Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem met powerline adapter

Pagina: 1
Acties:

• Yaichii
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16-09 16:44
Sinds vandaag heb ik problemen om verbinding te maken met het internet. Ik gebruik momenteel de powerline adapter van TP-Link. De verbinding zorgt ervoor dat ik wel een verbinding krijg met een onbekend netwerk. In CMD krijg ik het volgende IP-adres te zien:

Ethernet adapter Ethernet:

Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : Intel(R) Ethernet Connection (2) I219-V
Physical Address. . . . . . . . . : 38-D5-47-13-81-28
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
Autoconfiguration IPv4 Address. . : 169.254.13.87(Preferred)
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Default Gateway . . . . . . . . . :
NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled

Thuis gebruik ik een modem van Ziggo dat verbonden is aan een externe router (Bridge). Het opnieuw opstarten van de modem, router en of computer heeft niet geholpen. Ook heb ik de volgende commando's in CMD gebruikt: ipconfig /release, ipconfig /renew en dnsflush maar tevergeefs.
Als ik de ethernetkabel aansluit op mijn laptop krijg ik hetzelfde probleem te zien, ook als de kabel in de modem of router heb zitten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als ik de ethernetkabel aansluit op mijn laptop krijg ik hetzelfde probleem te zien, ook als de kabel in de modem of router heb zitten.
Hoe kom je er dan in vredesnaam bij dat je powerline adapter het probleem veroorzaakt :?

Die heb je hiermee vrij overtuigend uitgesloten...

Begin eens bij het begin: hebben alle apparaten achter deze router dezelfde issues of is het alleen deze computer?

Oslik blyat! Oslik!

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Je pc krijgt geen IP adres toegewezen van een DHCP server, daarom krijg je dit 169 adres te zien. Dat is een APIPA adres wat een cliënt zichzelf toekent wanneer er geen antwoord op een DHCP request komt.

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

• Frost_Azimov
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-11 00:10
Wat R-v-R zegt klopt. Aangezien jij zegt dat je ook na een reboot van je router dit problem niet oplost -en je ipconfig renew gedaan hebt en je krijgt geen IP lijkt het er op dat je per ongeluk je DHCP server uit hebt gezet.

Zonder al te veel van jouw situatie te weten, is het waarschijnlijk dat je de oorzaak in de configuratie van je router moet zoeken. (die zijn vaak ook als DHCP server geconfigureerd)

• TP-Link
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-03-2022

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

mail: support.nl @tp-link.com

@Yaichii

Zou ik mogen om welk model nummer het gaat?

Zo te zien krijg je een 169.xxx.xx adres toegewezen. Dit is een Apipa adres als je geen IP adres krijgt vanuit de DHCP server.

Als het goed is heb je minimaal 2 powerline adapters
- 1 powerline adaper zit bekabeld aangesloten op de router
- De andere powerline adapter staat op een gewenste plek in huis.

Nu is mijn vraag: Branden bij beide adapters het lampje waar het huisje bij staat afgebeeld?
Indien niet, dan zijn de adapter niet aan elkaar gekoppeld.
Niet gekoppeld = geen internet.

Je dient de adapters dan opnieuw te koppelen door bij beide op de pair knop te drukken.
(voor de pair procedures raden wij aan de adapters dicht bij elkaar te zetten)

Graag ben ik benieuwd naar het resultaat :)

Mvg Carmen van TP-Link