Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Chernobyltour: ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoi allen,

Heeft iemand recent ervaringen met een Chernobyl-tour?
Ik zoek recente ervaring, de meeste op internet zijn oud.
Daarbij ga ik komende maand, dus weinig blad aan de bomen (prima dus), en wil ik een een-daagse tour. Engelse begeleiding is prima, NL hoeft zeker niet.

Deze lijkt me tof:
https://tourkiev.com/#bookonline
Want 79 USD.

De rest is of duurder of zie ik minder recente ervaringen mee.

Heeft iemand nog goede tips? Reisduur en datum kan ik weinig meer aan veranderen. Mijn doel is vooral wat toffe foto's (diezelfde die iedereen maakt :+ ) te schieten.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:53

Reptile209

- gers -

Tom Scott heeft wat leuke filmpjes over Chernobyl: YouTube: How to Visit Chernobyl

Zo scherp als een voetbal!

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-11 16:05

ghostman

dwarf

Geen ervaring, maar ik ben bijna geweest. Heb een tijdje contact gehad met Chernobyl Tour. Qua contact altijd snel en netjes geantwoord (ook telefonisch). Zij hebben aangeven welke papieren je moet hebben enzo. Helaas uiteindelijk niet geweest, maar zij hebben iig altijd netjes geantwoord.

Daarnaast bieden ze andere (leuke) activiteiten aan zoals het schieten met verschillende wapens en het rijden met een echte tank.

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-11 09:40
Ik ben begin dit jaar met een 2 daagse tour naar Chernobyl geweest.
We hadden daar met z'n 4en een privé gids en chauffeur.
De tour en uitleg is ook erg goed bevallen.
Prijs viel enorm mee en ze deden ook dagtours.
Ben nu niet thuis, zal straks even kijken naar het bedrijf en m'n ervaringen wat uitgebreider beschrijven.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ja ik ben sowieso van plan te gaan, is prima veilig als je normaal doet. Ik zoek dus met name tips qua bureautjes, welke wel en niet te hebben.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-11 09:54
Aantal posts verwijderd.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Verwijderd

Nooit geweest maar heeft absoluut mijn interesse! Ben ook erg benieuwd welke bureaus betrouwbaar zijn en welke niet en welke tour je het beste kunt nemen (prive of groepstour)

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:37

Reinier

\o/

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:53

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Geen ervaring mee, maar ik wil zeker nog een keer die kant op.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-11 09:40
Sorry voor mijn iets late reactie.
Wij zijn met 4 personen naar Kiev gevlogen, hebben daar overnacht en zijn de volgende dag sochtends opgehaald voor de tour.
Wij hebben een 2 daagse tour gedaan met eigen gids en chauffeur en met overnachting, eten en alles inbegrepen.
De tour hebben wij gedaan via http://www.ukrainianweb.com/
Qua kosten was dit voor 4 personen: € 150 vooraf en 21,450 Ukrainian Hryvna ter plekke.
Totaal toen dus € 900 of € 225 per persoon.
Bij ons is alles via ukrainianweb.com helemaal goed geregeld.
Het enige wat aan te merken zou zijn geweest is dat we overnachten in het enige hotel in Tsjernobyl en dat het eten daar niet echt bijzonder of iets dergelijks was, maar dat is het hotel, daar kan ukrainianweb niets aan doen.
2 dagen was aan de lange kant om alles te zien, maar aan de andere kant was 1 dag voor ons te kort geweest.
Zeker de extra tijd om Pripyat te ontdekken was wat mij betreft enorm geweldig.

Hierna hebben we nog een dag Kiev gedaan en de dag erna zijn we weer terug gevlogen.
Wat mij betreft was Kiev ook een geweldig leuke stad waar veel te zien is.
Sla dat ook zeker niet over.

Wij hebben trouwens de vlucht, tour en overnachtingen los van elkaar geregeld.

Qua veiligheid: er is echt 0,0 moment geweest dat ik me ergens onveilig heb gevoeld.
Kiev is gewoon een enorm leuke stad met een leuke sfeer op straat (al kwam dat misschien ook mede doordat we een weer voor het songfestival er waren).

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:55
Hier ervaring met deze: https://chernobyl-tour.com/english/, afgelopen zomer. Was op zich prima, je krijgt de hoogtepunten te zien en ik vond een dag echt wel genoeg. Je zit wel veel in de bus, waarbij de gidsen het constant nodig vinden om door de microfoon te praten. Dat was ik wel snel zat, omdat ze veel dingen dubbel vertelden. Het eten tussendoor moet je wel nemen, alhoewel dat simpel was.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:33
Ook 2 dagen geweest. Alleen nu op vakantie. Kan dus ff niet handig wat delen. Internet is meer internetniet.

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

Ik heb deze vorig jaar gedaan:

https://www.chernobylwel....day-retro-chernobyl-tour/

1 dag was voor mij genoeg. In deze tour wordt je tussen de locaties rondgereden in (in ons geval) een УАЗ-452 "Буханка", erg tof! De heen- en terugreis van Kiev naar Chernobyl gaat wel gewoon met een modern busje. Ik vond het tof!

