Op zoek naar 65 inch TV of monitor met zeer lage latency.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaqIe
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-02-2018
Ik ben op zoek naar een TV van rond de 65 inch met zo min mogelijk delay.
De rest maakt me weinig uit.
4k of HDR, goede kleurweergaven,ect. zijn mooi meegenomen maar dat kan ik niet verwachten voor mijn budget.
Smart functies zijn natuurlijk ook handig maar het alleen brightness en contrast is voor mij al genoeg
Speakers maken niet uit aangezien ik externe heb
Aantal HDMI poorten ook niet want ik gebruik een hdmi hub

Een kleinere TV die hier aan voldoet is makkelijk te vinden, ook hier op de forums, maar boven een bepaalde grootte niet meer.

Ik had de Salora 65UHL2500 op het oog maar ik kan nergens vinden wat de daadwerkelijke latency en input lag is.

Waar ik de TV voor wil gebruiken is gaming, met nadruk rhythm games (taiko, diva series, stepmania, beatmania, ect. Hierbij telt iedere 10 milliseconde mee. Ik kan wel een arbitrary limiet stellen zoals 50 maar het gaat om een balans tussen prijs en delay.

Als een 65 inch TN monitor zou bestaan zou ik hem gekocht hebben.

Ik heb al in verschillende winkels gekeken, verschillende mensen gevraagd en vanalles gezocht op google. Maar ik heb 0 verstand van TV's. Ik heb ook gekeken in pricecheck bij monitors, maar die zijn onbetaalbaar bij 65 inch.

Mijn budget is 800-1000 Euro

Beste antwoord (via EaqIe op 27-11-2017 19:17)

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-07 11:47
https://displaylag.com/input-lag-2016-hdtvs/

onder de 1000 euro zijn er in de pricewatch sws maar 3 TVs

deze heeft iig een input lag van 33 ms.
pricewatch: LG 65UH615V Zilver, Zwart

Maar geen idee of dat laag genoeg voor je is

de philips heeft een totale input lag van 37 ms
pricewatch: Philips 65PUS6121 Zwart
https://www.displayspecifications.com/en/comparison/41a5f5f6

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 22:48
Heb hier nog een mooie link voor je.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/input-lag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaqIe
Bedankt maar ik ken de website al en de meeste modellen zijn niet in Nederland verkrijgbaar.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-07 11:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

LG B7 is de absolute winnaar qua input lag. Minder dan 22ms op 4K+HDR.

Alternatief: pricewatch: TCL 55P607 Zwart maar deze is maar tot 55" te verkrijgen en doet 14.2ms.

Vraag me alleen af in hoeverre iemand op 10ms nauwkeurig kan gamen, zoals je in de startpost definieert.

Let op: mogelijk is dit model van LG niet geschikt voor de rest van jouw infra zoals CI+ tv decoding.

[ Voor 25% gewijzigd door MAX3400 op 25-11-2017 20:10 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaqIe
MAX3400 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 20:08:
LG B7 is de absolute winnaar qua input lag. Minder dan 22ms op 4K+HDR.

Alternatief: pricewatch: TCL 55P607 Zwart maar deze is maar tot 55" te verkrijgen en doet 14.2ms.

Vraag me alleen af in hoeverre iemand op 10ms nauwkeurig kan gamen, zoals je in de startpost definieert.

Let op: mogelijk is dit model van LG niet geschikt voor de rest van jouw infra zoals CI+ tv decoding.
Ik heb gisteren de audio delay van mijn huidige TV 30ms veranderd en dat maakte een wereld van verschil. Als het hele liedje asynchroon loopt met de rest betekend dat dat de threshold voor een verkeerd getimede aanslag een stuk dichterbij een fout zit. Laten we uit gaan van 100% accuracy en de menselijke factor vergeten dus 0ms. En laten we zeggen dat je minder score krijgt als je er 200ms naast zit, 1/5e van een seconde is best al een ruime inschatting. Maar omdat je tv 130ms asynchroon loopt blijft daar nog 70ms van over. tel daar menselijke reactie tijd (100-200ms?) en eventuele andere delays zoals bluetooth bij op en je spel wordt ineens een stuk moeilijker. Het gaat bij rhythm games niet alleen om reactievermogen maar ook om timing, te laat en te vroeg zijn allebei belangrijk.
Menselijk ritmegevoel is daarbij ook nog eens moeilijk om expres te vertragen.

