Toon posts:

naar voodoo 3 upgraden?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb zo'n IBM aptiva, met een riva 128zx agp kaartje d'r in.

Maar je raad t al, dat agp slot is natuurlijk weer niet compatible met 3rd party kaarten, dus een fatsoenlijke TNT2 of Geforce in mijn systeem is niet mogelijk.

Dan maar een PCI kaartje!
Voodoo 3 lijkt me de beste optie?

Weet iemand hier meer over?
Kan ik ook een addon kopen, en die doorlussen met mijn agp kaart?

Moet ik wachten op die 4500 kaarten of is 3500 wel al snel genoeg...en ga ik er dan significant op vooruit in snelheid..?

Largo

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:35
Wat zit er in die Aptiva? Wat voor proc., hoeveel RAM, enz...

Zo kunnen we er niks over zeggen...

Verwijderd

Topicstarter
64MB, PII 350MHZ, 512KB cache....ff kijken...
dat was t wel...

oh.. dat agp kaartje heeft 8 MB , ben er zelfs op de IBM-site niet achter gekomen of dit SGRAM/SDRAM of iets anders is.

tnx

• Martijn
Ja, dan is de keuze een beetje moeilijk. Als je teveel geld hebt zou ik voor een GeForce DDR kopen, anders een TNT2(ultra). Als je niet zoveel om 32 bits en grote textures geeft, dan is een Voodoo3 geen slechte keuze... Die 3500 is wel redelijk duur (500 piek), maar ja, dan heb je ook wel weer TV op je PC... :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja die tnt2's zijn er wel PCI, maar die zijn meteen ook een snip duurder.
En die Geforce's staan bij er bij pricewatch niet tussen als PCI versie....toch? Vandaar dat ik aan voodoo dacht..

• Martijn
Elsa's Erazor X is er ook in PCI...

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

Ga voor Voodoo3 pci is retesnel

Ridge

Voodoo fan

www.tradealliance.nl

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, ben dŽr nog niet uit...
Die Elsa ziet r wel goed uit maar vergeleken met mijn systeem is het een beetje een vlag op een modderschuit :).

In elk geval bedankt!

Als iemand nog iets weet over die addons hoor ik het graag!

....en Ridge: welke heb jij dan ? 3000 of zo?
Hoe doet ie t onder qIII?

• winnie
  • Laatst online: 05:30

winnie

de poes...

Ik zou het niet direct weten. Normaal zou ik aanraden om een agp tnt2 te nemen bij een p2@350. Maar als je geen agp kan gebruiken wordt het lastig.
Ik heb niet zo'n vertouwen in een pci tnt2 (de elsa) en ik vraag me af hoe dat virtual agp van nVidia wordt (wat nog wel even op zich laat wachten). Aan de andere kant is een voodoo3 misschien wat magertjes voor jouw cpu. Ik zou sowieso niet aan een 3500 beginnen: duur en daardoor niet de beste prijs/kwaliteit verhouding. Een 2000 of eventueel een 3000 is wat dat betreft beter (wel overclocken, de 2000 tot een 3000 en de 3000 tot een bijna 3500). Het enige voordeel van de 3500 is de tv-out.
Tja: ik zou denk ik voor de v3-2k gaan, die past denk het beste bij jouw (ook al wat minder moderne) systeem.

• Martijn
Winnie, die Elsa Erazor X PCI is een GeForce...

Verwijderd

Topicstarter
'k zag in pricewatch een tnt2 pci kaart....niet doen dus?

Nah, misschien moet ik de bende gewoon maar verkopen. (Ik heb ook gezeik met die sdrammetjes -> moeten weer speciaal soort zijn :( ).

Verwijderd

Ik vind de Voodoo3 maar een vaag kaartje :)

Verwijderd

Een Voodoo 2 12MB PCI is misschien ook geen gek idee op een PII 350 of zeg ik nou hele gekke dingen hier. Wel goedkoop in iedergeval en zal naar alle waarschijnlijkheid wel goed werken omdat het een add-on kaart is!

