Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ White
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 09:13

JJ White

Prutser Eerste Klas

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik ben voor mijn vader op zoek naar een nieuwe smartphone om zijn versleten S5 Mini Dual Sim te vervangen.

Ik zoek een?
Ik zoek een Android smartphone die dual sim functionaliteit moet hebben. Omdat de telefoon veel zakelijk gebruikt word is het belangrijk dat de belkwaliteit en ontvangst goed is en accuduur redelijk. Er zullen niet snel games op gespeeld worden, maar hij moet over 3 jaar nog steeds vlot werken.

Wat is je budget?
Budget is geen factor.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het gaat om dagelijks gebruik en zakelijk gebruik. Dus veel tijd in een gevulde broekzak en veel beluren. Daarnaast zullen er ook andere dagelijkse dingen mee gedaan worden zoals navigatie, Whatsapp en mail, maar dit kan elke telefoon tegenwoordig.

Wat heb je zelf al gevonden?
Als ik in de price watch kijk valt het mij tegen hoe weinig van de top klasse producten dual sim hebben. In het budget segment is het ondertussen op elke telefoon te vinden. Als ik kijk wat de beste dual sim smartphones zijn kom ik uit bij de Note 8 en Mate 10 Pro. Deze zijn beiden topmodellen met uitstekende specs en zouden moeten voldoen. De Mate 10 Pro heeft mijn voorkeur omdat deze een grotere accu heeft en nieuwere android versie (Volgens de pricewatch). Ook denk ik dat het gebogen scherm van de Note niet in de smaak zou vallen.

In het middensegment staan telefoons zoals de Moto Z2 Play en Lenovo P2, maar deze hebben minder opslag en ik ben bang dat er door de tweede sim geen sd kaart meer geplaatst kan worden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat ik vooral wil weten is of er nog meer alternatieven zijn en of er mensen zijn die recentelijk een soortgelijke aankoop hebben gedaan en wat hun ervaringen zijn.

Ik hoor graag wat jullie advies is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik weet niet wat de leercurve van je vader is, maar komende van Samsung naar Huawei is een grote stap door een compleet andere schil op Android, dus die leercurve moet je meenemen.

Ik heb zelf de Note 8 (gewoon bij de KPN gehaald) en moet zeggen het enige probleem dat ik daarmee heb is dat het ding zo stabiel is dat er geen enkel goed excuus is om ermee te rommelen. Het werkt gewoon, en ik heb er minder last mee van signaal verlies dan vorige toestellen, en geen bluethooth problemen met mijn carkit. Plus HD Voice wordt ondersteund. Daarnaast op reis in het buitenland merk ik betere netwerkdekking waar ik kom in vergelijking met de iPhone van mijn vrouw (ook KPN) vermoedelijk doordat er meer banden/protocollen op de Note 8 N950F/DS ondersteund worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:48
Ik zou gaan voor een Oneplus 5(t). Een van de weinige topmodellen met dual sim die makkelijk in NL te krijgen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 22:36
swhnld schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:12:
Ik weet niet wat de leercurve van je vader is, maar komende van Samsung naar Huawei is een grote stap door een compleet andere schil op Android, dus die leercurve moet je meenemen.

Ik heb zelf de Note 8 (gewoon bij de KPN gehaald) en moet zeggen het enige probleem dat ik daarmee heb is dat het ding zo stabiel is dat er geen enkel goed excuus is om ermee te rommelen. Het werkt gewoon, en ik heb er minder last mee van signaal verlies dan vorige toestellen, en geen bluethooth problemen met mijn carkit. Plus HD Voice wordt ondersteund. Daarnaast op reis in het buitenland merk ik betere netwerkdekking waar ik kom in vergelijking met de iPhone van mijn vrouw (ook KPN) vermoedelijk doordat er meer banden/protocollen op de Note 8 N950F/DS ondersteund worden.
Eventueel zijn de problemen met de skin eenvoudig op te lossen door er een andere launcher op te zetten. Nova Launcher is een erg fijne en toegankelijke launcher bijvoorbeeld.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

De Galaxy S8 is ook in dual sim vergelijkbaar.. Staat alleen niet in de Pricewatch.
https://androidworld.nl/n...galaxy-s8-dual-sim-kopen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ White
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 09:13

JJ White

Prutser Eerste Klas

Topicstarter
Bedankt voor de feedback! Ik heb zojuist vernomen dat hij net een S8 Plus heeft gekocht, daar was ik niet van op de hoogte.
Pagina: 1