Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik was aan t kijken voor een nieuwe telefoon, en kan een goedkope krijgen met android 6.0. Maar zal Whatsapp nog werken over 2,3 of 4 jaar? Anders koop ik een nieuwe telefoon met Android 8.0 maar liever niet omdat deze duurder zijn. Ik zie verder ook het nut niet in van nieuwere Androids aangezien ik alleen maar whataspp en facebook.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:57
Tsja, mailtje sturen naar Facebook. Die kunnen het misschien vertellen.
Vraag is of je wel op een oud OS moet willen werken, wat misschien nu al niet meer fatsoenlijk beveiligd / ondersteund wordt. Laat staan over 4 jaar.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd Whatsapp zal op Android 6.0 nog wel even blijven werken, hoelang precies is lastig te zetten (dat zul je aan Whatsapp moeten vragen). Ze ondersteunen nu nog wel Android OS 2.3.3 en hoger, dus ik zie de komende 4 jaar geen problemen.

Overigens is het vanwege veiligheid e.d. wel verstandig om een telefoon te kopen die nog updates krijgt. Welk toestel gaat het precies over?

Verwijderd

Eerlijk antwoord:

Dat kan niemand vertellen. Je bent afhankelijk van Facebook/Whatsapp betreft hun een zelfs google's update beleid. Mocht je maar even doen met je telefoon is een goedkope telefoon met 6.0 nog wel aan te raden. Wil je er toch aardig lang mee doen kun je beter investeren. Heb je ook nog betere beveiliging op je telefoon.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle antwoorden!

@rens-br Het gaat om de Moto X Gen 2 uit 2014. Mijn huisgenoot heeft er ook één. Deze heeft zelfs Android 6.0 en een processor met 2,5 ghz. Ik kan ook een nieuwere Moto X kopen met Android 8.0 ... dan betaal ik het dubbele voor een telefoon die op bijna alle fronten (voor mij) slechter is, vandaar de twijfel.

Hoe kan ik trouwens iets merken van de ''mindere'' veiligheid, want ik whatsapp en facebook alleen maar en doe gen bankzaken.

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:35:
@rens-br Het gaat om de Moto X Gen 2 uit 2014.
Deze heeft zelfs Android 6.0 en een processor met 2,5 ghz. Ik kan ook een nieuwere Moto X kopen met Android 8.0 ... dan betaal ik het dubbele voor een telefoon die op bijna alle fronten slechter is, vandaar de twijfel.
Specificaties van de oude X zijn inderdaad prima. Maar mindere specificaties voor de nieuwe Moto X ben ik niet met je eens, hoe kom je daarbij? Als ik ze langs elkaar zet, dan zie ik dat opslag, werkgeheugen en processor sowieso al beter is.
Hoe kan ik trouwens iets merken van de ''mindere'' veiligheid, want ik whatsapp en facebook alleen maar en doe gen bankzaken.
In dat geval niet heel erg veel. Maar je bent sowieso vatbaar voor WPA en Blueborn, waardoor vreemde je telefoon over kunnen nemen. Ook kan het zijn dat je een verkeerd bestand download en je telefoon ineens deel van een botnet is. De kans dat dit gebeurd is wel erg klein.

Maar goed de keus ligt bij jou. Overigens vind ik de Moto X4 te duur voor wat hij krijgt. Voor 258 euro (of +/- 200 euro in china) heb je een toestel met vergelijkbare specs: product: Xiaomi Mi A1.

Verwijderd

Topicstarter
@rens-br Ik had het bericht net erna nog geedit met ''voor mij'' haha, net te laat helaas.

Ben het met je eens dat opslag en werkgeheugen veel meer is dan de Moto X 2014 gen 2. Maar opslag is voor mij niet van toepassing aangezien ik nauwelijks foto's en of videos maak. En ook de 4gb werkgeheugen heeft geen invloed op whatsapp/facebook gebruik met enkele tabs open, meer voor zwaarder gebruik en gaming en ik game niet, dus de octacore van de X4 heb ik ook niet nodig.