De LG B7 is €2.9k :?
ramonlambal schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 17:29:

Die LG ziet er goed uit, ik ga mezelf er zeker in verdiepen en kijken of ik hem in de showroom kan vinden. Erg bedankt. Weet je toevallig nog waar je de informatie vandaan hebt? En met welke settings de delay is gemeten?

[ Voor 23% gewijzigd door EaqIe op 26-11-2017 00:59 . Reden: tweede reactie, verbetering voorbeeld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
Je wil iets waar de monitor/TV markten eigenlijk gewoon heel slecht in voorzien. Input lag is op vrijwel elke HDTV gewoon te hoog. 20ms is al aan de hoge kant, omdat het een optelsom gaat worden met alle andere schakels in de ketting, zoals je netwerk connectie, server lag, enzovoort.

Ik zou ervoor waken dat je een aankoop doet die het toch nét niet gaat zijn, maar wel een bom duiten kost.

[ Voor 16% gewijzigd door Vayra op 26-11-2017 14:18 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

414524

Hebben die spellen geen instellingen om de input lag te compenseren?
Verder: voor 800-1000 ga je die 65 inch tv niet vinden, 42 inch nog niet eens met de eisen die je hebt.

[ Voor 163% gewijzigd door 414524 op 26-11-2017 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EaqIe
414524 schreef op zondag 26 november 2017 @ 15:02:
Hebben die spellen geen instellingen om de input lag te compenseren?
Verder: voor 800-1000 ga je die 65 inch tv niet vinden, 42 inch nog niet eens met de eisen die je hebt.
Hebben ze wel maar dat is een slechte oplossing. Je kunt niet alles compenseren. Later drukken is ook compensatie.
Mijn huidige TV is 40 inch en kostte 300 euro dus je zuigt dat gewoon uit je kont.
Ik snap niet hoe je er bij komt dat ik veel eisen heb?
Vayra schreef op zondag 26 november 2017 @ 14:18:
Je wil iets waar de monitor/TV markten eigenlijk gewoon heel slecht in voorzien. Input lag is op vrijwel elke HDTV gewoon te hoog. 20ms is al aan de hoge kant, omdat het een optelsom gaat worden met alle andere schakels in de ketting, zoals je netwerk connectie, server lag, enzovoort.

Ik zou ervoor waken dat je een aankoop doet die het toch nét niet gaat zijn, maar wel een bom duiten kost.
Ja daar heb je zeker gelijk in. gelukkig zijn de games die ik speel voornamelijk offline. De enige andere vertragende factor zou dan de draadloze controller zijn. Maar daar zijn ook wired oplossingen voor zoals arcade controllers.
Ik denk dat ik die Solara TV bestel en als dat niks is stuur ik hem gewoon terug. Er staat 8ms op de spec list maar dat zegt geloof ik niet veel. Het is IPS dus misschien heb ik geluk.

[ Voor 46% gewijzigd door EaqIe op 27-11-2017 18:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De allergrootste vertragende factor ben jezelf. Je gaat me absoluut niet wijsmaken dat jij zelf binnen 10ms of zelfs 50ms kan corrigeren in een spelletje.

Sterker nog; met je ogen knipperen kost 250ms tot 500ms afhankelijk van je leeftijd.

Je gaf in de startpost aan dat het om ritme spellen ging; daar is weinig/niets random aan. Dat is je flow trainen en dus "vooruitdenkend" je moves/controllers regelen. Met enige nuance, zelfs zonder tv kan je je ritmespelletje voltooien.

