Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tongribnau
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-08-2024
hallo iedereen,

ik heb een kabel nodig voor mijn nieuwe GPU. ik heb een Cooler Master m520 die semi modulair is. die kabel is wel te krijgen via de site van Cooler Master maar de shipping duurt tussen 1 en 4 weken 8)7. hier heb ik nog een linkje: http://www.cmstore.eu/spa...-flat-cable-free-shipping nu is mijn vraag heeft iemand mischien zo'n kabel over of weet iemand waar ik m kan kopen.

alvast bedankt, Ton

Snor_ka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:47

Grvy

Bot

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je kan niet zomaar een willekeurige kabel pakken hiervoor. Als er ook maar 1 pin anders is, en dat komt bij verschillende merken voeding vaak genoeg voor, dan heb je een groot probleem. Je moet toch echt een kabel kopen die bij de voeding hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 12:29
PilatuS schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 17:13:
[...]

Je kan niet zomaar een willekeurige kabel pakken hiervoor. Als er ook maar 1 pin anders is, en dat komt bij verschillende merken voeding vaak genoeg voor, dan heb je een groot probleem. Je moet toch echt een kabel kopen die bij de voeding hoort.
Volgens mij niet hoor, ATX heeft zijn eigen specificaties namelijk : http://www.formfactors.org/developer/specs/atx2_1.pdf
Hoofdstuk 4 gaat over de aansluitingen van voedingen/MOLEX

Iedere ATX kabel zou hieraan moeten voldoen, dus zou het niet uit mogen maken welk merk je pakt..

[ Voor 4% gewijzigd door dragoncry op 24-11-2017 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:47

Grvy

Bot

Dat hoeft dus echt niet.. iedere kabel moet hieraan voldoen..

[ Voor 3% gewijzigd door Grvy op 24-11-2017 17:26 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkevilapie
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-10 15:44
ik heb wel vaker gehoord dat er vonken uit de pc kwamen doordat ze de verkeerde kabel hadden gepakt. ik zou gewoon even doormeten met een multimeter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
dragoncry schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 17:22:
[...]

Volgens mij niet hoor, ATX heeft zijn eigen specificaties namelijk : http://www.formfactors.org/developer/specs/atx2_1.pdf
Hoofdstuk 4 gaat over de aansluitingen van voedingen/MOLEX

Iedere ATX kabel zou hieraan moeten voldoen, dus zou het niet uit mogen maken welk merk je pakt..
Wat er aan het einde van een kabel zit is natuurlijk altijd hetzelfde, dat moet wel en kan ook niet anders. Maar het deel wat in de voeding gaat kan wel anders zijn. Dit is niet bij iedere voeding hetzelfde. Je kan niet zomaar een PCI-e kabel van een Corsair voeding in een Coolermaster voeding stoppen. Dan zit je ook nog met de vorm van de pinnen en de clipjes waarmee ze vast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 12:29
PilatuS schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 17:34:
[...]

Wat er aan het einde van een kabel zit is natuurlijk altijd hetzelfde, dat moet wel en kan ook niet anders. Maar het deel wat in de voeding gaat kan wel anders zijn. Dit is niet bij iedere voeding hetzelfde. Je kan niet zomaar een PCI-e kabel van een Corsair voeding in een Coolermaster voeding stoppen. Dan zit je ook nog met de vorm van de pinnen en de clipjes waarmee ze vast zitten.
Als je de PDF leest staat er bij hoofdstuk 4 het volgende :
4. Power Delivery
The ATX form factor allows different configurations of chassis and power supplies. Several standard
power supplies exist including the ATX12V, SFX12V, and TFX12V. Design Guides are published to
assist in integration of the power supply into the ATX form factor (see Section 6 for URL).
This section defines the basic requirements for system power supplies.
De aansluitingen zullen volgens ATX12V standaard zijn aangesloten, is dit anders, dan voldoet de voeding (of kabel) niet aan de ATX standaard..

