Geheugen voor games

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalnilson
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 31-07 13:33
Mijn vraag
Zit nogal krap in geheugen op mijn pc.. en zou een externe schijf aankopen om games erop te zetten en ook gebruiken om rechtsreeks via externe voor te gamen. Maar gaat dit ten kosten van snelheid? Voor online?
Mensen (die er iets van kennen) zeggen dat ik een intern zou moeten gebruiken. Om da het sneller zou gaan zeker voor online zou ik dan geen problemen krijgen
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows
Usb poort 3.0

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
https://www.bol.com/nl/p/...46/?suggestionType=browse

Mvg Niels

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Je haalt "geheugen" en "opslag" door elkaar.
Geeft niets. Door je link naar de externe schijf snappen we dat je een tekort aan opslag hebt :)

Het zal een beetje van de game afhangen of je er veel last van hebt.
Idealiter installeer je anno 2017, zowel windows als alle software op een ssd.

Mag ik vragen hoe de rest van jouw systeem eruit ziet en welke spellen je precies wilt spelen?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:55

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Waarom geen schijf intern monteren?. Feitelijk beperkt de USB 3.0 poort je niet echt qua read / write snelheden (zeker bij het laden van relatief grote files in games). Geen groot fan van externe schijven 24/7 gebruiken, al is data verlies in dit geval verder geen issue natuurlijk.

Een 2,5" HDD (feitelijk een laptop HDD) is wel wat trager overigens tozv een 3,5" variant.

Zie dat Switchie me net voor was :D

[ Voor 29% gewijzigd door Tortelli op 24-11-2017 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:20

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tortelli schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:16:

Zo'n 2,5" HDD is wel wat trager overigens tozv een 3,5" variant.
Mwhoa, heb jaren een WDC Black 2.5" in mijn laptop gehad; die was aanzienlijk rapper dan mijn WDC Green 3.5" in mijn desktop. Appels/peren; het is inderdaad wel nauwkeurig/vereist om uit te zoeken wat de specificaties van disks zijn.

Even ter info @ronalnilson als je langere tijd meer data gaat genereren en meer en meer opslag nodig hebt; ik ga even techie praten maar je kan eventueel ook een NAS aanschaffen (daar kan rustig 16TB opslag in tegenwoordig) en via iSCSI-protocol kan Windows daar ook data op schrijven/lezen. Al alles goed aangesloten is, kan je grofweg 120MB/s aan data-snelheid halen. Is langzamer dan een gemiddelde interne schijf maar het kan een optie zijn.

Voorlopig zou ik adviseren om een goede SATA-600 disk in je PC te zetten. Dat kan een SSD zijn of een HDD; prijstechnisch is een HDD slimmer maar zonder metingen van jouw kant, is een SSD over het algemeen sneller maar duurder.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalnilson
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 31-07 13:33
Heb een ssd 125gb (alles van windows staan erop zo weinig mogelijk games) Dan een 1 schijf van een 1TB (alle games staan erop.

dit is hem.

https://be.hardware.info/...zo-krachtig-als-zijn-naam

zou voor COD en nog een aantal zware games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Intern is altijd beter dan extern. Extern doe je als het echt niet anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:55

Tortelli

mixing gas and haulin ass

MAX3400 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:20:
[...]

Mwhoa, heb jaren een WDC Black 2.5" in mijn laptop gehad; die was aanzienlijk rapper dan mijn WDC Green 3.5" in mijn desktop. Appels/peren; het is inderdaad wel nauwkeurig/vereist om uit te zoeken wat de specificaties van disks zijn.
Je hebt helemaal gelijk; er zijn best weinig 7200rpm desktop schijven te koop zie ik nu. Je kom (als je ~2Tb wilt voor weinig geld) bij een Seagate uit, zelf geen geweldige ervaring mee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tortelli schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:29:
[...]

Je hebt helemaal gelijk; er zijn best weinig 7200rpm desktop schijven te koop zie ik nu. Je kom (als je ~2Tb wilt voor weinig geld) bij een Seagate uit, zelf geen geweldige ervaring mee......
Een moderne 5400 toeren schijf is dan ook veel sneller dan een oude 7200 toeren schijf. Met de komst van SSD's zijn snelle schijven ook steeds minder nodig. Aangezien 5400 toeren meestal snel zat is heeft het maken van 7200 toeren schijven tegenwoordig vrijwel geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
Helaas weten we nog steeds niet wat voor hardware je hebt en wat je budget is.
Dat hoort in je openingspost te staan. :9

Als je een verstokt gamer bent, zou ik in het belang van de laadtijden en de speelsnelheid de belangrijkste games óók op mijn SSD willen hebben!
Dus wellicht is het handig om te overwegen om je 128 GB SSD (waarschijnlijk SATA) te vervangen door eentje van pakweg 500 GB. Voorbeeld: pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB voor pakweg 140 Euro.
Het voordeel is dat je de inhoud van je huidige SSD kunt klonen naar de nieuwe SSD, dus dan ben je in 2 uurtjes (inclusief inbouwen) alweer "online" met gamen. Je huidige SSD kan je ook weer inzetten voor opslag.
Pagina: 1