Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een efficiënte manier om 4k content (mkv's, zijnde h264 en h265, 10 bit) op mijn tv te krijgen. Tot nu toe heb ik dit altijd in 1080p met een macbook air + hdmi kabel gedaan, had een vlc remote op mijn telefoon waarmee ik de laptop kon bedienen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Op dit moment heb ik alleen apple apparatuur (macbook air, iphone 6s+). Ook heb ik een nvidia shield tv liggen, maar ik vind dat niet top werken (plex is niet mijn ding).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gezocht en het volgende lijkt mij fijn om te gebruiken (maar volgens mij werkt dat niet met mkv's?):
airport extreme
externe harde schijf (3 tb, kan evt uitbereiden)
apple tv 4k
Voorwaarde is dat ik zaken vanaf de laptop (draadloos) naar de opslag kan verplaatsen en het vervolgens vanaf die opslag kan streamen naar 'een device' dat aan de tv is gekoppeld.

Kan iemand mij toelichten of dit gaat werken, of dat een andere setup gewenst is?

Beste antwoord (via Verwijderd op 25-11-2017 14:30)

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-01 17:28
Als je plex media server (dus niet de client) op je laptop installeert kun je via wifi zo alles streamen naar je tv.
Mijn Xplay speelt zonder problemen 100+ GB 4k films met HDR via wifi.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kan Xplay niet geinstalleerd worden op je TV?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 17:22:
Kan Xplay niet geinstalleerd worden op je TV?
Die kan geinstalleerd worden ja :) Is dat een app die los op je tv draait en evt een externe hdd die via usb aan de tv zit kan gebruiken?

Acties:
  • Beste antwoord

• Idanue
Als je plex media server (dus niet de client) op je laptop installeert kun je via wifi zo alles streamen naar je tv.

Verwijderd

Topicstarter
Idanue schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 08:49:
En werkt dat ook als je pc niet zo sterk is? Ik heb een macbook air, die trekt geen 4k films.
Dank voor je reactie!

• Idanue
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 11:27:
[...]

En werkt dat ook als je pc niet zo sterk is? Ik heb een macbook air, die trekt geen 4k films.
Dank voor je reactie!
Jazeker, de TV kan zelf alles afspelen dus in de plex media server "direct play" aanzetten en dan zou het moeten werken. :)

Verwijderd

Topicstarter
Idanue schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 14:17:
[...]

Jazeker, de TV kan zelf alles afspelen dus in de plex media server "direct play" aanzetten en dan zou het moeten werken. :)
Top, ik ga het testen! Dankjewel voor je bevestiging/ reactie.

Verwijderd

Topicstarter
LOL, zat met plex te klooien en werd het zat.
3 tb harde schijf in de usb 3.0 poort van mn tv gehangen, vraagtie wat voor media ik wil openen.
Klik op video/ foto's, druk door naar de map: blijkt hij alles af te spelen! h265, h264, 10 bit, hdr, 4k, alles.
Bizar.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Niet bizar; dat staat gewoon in je handleiding...

Maar volgens mij, uit mijn hoofd, kan je dit niet terugsturen naar een receiver om eventueel 5.1 of nog beter/meer geluid te genereren maar jij hebt dan ook een iets andere TV dan ik.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:57

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik gebruik zelf mijn NAS, daar staat alles op en mijn c7 speelt daar alles prima via dlna vandaan.

Cunning linguist.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MAX3400 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 19:55:

Maar volgens mij, uit mijn hoofd, kan je dit niet terugsturen naar een receiver om eventueel 5.1 of nog beter/meer geluid te genereren maar jij hebt dan ook een iets andere TV dan ik.
Middels HDMI ARC kan je op deze TV gewoon de audio naar de receiver sturen. (ook met Toslink) :)

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 19:55:

qua geluid speelde hij gewoon 7.1 dts af zonder fouten oid, via optisch naar een sonos playbar en de rest (is weliswaar draadloos) van de setup. misschien dat hij het downsized ofzo, maar klonk dikke prima (gisteren ff kingsman deel 1 gekeken, Kingsman The Secret Service 2014 UltraHD BluRay 2160p HEVC BT2020 DTS-HD MA 7 1-HDLeader release).

• grid8400
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-01 15:37
Bart ® schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 20:23:
Ik gebruik zelf mijn NAS, daar staat alles op en mijn c7 speelt daar alles prima via dlna vandaan.
Zelfde hier.

• ThatGuyAndy
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20-06-2025
Ik heb ook deze tv besteld en deze zal morgen geleverd worden en ik ben ook aan het nadenken hoe ik content kan streamen naar mijn tv en ik zou het volgende proberen: ik heb Linux op mijn laptop staan en gebruik minidlna om content over dlna naar mijn devices te streamen (vooral naar mijn gsm of tablet waarop VLC geïnstalleerd is). Dan kan je VLC downloaden op je tv en hiermee de content via dlna afspelen.

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:57

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

4ndychu schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:50:
Dan kan je VLC downloaden op je tv en hiermee de content via dlna afspelen.
Er zit gewoon een prima mediaplayer in de tv, waarom zou je VLC installeren?

Cunning linguist.

• ThatGuyAndy
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20-06-2025
Bart ® schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:54:
[...]

Hmm ja dat lijkt mij ook wel logischer. :)

Verwijderd

Topicstarter
Bart ® schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:54:
[...]

Ik heb zowel VLC (op mijn macbook) als de mediaspeler in de TV: de mediaspeler in de TV is zeker prima, maarrrrrrr:
ik denk dat ik VLC inderdaad liever zou gebruiken, daar kun je bijv. de timing van de ondertiteling licht aanpassen. In de standaard mediaspeler kan dat niet. Verder heb je voor VLC ook een app op je iphone (VLC remote) waarmee je gigantisch veel dingen kunt regelen.

Let op: ik heb VLC (nog) niet op mijn tv staan, maar begrijp zeker dat het de voorkeur kan hebben :)
Voor nu gebruik ik de TV app gewoon, werkt prima!

Wel 1 klein puntje, wellicht dat iemand mij hier makkelijk op kan wijzen: als ik de externe HDD uit de TV haal wanneer hij niet meer in gebruik is, krijg ik de pop-up steeds dat ik 'm veilig moet verwijderen, maar hoe doe je dat op een TV? 8)7

TVkijkze dit weekend! 8)
Pagina: 1