Verwijderd

Topicstarter
hoezo....heb je dŽr een te koop of zo ;)

die riva die ik heb is trouwens geen slecht kaartje hoor...ondersteund een aantal belangrijke moderne(re) 3D functies! Alleen in QIII bijv. duikt de fps onder de 30 in 640 x 480.
Mag van mij wel wat beter.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:24

Jag

Dat de framerate onder de dertig duikt in 640 ligt waarschijnlijk volledig aan je cpu. Die Voodoo3 is zo'n slechte optie nog niet. Hij past goed bij jouw systeem, en is best snel en dus echt niet duur. En je moet wel een 2K kopen, want dat is de enige die in PCI te verkrijgen is (of ik moet iets gemist hebben). Verder heeft de voodoo het voordeel en tegelijk ook het nadeel dat hij vooral voor glide geschikt is. Glide is echt heerlijk snel, maar helaas neemt de glide support sterk af en wint DirectX terrein. En laat de Voodoo3 nou daar net bagger mee zijn. Maar als je toch van plan bent om over niet als te lang een nieuwe te kopen (toch?), dan lijkt de voodoo mij het beste. En dat idee van die Voodoo2 heeft wel als voordeel dat je je bestaande kaart kan houden, en ze naast elkaar kan gebruiken, maar een Voodoo2 is wel een stuk langzamer, en da's jammer. Ook zal hij niet veel goedkoper zijn.
Jag

Verwijderd

Topicstarter
Die 3k is er ook in PCI uitvoering bij IMF projects...zou een optie zijn.
Maar daŽs wél 376 pieken.

Missch. toch maar snel nieuwe pc kopen.
Als het waar is wat jij zegt over die fps valt er met deze aptiva geen eer meer te behalen in de Arena....
Maar wat heeft zoŽn voodoo kaartje dan nog voor nut? Hogere res.?

• White Feather
  • Laatst online: 23:05
Met een voodoo 2 valt quake 3 zeker wel beter te draaien dan met een viper330. Een vrien heeft er een en het was echt om te huilen. Zelfs op een amd k6-2 450. Het draait op een voodoo 2 met een winchip 2 op 225 beter. En moet op een pentium 2 350 zeker wel draaien. Zeker Unreal (tournament) zal stukken beter draaien daar de voodoo direct wordt ondersteund, en de viper 330 sommige 3d functies niet heeft en in UT niet wordt ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
White>
Dat klinkt goed..........
Had die vriend van je een addon kaart?
Dat doorlussen werkt dus goed?

Ik heb namelijk op veiling.com meerdere voodoo2 12MB kaartjes gezien...ik koop voor deze machine liever geen nieuw spul meer.

Of missch. toch een voodoo3 2000...

• winnie
  • Laatst online: 05:30

winnie

de poes...

Men zegt dat één v3-2k overéénkomt in power met 2 v2's. Dus dan moet je even rekenen in guldens (wat kost het meest) en je pci-sloten tellen. Verder kan je een v3 beter opclocken.

Verwijderd

Topicstarter
heb 4 pci's over (meeste kaarten zitten onboard)

goedkoopste v3 2k is fl239....

Maar wat zou de performance van die Riva/Voodoo combi zijn.....

• Jag
  • Laatst online: 20:24

Jag

Nog wel iets sneller zelfs, als je 3Dfx moet geloven veel sneller zelfs, maar die moet je dus ook niet geloven. Ik zou inderdaad voor een (tweedehands?) Voodoo3 2K gaan. Hij kost nu 235,- bij funprice.
Jag

Verwijderd

;-) Ik heb geen voodoo 2 voor je in de aanbieding, maar het is wel de beste oplossing, denk ik. De Voodoo 2 rekend tot een PII 450 sneller dan de processor, dus past die kaart ook goed bij jou systeem.

• Morgoth
  • Laatst online: 15-08 10:53
Of voodoo3 2k, en overfokken die handel (die van mij loopt op 183mhz) of 2 v2's......

Verwijderd

Topicstarter
Ben dŽr wel zoŽn beetje uit. Toch?
Ik ga op zoek naar 2dehands v2 kaartjes, omdat die goed te krijgen zijn.
Die v3Žs zijn op zich niet slecht geprijst maar te duur voor dit systeem, en eigenlijk ook aan te merken als overkill omdat de cpu er maar wat achteraan zou hobbelen.
Als ik een voodoo zou kopen zou ik toch liever een snellere hebben dan v3 2k met het oog op evt. toekomstige pc.

tnx all ...

ehhh, ik probeer niet deze thread te eindigen, als iemand nog een optie weet, of ook in het bezit is van zoŽn #$&%aptiva dan hoor ik t gráág!
Pagina: 1