En ach, hij is iets duurder dan 79 USD. Jammer dan. Kiev is voor de rest spotgoedkoop. Lekker voor nog geen 4 euro je buikje rondeten en drinken in de Пузата Хата ("Puzata Hata", kruising tussen de McDonalds en iets wat je grootmoeder vroeger kookte). Een fles Horilka bij de supermarkt is goedkoper dan een liter benzine (tip: laat die met de rode peper staan, die fikt echt je bek uit). Als dat niet je ding is, ze hebben ook prima bier in handige 2,5 liter petflessen!

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:28
Ik heb dit topic ook nog steeds in mijn bookmarks staan:
The Lost City of Pripyat.
Erg leuk om te lezen :)

• lithoijen
  • Laatst online: 09-11 20:46
Ik heb in oktober dit jaar Pripjat en Chernobyl bezocht. Wel met een andere firma (chernobylwel), maar zo ver ik heb kunnen zien maakt het eigenlijk niet zo heel veel uit welk bedrijf je gebruikt. Ze gaan toch allemaal langs dezelfde "attrakties". Zo lang je maar een Engelstalige gids hebt zal het allemaal wel vergelijkbaar zijn.

Ik zou je wel willen aanraden een 2 daagse tour te doen. Je verliest best wel wat tijd met het heen en weer rijden vanuit Kiev, met een tweedaagse tour blijft er dus effectief 3x zo veel tijd over om e.e.a. te bezichtigen in vergelijking met een 1 daagse tour.

Eventueel kun je met Chernobylwel ook de kerncentrale zelf bezoeken, inclusief controlekamer en dergelijke. Mocht dit je ding zijn dan kun je dat ook nog overwegen (kost wel weer extra natuurlijk)

Geweldige ervaring trouwens, mocht je meer info willen, of voor het idee mijn foto's willen zien laat maar horen.

[ Voor 5% gewijzigd door lithoijen op 28-11-2017 16:51 ]

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:54

LankHoar

Langharig tuig

lithoijen schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 16:49:
Geweldige ervaring trouwens, mocht je meer info willen, of voor het idee mijn foto's willen zien laat maar horen.
Foto's ben ik zeer nieuwsgierig naar. Ik vind veel van de foto's die ik online vond tot noch toe niet toereikend genoeg, vaak te gemaakt of ogenschijnlijk te veel bewerkt.

Ik overweeg al een paar jaar om ook eens te gaan, en het moet er toch maar eens van komen :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:14

Bob Popcorn

Plop!

Ik ben ook met SoloEast geweest en het was best vet. Even los van de afgrijselijke Limburgers die met een dergelijk t-shirt met 2 duimen omhoog voor de reactor gingen staan poseren.

Verder tja, de tour die ik deed kwam langs alle plekken die je eigenlijk al 300.000 keer hebt gezien op alle foto's. De plein, de kermis, de gebouwen, de kindercreche met bedjes en poppen en gasmaskers. Het was echt wel tof, maar ik kreeg er niet de spannende vibe bij die ik had toen ik voor het eerst de verhalen las op internet. Het was wellicht ook gewoon het gezelschap, want naast de Limbolanders waren er ook een stel bejaarde Britten bij :+

Het hele Oostblok sfeertje krijg je er wel gratis bij en dat is natuurlijk geweldig. Vooral de lunch in Chernobyl was erg apart (en niet te vreten :p)

Al met al best een leuke dag maar minder spannend dan ik me had voorgesteld. :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:40
Ik heb een 2-daagse prive-tour gedaan met SoloEast. Absoluut geen spijt van gehad. Doordat we een prive-tour hadden konden we heel erg flexibel de tijd indelen zodat we zelf prio konden geven aan dingen die we zelf leuk vonden. We kregen bijzonder veel vrijheid om dingen (binnen) te bekijken.

Het eten tijdens de lunch (zowel in de centrale alsook in een bijgelegen dorp) vond ik overigens absoluut niet tegenvallen. Het eten was (erg) veel en goed. Wij hebben een overnachting gehad in het sovjet-style hotel wat bijzonder was om mee te maken. Warm water? Nee, sorry, vandaag niet :-P

Wij hebben tijdens ons verblijf een blog bijgehouden
Dag 1
http://ruudentamara.blogs...te-dag-in-tsjernobyl.html
http://ruudentamara.blogs...te-dag-in-tsjernobyl.html

Dag 2
http://ruudentamara.blogs...2e-dag-in-tsjernobyl.html

[ Voor 5% gewijzigd door rmathijssen op 30-11-2017 16:11 ]

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

• Supercop
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-11 15:50

Supercop

electronics is my game

Ik vond het in de periode dat ik ben geweest (2013) wel erg prettig om een engelse sprekende gids te hebben, deze meeste gidsen daar spreken amper engels, misschien dat dat nu veranderd is. Wij waren met 8 man en hebben bij het boekingskantoor zo'n 100 euro betaald om de hele dag een engels sprekende gids erbij te hebben die het e.e.a toelicht. Delen door 8 valt dat nog te overzien.

[ Voor 13% gewijzigd door Supercop op 30-11-2017 16:16 ]

• lithoijen
  • Laatst online: 09-11 20:46
Bij deze de link naar mijn foto's van Pripjat en Chernobyl van afgelopen september.

Onze gids sprak trouwens meer dan prima Engels.
Pagina: 1