Alle kabels die aan de ATX-standaard voldoen, zullen passen op alle ATX voedingen en aansluitpunten.
De ATX standaard is juist om verkeerd aangesloten kabels te voorkomen, deze zullen dus niet verschillen per merk voeding, zolang de voeding voldoet aan de ATX standaard (CM en Corsair vallen hier ook onder.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:03

sapphire

Die-hard pruts0r

@dragoncry Zoek even op welk deel van de ATX specificatie over kabels van modulaire voedingen gaat.

Edit: De betreffende Cooler Master M520:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VlyDK_FoGJny_Cue4tmLjigMtGQ=/i/2000932749.jpeg

En een Corsair voeding (RM550x)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WG-Z4Ns8cNBB0SvB_M6Cxxj5or4=/i/2000761324.png

Het zijn fabrikant specifieke aansluitingen aan de voeding-kant. daarover staat dus niks in de ATX specificatie want die gaat daar niet over. dat bedoeld @PilatuS.

[ Voor 74% gewijzigd door sapphire op 24-11-2017 17:52 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Grvy schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 17:25:
Dat hoeft dus echt niet.. iedere kabel moet hieraan voldoen..
dragoncry schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 17:41:
[...]

[...]

De aansluitingen zullen volgens ATX12V standaard zijn aangesloten, is dit anders, dan voldoet de voeding (of kabel) niet aan de ATX standaard..

Alle kabels die aan de ATX-standaard voldoen, zullen passen op alle ATX voedingen en aansluitpunten.
De ATX standaard is juist om verkeerd aangesloten kabels te voorkomen, deze zullen dus niet verschillen per merk voeding, zolang de voeding voldoet aan de ATX standaard (CM en Corsair vallen hier ook onder.)
De aansluitingen van modulaire voedingen zijn bij het deel wat in de voeding gaat niet allemaal gelijk aan elkaar. Je kan niet zomaar een Corsair kabel in een Coolermaster voeding stopppen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
tongribnau schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 17:07:
hallo iedereen,

ik heb een kabel nodig voor mijn nieuwe GPU. ik heb een Cooler Master m520 die semi modulair is. die kabel is wel te krijgen via de site van Cooler Master maar de shipping duurt tussen 1 en 4 weken 8)7. hier heb ik nog een linkje: http://www.cmstore.eu/spa...-flat-cable-free-shipping nu is mijn vraag heeft iemand mischien zo'n kabel over of weet iemand waar ik m kan kopen.

alvast bedankt, Ton
Je voeding is niet meer betrouwbaar, dus je doet er slim aan hem te vervangen. De voeding is nu op een bepaalde leeftijd gekomen waardoor de condensators van Ltec in deze voeding niet meer betrouwbaar zijn. Condensators in een voeding die niet goed meer zijn wil je niet, want dan kunnen ze hun doel van het wegfilteren van ripple en noise niet meer goed uitvoeren. De voeding zal dan een gevaarlijk hoge ripple afgeven aan de rest van de onderdelen waardoor die defect kunnen raken en ik neem aan dat je dat niet wil.
dragoncry schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 17:41:
[...]

[...]

Modulaire kabels van een voeding zijn nooit uitwisselbaar. Elke serie heeft bijna zijn eigen standaard, kun je ook wel zien, want ze zijn er in allemaal soorten en maten. Soms passen ze fysiek ook totaal niet. Waar jij naar linkt is gewoon de andere kant van de connector en die zal idd altijd hetzelfde zijn anders zou je een kabel nooit in een PC onderdeel kunnen pluggen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tongribnau
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-08-2024
http://www.cmstore.eu/spa...-flat-cable-free-shipping

Hier het linkje van coolermaster zelf. Ik denk dat deze kabel er gewoon bijhoort wat het is 6 pin modulair en gaat naar 2× 6+2 pin conector.

En hoe groot is de kans dat mijn voeding en andere hardware stuk gaat?

[ Voor 13% gewijzigd door tongribnau op 25-11-2017 11:29 ]

Snor_ka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Nee dat is niet de kabel die bij de voeding hoort, dat is een kabel voor een andere serie van Cooler Master.

En dan zit je dus nog met het andere probleem.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1