Verse installatie zonder anti-virus, doen of niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Afgelopen maart is het mij (en vele anderen) overkomen dat mijn geluidskaart plots niet meer werkte omdat AVG (maar ook Avast) het nodig vonden om de driver die daarbij hoort te plaatsen als 'gevaarlijk' waardoor mijn complete audio niet meer werkte. Het gaat om een Focusrite Saffire 6 USB, maar ook de nieuwere Scarlett had er last van.

Dit kleine stukje achtergrond informatie is misschien handig om te weten omdat ik nu voor een dilemma sta, anti-virus installeren of niet? Ik ben bang dat ik namelijk weer hetzelfde gemekker ga krijgen. AVG ga ik sowieso niet meer gebruiken, maar aangezien Avast het broertje is zal hier ook wel weer gezeur van komen.

Ik ben van plan om dus anti-virus-loos verder te gaan, maar in hoeverre is dit veilig?
Ik download zo nu en dan eens een torrentje, maar voor de rest geen gekke dingen.
Misschien een andere anti-virus proberen? Heb alleen gehoord dat Avira nogal agressief is met "koop mij, koop mij"-meldingen. Zit ik ook niet op te wachten.

Een betaalde anti-virus is niet echt een optie aangezien ik niet meer dagelijks achter deze computer zit en hoofdzakelijk audio projecten behandel.

Dus, wat zouden jullie doen in mijn geval?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

AV-pakketten? Never heard of...

Maar, constructief: het is Black Friday, mogelijk dat een betaalde optie nu heeeeel goedkoop gekocht kan worden en goed uit de reviews komt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:12
Ik gebruik zelf privé Avira. Werkt goed genoeg. Zitten wat koopmeldingen tussen inderdaad, maar dat is met een simpel programma'tje op te lossen: http://bgpkiller.weebly.com/

Zie ook: ThinkPadd in "[Virusscanners] Discussietopic deel 4"

[ Voor 20% gewijzigd door Nat-Water op 24-11-2017 13:45 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Als je windows 10 hebt, kun je gewoon de standaard virusscanner gebruiken. De meningen verschillen hoe goed deze is, maar als je een beetje logisch nadenkt en dus niet op iedere melding klikt, geen vage software downloadt ed, dan is windows defender voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat @hoi1234 zegt; Windows Defender pakt gewoon die coinmining-scripts op waar de laatste dagen over geschreven is. En gezien je startpost; je bent niet dom en klikt niet zomaar allerlei meuk aan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Bedankt voor de reacties!
Ik ga wel Windows 7 draaien tho. :P

[ Voor 27% gewijzigd door kaos001 op 24-11-2017 13:51 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
kaos- schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:50:
Bedankt voor de reacties!
Ik ga wel Windows 7 draaien tho. :P
Op mijn laptop met windows 7 draai ik mse.(microsoft security essentials) Heb tot nu toe nog nooit een melding gezien dat ik iets moet kopen. Eigenlijk weinig over te klagen. Of die goed is weet ik niet. Maar wat ik al zei, als je gewoon je verstand gebruikt, dan valt het echt mee.
Pagina: 1