Mailen naar hotmail via VPS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04-2024
Hi,

Ik heb een probleem om naar hotmail te mailen vanaf mn VPS.

Dit krijg ik in m'n logs te zien, maar in m'n hotmail komt niets binnen (ook niet in de spam)
Nov 24 12:59:25 vm postfix/smtp[19687]: ED55EE1C6C: to=<....@hotmail.com>, relay=hotmail-com.olc.protection.outlook.com[104.47.44.33]:25, delay=2.4, delays=0.1/0.01/1.1/1.2, dsn=2.6.0, status=sent (250 2.6.0 <1511524762.19680@domain.be> [InternalId=56788057727904, Hostname=SN1NAM04HT165.eop-NAM04.prod.protection.outlook.com] 7965 bytes in 0.514, 15.113 KB/sec Queued mail for delivery)
DKIM/SPF/Reverse DNS is ok :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

delay=2.4 + Queued mail for delivery?

Nou weet ik dat Hotmail gratis is maar ik heb wel meer topics gezien de laatste week dat er "een en ander" niet lekker draait bij Microsoft op dit moment.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
Ja het is zeer vreemd. Naar Gmail en dergelijke geen issue, van gmail naar die hotmail sturen uiteraard ook geen issue. Microsoft hangt het een beetje uit, had gehoopt dat er iemand hetzelfde issue had ; )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBeke
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-10 12:29
Je bent blijkbaar niet de enigste die er problemen mee heeft...
Het is weer zover.
De zin begint met "ik wil een mail sturen naar" en het woord Outlook.com, hotmail.com, Microsoft mail komt erin voor en eindigt met "lukt niet".

De ontvanger krijgt het niet (Microsoft gooit het weg)
De verzender krijgt een bounce en moet de ISP van de verzender bellen?!
De ontvanger krijgt het in zijn spambox.

Microsoft doet er niets aan. Wij ook niet meer. Dat laatste is niet omdat we het niet willen maar omdat we er in feite niets aan kunnen doen.
SPF, reverse DNS, tools van MS.. alles gedaan. Netjes alle tips gevolgd tot op het punt dat Microsoft ook niet meer wist waarom zij de brievenbus dichtplakte en we dus in het loopje zaten met "Dear customer, On our website: link"... En die "oplossing" hadden we al gehad.

Daarom wil ik vragen om dit stuk flink te delen en hopen dat het flink opgepikt wordt. Het is ongezouten en ik weet vrij zeker dat we er allemaal wel een beetje klaar mee zijn om tijd te steken in het spamfilter van Microsoft.

https://www.linkedin.com/pulse/how-m...mark-schouten/
https://www.webhostingtal...crosoft-wakker-wordt.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

Mijn ervaring is zodra ik een nieuwe VPS opzet ik deze wel moet "inleren" om te mailen naar outlook.com, live.nl, live.com en hotmail.com. De eerste 100 e-mails komen bijna allemaal in de spam terecht.

De eerste 100 e-mails komen bijna allemaal in de spam terecht. Hier moet ik dus e-mails markeren als "geen spam" en pas daarna heeft MS het door dat deze niet in de spam horen.

Uiteraard is alles juist ingesteld aan mijn kant.

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
Ondertussen antwoord gekregen van Microsoft.

Hello,
My name is Sunish and I work with the Outlook.com Sender Support Team.
I do not see anything offhand with the IPs: (x.x.x.x/32) that would be preventing your mail from reaching our customers.

Well Genius, thats the problem right there. There is nothing offhand and the mails are not reaching your customers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sender Team? Afhankelijk hoe je het bekijkt werkt Sunish voor "Microsoft -> outside" terwijl jij juist iemand van het Receiver Team moet hebben wamt "outside -> Microsoft"?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1