Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Is een ander SKU nummer per definitie een ander product?

Pagina: 1
Acties:

• EEE-lover
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:49
Ik weet niet zeker of ik hem in de juiste categorie heb gezet. Mocht dat niet zo zijn, dan hoor ik het graag.

Ik heb een laptop besteld bij Azerty. Nu geven ze aan dat deze niet meer bij de leverancier te krijgen is en wijzen mij op dezelfde laptop met een ander SKU nummer die wel op voorraad is. In beide gevallen gaat het om exact dezelfde laptop, maar de nieuwe prijs is 400 euro hoger.

Nu heb ik gezocht op SKU nummer en ik ben meerdere keren tegengekomen dat daar eigenlijk weinig naar gekeken wordt. Het is meer een nummer voor een database. Hoe sterk sta ik nu eigenlijk? Ik heb zelfs Microsoft gebeld (het gaat om een Surface Book), maar zij kunnen mij ook niet meer vertellen over de SKU nummers.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:26
Een ander SKU is een ander product.
Andere kleur, ander toetsenbord, verzin iets. Misschien is het iets simpels een US plug ipv schuko. Kan vanalles zijn.
Wij kunnen je verder niet helpen als je de nummers niet geeft.

EAN ook een nummer om producten aan te geven.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
Voor de fabrikant is een sku uniek, dus per definitie een ander apparaat. Ook al komt de hardware overeen is misschien de software afwijkend, of de verpakking, etc.

• EEE-lover
jeroen3 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:44:
Een ander SKU is een ander product.
Andere kleur, ander toetsenbord, verzin iets. Misschien is het iets simpels een US plug ipv schuko. Kan vanalles zijn.
Wij kunnen je verder niet helpen als je de nummers niet geeft.

EAN ook een nummer om producten aan te geven.
Het gaat om TY5-00012 en TP4-00013

Ik kan nergens de verschillen vinden, maar wellicht zit het in iets heel kleins.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 11:28
Het ene heeft een Duits toetsenbord, de ander normaal Qwerty.
Edit: TP4-00013 heeft dus Qwerty. De ander Qwertz.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/581715;1110879/

[ Voor 49% gewijzigd door Nat-Water op 24-11-2017 21:55 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• EEE-lover
Nat-Water schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:54:
Het ene heeft een Duits toetsenbord, de ander normaal Qwerty.
Dat heb je dan snel gevonden, dank je wel!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 11:28
EEE-lover schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:55:
[...]

Dat heb je dan snel gevonden, dank je wel!
Staat gewoon zo op Tweakers ;)

Ik vind het trouwens wel raar dat Azerty dat als alternatief aanbeveelt. Het typt namelijk voor geen ene meter, zo'n Duits toetsenbord.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• EEE-lover
Het was juist andersom, de Duitse had ik besteld (stond overigens niet bij dat het een Duits toetsenbord betrof), maar hij was wel 400 euro goedkoper. Ik zie nu inderdaad dat dit op Tweakers te zien is :)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:26
Nat-Water schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:57:
[...]

Staat gewoon zo op Tweakers ;)

Ik vind het trouwens wel raar dat Azerty dat als alternatief aanbeveelt. Het typt namelijk voor geen ene meter, zo'n Duits toetsenbord.
Je kunt het toetsenbord gewoon op US International zetten. De zeefdruk verandert dan weliswaar niet, maar dan heeft hij gewoon de normale indeling. Beetje gek blijft het natuurlijk wel.

Azerty biedt dit waarschijnlijk geautomatiseerd aan. Het voldoet namelijk aan alle specificaties, behalve één. En de vraag is of azerty daar een veldje voor heeft.
Pagina: 1