auto night mode, dan ga ik terug :+

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

• N2LSWw
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 04-04 18:05
jelbo schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:04:
[...]

Ja, gezien. Die openipc firmware heeft in elk geval beperkingen t.a.v. de resolutie en night mode, waardoor hij voor mij afvalt als alternatief. ben benieuwd naar je ervaring met de Dafang Hack firmware. Dit lijkt het correcte rtsp-adres te zijn: rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:8554/unicast

Als het lekker werkt, inclusief 1080p (met die andere bootloader) en auto night mode, dan ga ik terug :+
Jammer genoeg is er ook geen doorontwikkeling meer sinds 2018. Geen night mode vind ik ook heel jammer maar heb dat nog liever dan dat al mijn data over het Internet verstuurd word.

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Er is ook openfang, waar nog wel ontwikkeling in zit. Komt op mij over als de beste van de drie projecten.

• thibaultvdb
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 31-03 11:20
Ik heb zin om de openfang uit te testen, maar ga hem nog even met de standaard app gebruiken. Weet iemand of 1080p 15fps mogelijk is in night vision mode met openfang?
De beta versie van de rtsp firmware geeft enkel 10fps door en mijn synology surveillance station speelt de opgenomen video versneld af. Ik zou ook wel graag weten hoeveel fps de wyze app standaard haalt ;)

Edit: lijkt een hardwarelimiet, ik heb even de specs opgezocht
H.264 encoding
Day time video: 15 FPS
Night vision: 10 FPS

Dan gaat die beta rtps firmware nog wel goed moet ik zeggen. Buiten dat de video natuurlijk nog de chinese servers passeert.

[Voor 25% gewijzigd door thibaultvdb op 25-03-2020 21:46]

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True