Dan blijft over de 2,5ghz processor van de oude Moto X 2014 gen 2 tegenover de 2,2ghz van de moto x4 ... en dan zie je dat deze met browsing met meerdere tabs open en enkel whatsapp/facebook gebruik de oude Moto X wat vlotter is. Ook zijn ze beide 5,2 inch maar is de oude Moto X kleiner en ligt beter in de hand. Ook heeft de oude een Amoled scherm en de nieuwe een LCD. Ook de camera steekt uit bij de nieuwe...

dus vandaar dat Moto X echt boven alles gaat hier bij mij.

Bedankt voor je advies over de Xiaomi Mi A1. ... ik ga even reveiws bekijken. Hij is wel wat langer helaas, maar wel groter scherm, oei twijfels haha

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2017 13:57 ]

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:55:
Dan blijft over de processor van de oude Moto X 2014 gen 2 tegenover de 2,2ghz
Processorsnelheid zegt helaas helemaal niks. Een processor van 1Ghz kan een stuk sneller zijn dan eentje van 2,5Ghz. De Snapdragon 801 is een high-end SOC uit 2014 en de Snapdragon 630 is SOC die zit tussen high-end en mid-end uit 2017. Ik verwacht dat de 630 een stuk sneller is dan de 801 (ook al heb je dat misschien niet nodig)
dus vandaar dat Moto X echt boven alles gaat hier bij mij.
Maar goed volgens mij heb je je keus al gemaakt als ik het zo hoor. :) Dus verdere alternatieven bespreken heeft niet zoveel zin.

Verwijderd

Topicstarter
@rens-br Klopt ook wat je zegt, optimalisatie etc speelt ook een rol. Maar ik heb youtube speedtest gezien en vergeleken met die van mijn huisgenoot en meegedaan en de oude X is sneller. Hij is soms sneller dan de S7 zelfs.

Ja denk wel dat ik de keus heb gemaakt, maar alleen de veiligheid waar je het over hebt heeft me een klein beetje aan t denken gezet. In ieder geval bedankt voor je hulp!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Gezien de prijs zou ik zeker een recent toestel nemen als de genoemde Xiaomi Mi A1, die krijgt voorlopig nog updates dus kan zeker nog wel 3-4 jaar mee.

De uitdaging is nieuwe functionaliteit ontwikkeld in Android die een ontwikkelaar gaat gebruiken, als dat iets is dat op Android 6 niet bestaat ben je los.Ook je eigen situatie kan veranderen waardoor je ineens meer apps gaat gebruiken dan voorheen waardoor je een recenter iets nodig hebt.

Kortom mijn advies kijk verder, wil je graag Motorola heb je bijvoorbeeld een G5 voor de prijs van een X van 3 jaar terug.

• FoccodeJ
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-11 19:40
rens-br schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:58:

De Snapdragon 801 is een high-end SOC uit 2014 en de Snapdragon 630 is SOC die zit tussen high-end en mid-end uit 2017. Ik verwacht dat de 630 een stuk sneller is dan de 801 (ook al heb je dat misschien niet nodig)
Dat scheelt bijna niks ;) Ze zijn zeer vergelijkbaar. Ik heb, zoals je weet haha, een Oneplus One, ook met 801. Ik wil wel een globaal idee hebben wat ik ongeveer wil, mocht die een keer kapot gaan. Zodoende heb ik even vergelijkingen gedaan. De 625 legt het nipt af tegen de 801 en de 630 wint het nipt. Wil je echt vooruit zul je richting 821 of 660 moeten. Maar als ik @Verwijderd zo hoor dan maakt dat voor hem niet uit.

Ik zou met deze wensen voor een goedkope mobiel gaan. Zelfs de Xiaomi Mi a1 is overpowered voor WhatsApp en Facebook. Als je ook wilt browser en multitasken is die zeker beter, maar dat lees ik niet uit je post. Enige waar je misschien om moet denken is dat se moto x niet echt bekend stond om een goede batterijduur, laat staan een tweedehands.

Voor €119 heb je bijvoorbeeld een Wileyfox Swift 2, genoeg om mee te appen, recente software en gewoon prima batterij. Reviews zijn ook goed.
Pagina: 1