Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 15:47

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Wil een backup PCtje bouwen ZONDER videokaart maar met onboard graphics. Nu zie ik op de site staan:

Onboard Graphics

• 1 x HDMI™ ports, support a maximum resolution of 4096x2160@24Hz, 2560x1600@60Hz
- Support for HDMI™ 1.4 version.
• 1 x DVI-D port, support a maximum resolution of 1920x1200@60Hz
• 1 x VGA port, supports a maximum resolution of 2048x1536@50Hz, 2048x1280@60Hz, 1920x1200@60Hz

Ga de Intel Pentium G4560 gebruiken als CPU.

Mijn Qinx 27"heeft een resolutie van 2560x1440. Die zou ik dus alleen met HDMI kunnen halen als ik het zo lees (wil geen losse videokaart). Maar dat scherm heeft een DVI-D aanluiting. Als ik die dan aansluit via HDMI-DVI-D kabel haal ik dan die resolutie ook?

Heb daar geen kennis van namelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door MrMarcie op 25-11-2017 00:04 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoek eens op specs HDMI 1.3/1.4 vs DVI...

HDMI kan >1920x1200 halen door hogere kloksnelheid, DVI doet dat door twee keer de kanaalbreedte. Als je HDMI naar DVI doet kan dat max tegen de smalle kanaalbreedte van HDMI en de trage klok van DVI. Dus nee, verloopkabel doet max 1920x1200.

Je zou kunnen kijken of je een actieve adapter van HDMI 1.3/1.4 naar dual-link DVI kunt vinden. Daar zou het wel mee kunnen werken. Goede kans echter dat zo'n ding duurder dan je scherm gaat zijn :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
dion_b schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 00:24:
Zoek eens op specs HDMI 1.3/1.4 vs DVI...

HDMI kan >1920x1200 halen door hogere kloksnelheid, DVI doet dat door twee keer de kanaalbreedte. Als je HDMI naar DVI doet kan dat max tegen de smalle kanaalbreedte van HDMI en de trage klok van DVI. Dus nee, verloopkabel doet max 1920x1200.

Je zou kunnen kijken of je een actieve adapter van HDMI 1.3/1.4 naar dual-link DVI kunt vinden. Daar zou het wel mee kunnen werken. Goede kans echter dat zo'n ding duurder dan je scherm gaat zijn :o
Dank je, duidelijk. Zal er eens induiken.

Dus zou dan toch een aparte videokaart moeten aanschaffen, bummer.
In oude pc zit ook een simpel GPU met DVi-D en die haalt die resolutie van het scherm makkelijk.

[EDIT]
Ben er al uit, moet dus toch een grafischkaartje in. Heb nog een radeon HD 4300/4500 liggen (in oude pc) die werkt goed. Daar eerst maar eens verder mee. Snap het wel ik gebruik systeem voor groot scherm maar die miniatxen zijn meer geschikt voor full HD oplossingen. Is niet anders.

[ Voor 21% gewijzigd door MrMarcie op 25-11-2017 11:57 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat je ook kunt overwegen is een USB GPU. Uiteraard hoef je er nul performance van te verwachten, maar een 2D desktop tonen lukt prima. Die heb je ook in dual-link DVI-variant. Kosten een paar tientjes, maar zijn iig stuk makkelijker te vinden dan actieve HDMI 1.3/1.4 -> Dual-link DVI adapters.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
dion_b schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 12:01:
Wat je ook kunt overwegen is een USB GPU. Uiteraard hoef je er nul performance van te verwachten, maar een 2D desktop tonen lukt prima. Die heb je ook in dual-link DVI-variant. Kosten een paar tientjes, maar zijn iig stuk makkelijker te vinden dan actieve HDMI 1.3/1.4 -> Dual-link DVI adapters.
Dat vind ik teveel gedoe. Zoals al aangegeven neem ik een grafisch kaartje, en als die ooit nog naar woonkamer oid verhuisd dan haal ik die er weer uit. Bouw om de x jaar een systeempje dus ben er niet helemaal in thuis. Dacht - beetje naief misschien - dat CPU met grafische chip en moederboard met videouitput wel een groter beeldschermpje kon aansturen. Kan wel, maar dat beeldscherm is niet HDMI dus dan maar even opgelost met een kaartje. Is wel 20W extra maar valt dan nog mee qua stroom.

In ieder geval bedankt voor je suggesties. Hou ik in het achterhoofd voor volgende keer.

Die USB GPU heb ik denk ik op mijn interim jobbie. Heb daar een laptop en plug dan usb kabeltje in en kan dan 2 externe schermen aansturen plus laptop. Werkt prima trouwens.

Is de MSI GeForce GT 710 1GD3H LP geworden. Later misschien upgraden naar een 1030

[ Voor 11% gewijzigd door MrMarcie op 17-12-2017 12:35 ]