Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre Sonderman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-04 08:42
Ik ben aan het kijken naar deze Tab A 10.1 (2016), maar ik zie wat tegenstrijdige berichten.

In de specificaties op tweakers lees ik dat er een LCD PLS scherm in deze tablet zou zitten. Als ik naar de site van Samsung ga staat er TFT. (http://www.samsung.com/uk...2016-t580/SM-T580NZKABTU/)
Welke van de twee klopt?

Verder staat er op tweakers dat er al Android 7 op staat, maar ik zie in de meeste webwinkels dat er 6.0 op staat. Bij de Mediamarkt gekeken en inderdaad 6. Update geprobeerd te vinden, maar die vind hij niet. Ook dit vind ik nogal verwarrend. Welke Android versie staat er nou op als ik 'm bestel?

Kan iemand deze twee vragen beantwoorden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Andre Sonderman schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:27:
In de specificaties op tweakers lees ik dat er een LCD PLS scherm in deze tablet zou zitten. Als ik naar de site van Samsung ga staat er TFT. (http://www.samsung.com/uk...2016-t580/SM-T580NZKABTU/)
Welke van de twee klopt?
De website van Samsung dan natuurlijk :)
Verder staat er op tweakers dat er al Android 7 op staat, maar ik zie in de meeste webwinkels dat er 6.0 op staat. Bij de Mediamarkt gekeken en inderdaad 6. Update geprobeerd te vinden, maar die vind hij niet. Ook dit vind ik nogal verwarrend. Welke Android versie staat er nou op als ik 'm bestel?
Ik verwacht dan Android 6.0, dat geeft de website die jij linkt ook aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03:36
Ik zou altijd de orginele bron aanhouden. In dit geval ook Android 6. Tweakers heeft trouwens ook dat ding gereviewed, toen stond er ook Android 6.0 op.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
6.0 staat erop, de update voor 7.0 krijg je later in beeld. Ik heb de tablet zelf. PLS is de 'IPS' van Samsung, het beeld is verder ook gewoon super. WIl je beter dan zit je aan de AMOLED varaint, die ook weer flink duuurder is.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre Sonderman
ByteMe_ schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:34:
6.0 staat erop, de update voor 7.0 krijg je later in beeld. Ik heb de tablet zelf. PLS is de 'IPS' van Samsung, het beeld is verder ook gewoon super. WIl je beter dan zit je aan de AMOLED varaint, die ook weer flink duuurder is.
Ik zie dat er rond juli allemaal berichten zijn dat de 7.0 update beschikbaar zou zijn, maar die is dus nog niet op alle devices uitgerold? Hoe lang zou dat nog kunnen duren dan?

Over het scherm, Samsung zegt TFT en tweakers LCD (PLS). Ik begrijp niet waar dat verschil vandaan komt. Maar als het beeld goed is maakt het verder ook niet zoveel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maar wat maakt het uit dat je het zelf doet? Je krijgt automatisch een melding en installeert het, weinig spannends aan. Veel shops hebben natuurlijk de 6.0 ingeslagen en gaan niet de verpakking uit hun opslag openen om er 7.0 op te zetten, dat kan de consument makkelijk zelf.

En Samsungs eigen info altijd boven de andere info aanhouden.

[ Voor 9% gewijzigd door ByteMe_ op 24-11-2017 14:03 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre Sonderman
Ja dat klinkt logisch inderdaad, maar toen ik de update zocht op een 'showmodel' bij de MediaMarkt, verscheen er geen update naar 7.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:41
Andre Sonderman schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:27:
Welke van de twee klopt?
Beide, TFT is een bepaalde techniek die gebruikt wordt om LCD schermen te maken.
Pagina: 1