Dat anderen blijkbaar iets uit hun kont zuigen (wat is trouwens best betweterig vind klinken), is mogelijk maar zoals ik in mijn vorige post al probeerde te duiden: gemeten inputlag en voldoen aan jouw eisen van 10ms is vrij onmogelijk voor het budget. Durf zelfs te wedden dat de Salora het ook niet gaat reddden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EaqIe
MAX3400 schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:17:
De allergrootste vertragende factor ben jezelf. Je gaat me absoluut niet wijsmaken dat jij zelf binnen 10ms of zelfs 50ms kan corrigeren in een spelletje.

Sterker nog; met je ogen knipperen kost 250ms tot 500ms afhankelijk van je leeftijd.

Je gaf in de startpost aan dat het om ritme spellen ging; daar is weinig/niets random aan. Dat is je flow trainen en dus "vooruitdenkend" je moves/controllers regelen. Met enige nuance, zelfs zonder tv kan je je ritmespelletje voltooien.

Dat anderen blijkbaar iets uit hun kont zuigen (wat is trouwens best betweterig vind klinken), is mogelijk maar zoals ik in mijn vorige post al probeerde te duiden: gemeten inputlag en voldoen aan jouw eisen van 10ms is vrij onmogelijk voor het budget. Durf zelfs te wedden dat de Salora het ook niet gaat reddden.
Je hebt geen idee waar je over praat, het is duidelijk dat je nog nooit een rhythm game hebt gespeeld. Bij alle games moet je steeds verschillende toetsen indrukken dus als de TV achterloopt weet je niet waar in de beatmap je bent.
Ik heb in mijn eerste post duidelijk uitgelegd dat de speler inderdaad de grootste vertragende factor is. Je hoeft ook niet instant te reageren, daar is het scherm dus voor, zo kun je vooruit kijken dus eigenlijk te vroeg reageren. Als het scherm achterloopt moet je verder naar voren kijken waardoor je dus de verkeerde toetsaanslag maakt (driehoekje in plaats van vierkantje). Je kijkt altijd naar voren alleen je kunt geen 20 afwisselende toetsaanslagen onthouden
Maar ook als het over spellen gaat die iedereen kent kun je niet beweren dat de delay van een televisie niets uitmaakt. Neem counter strike als voorbeeld.
Ik heb nooit gezegt dat ik een TV zoek met 10ms. Advies: beter lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaqIe
ramonlambal schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 17:29:

Ik heb besloten de LG 65UH615V te bestellen.
Deze is nadat ik de mijne heb besteld uitverkocht dus ik ben net op tijd.
De input lag van het model is 10ms voor 4K-HDR-60HZ en 16ms voor 1080p 60HZ SDR.
Precies wat ik zocht binnen het budget dus.
Ik was aangeboden de nieuwere versie LG UJ6300 te kopen voor hetzelfde geld (normaal 1200) maar ik heb gekozen voor de oudere versie aangezien die een betere kijkhoek heeft, geen burn-in en minder motion blur.
De totale delay van input naar scherm zou hoger zijn bij de revisie aangezien de input lag + latency bij elkaar op een hoger getal uitkomt dan bij het eerdere model. Plus dit zorgt voor motion blur.
Ik heb vernomen dat Phillips en Salora beide hopeloos zijn qua input lag.

Dus ja, 10ms input lag op HDR 4k 60hz met 7,9ms gray-to-gray is blijkbaar wel mogelijk.
Terwijl alles onder de 30~50 eigenlijk al genoeg was. Ookal zou dat al meedere frames verschil zijn.
Bedankt voor je advies. Gelukkig zijn er nog mensen die wel snappen dat latency een belangrijk aspect is als je op 65inch wilt gamen.

[ Voor 4% gewijzigd door EaqIe op 06-12-2017 00:07 ]

Pagina: 1