Vorig jaar heb ik een X99 workstation zelf gessambleerd met onderdelen besteld bij Afuture.
Helaas is mijn workstation begonnen te crashen als hij enige tijd aan het renderen is. Eenmaal gecrasht, probeert het systeem automatisch te booten, maar komt in een opstart loop terecht nog voor de BOOT. Mijn gedachte was opstartbeveiliging oid van moederbord of voeding.
Crash is makkelijk te reproduceren, ofwel direct na start van Prime95 of na 5-10min.
Samenstelling systeem:
Voeding is gemakkelijk te testen, CPU minder. RAM zou ook nog steeds kunnen maar ik zou dan een defect in een enkele stick verwachten.
Wat denken jullie? Nieuwe voeding kopen? RMA'en is lastig gezien faillissement Afuture.
Alvast bedankt voor advies!
Helaas is mijn workstation begonnen te crashen als hij enige tijd aan het renderen is. Eenmaal gecrasht, probeert het systeem automatisch te booten, maar komt in een opstart loop terecht nog voor de BOOT. Mijn gedachte was opstartbeveiliging oid van moederbord of voeding.
Crash is makkelijk te reproduceren, ofwel direct na start van Prime95 of na 5-10min.
Samenstelling systeem:
- Moederbord - Gigabyte X99P SLI Plus (uitgesloten, gewisseld met MSI X99 Gaming Pro Carbon, geen verschil)
- CPU - Intel i7 6800K (processor temp komt nooit boven 48C door Scythe Fuma koeler)
- RAM - Crucial Ballistix Sport LT BLS4C16G4D240FSB, 64 GB RAM (4x16GB)(Alle combinaties geprobeerd, crashed ook met een enkele stick)
- GPU - Nvidia GTX 1070 (uitgesloten, gewisseld met MSI 8870 Hawk)
- SSD - Samsung 960 (uitgesloten, systeem crashed ook zonder SSD met live-cd)
- Voeding - Super Flower Leadex Platinum - Zwart - 650W
Voeding is gemakkelijk te testen, CPU minder. RAM zou ook nog steeds kunnen maar ik zou dan een defect in een enkele stick verwachten.
Wat denken jullie? Nieuwe voeding kopen? RMA'en is lastig gezien faillissement Afuture.
Alvast bedankt voor advies!