[iPhone SE] lcd verticale lijnen na vervanging

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centeiro
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:35
Na een valpartij van mijn iPhone SE zit ik met barsten en zwarte vlekken (bleeding) op mijn scherm. Aangezien een vervanging laten uitvoeren veel geld kost (+€100) en ik het al eens laten uitvoeren heb, heb ik beslist om zelf een scherm (Voorgemonteerd) te bestellen van stuffenough.be en de vervanging zelf te doen.

Na veel filmpjes bekijken heb ik de vervanging gedaan met als resultaat dat de helft van mijn scherm redelijk goed was, de andere helft onbruikbaar met verticale strepen (zie foto). Het oude scherm er terug op gestoken: werkt zoals voorheen. Na overleg met de leverancier heb ik een nieuw scherm gekregen maar na vervanging heb ik terug hetzelfde voor. Ik heb nu terug contact opgenomen, maar ik wordt wat radeloos.

Is er iemand met ervaring met dergelijke vervangingen? Is er iets dat ik verkeerd kan doen of heb ik toevallig 2 slechte schermen gekregen? Ik heb telkens de connectors proper gemaakt met een borsteltje en meerdere keren proberen aansluiten zonder resultaat. Ook wat duwen/bewegen met de connectors terwijl het scherm aangesloten is brengt geen soelaas.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/fxh5k3.jpg

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt,
Pieter

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Is het nieuwe scherm misschien net wat dikker dan het originele? Het kan zijn dat het scherm een component raakt in de iPhone waardoor de verstoring optreedt. Kun je het scherm ook aansluiten zonder alles dicht te maken, dus een beetje los van de telefoon? (alleen om te testen, natuurlijk)

[ Voor 6% gewijzigd door LeLo op 24-11-2017 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Waarom en waarmee heb je de connectoren van het nieuwe scherm (schoongemaakt) ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centeiro
@LeLo ik heb het op die manier getest: de 3 connectors aangesloten maar het scherm nog niet terug in het frame geklikt.

@Hackus De verkoper raadde aan om de connectoren met een tandenborstel of iets dergelijks (ik heb een flosborsteltje gebruikt) proper te maken zodat er zeker geen stofjes tussen zitten. Ik had er mijn twijfels bij of dit iets zou helpen, maar zowel voor als na reinigen geen verschil.

Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zou niet aan de connectors(poetsen) van de scherm kabels. Heb je de kabel van touch ID aangesloten ?
Ook al het scherm compleet geplaatst ? Nu denk je goedkoop uit te zijn en zit je met gezeik. anders had je garantie op je reparatie gehad. Ik zou niet zomaar zelf gaan klooien, of je moet eerst op een goedkoper toestel hebben geoefend.

(btw: had je de batterij wel ontkoppeld, en wat gebeurt er als je opnieuw opstart ?)

[ Voor 11% gewijzigd door Hackus op 24-11-2017 15:48 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centeiro
@Hackus ik heb zowel geprobeerd om alles aan te sluiten als alleen de 3 connectors die aan het scherm hangen. De batterij heb ik losgekoppeld voordat ik het scherm ge(de)monteerd heb. Opnieuw starten geeft hetzelfde resultaat.

Dat ik ervoor gekozen heb om het zelf te doen is mijn keuze geweest, dat is niet waar ik het hier over wou hebben... Ik ben vooral op zoek naar mensen die dit ook hebben gehad, of die mij tips kunnen geven hoe ik dat kan oplossen (al is een defect scherm ook een mogelijkheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:58
Je hebt een defect copy scherm gekregen. Je dient een goed scherm te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Typisch gevalletje van Goedkoop is duurkoop hier. Dit gaat zonder twijfel om een goedkoop imitatie paneeltje.

Als het orginele scherm werkt (ondanks zijn andere defect) dan zijn deze schermen gewoon niet goed. Niet gaan rommelen met het schoonmaken van de connector of het frommelen aan de connector.

[ Voor 47% gewijzigd door Donstil op 27-11-2017 18:08 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:35
Ik heb onlangs een iPhone uit de V&A overgenomen en na 1 stoot heb ik iets soortgelijks (enkel horizontale dansende lijnen die soms weg gaan maar terug komen). Aangezien hij nog in aanmerking komt voor de 3 jaar garantie op de batterij wegens het Unexpected Shotdown programma. Eenmaal in de Switch werd hij niet aangenomen ter reparatie omdat het scherm nep bleek te zijn (ik wist van niks).
Dus lang verhaal kort: met neppe schermen heb je nu eenmaal zulke dingen voor.

Maar ik heb ook al enkele keren besteld bij Stuffenough.be, vooral batterijen wel. Je hebt ze in A+, AA+ of AAA+ kwaliteit, welke heb je besteld?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:31
Malantur schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:25:
Ik heb onlangs een iPhone uit de V&A overgenomen en na 1 stoot heb ik iets soortgelijks (enkel horizontale dansende lijnen die soms weg gaan maar terug komen). Aangezien hij nog in aanmerking komt voor de 3 jaar garantie op de batterij wegens het Unexpected Shotdown programma. Eenmaal in de Switch werd hij niet aangenomen ter reparatie omdat het scherm nep bleek te zijn (ik wist van niks).
Dus lang verhaal kort: met neppe schermen heb je nu eenmaal zulke dingen voor.

Maar ik heb ook al enkele keren besteld bij Stuffenough.be, vooral batterijen wel. Je hebt ze in A+, AA+ of AAA+ kwaliteit, welke heb je besteld?
Een Unexpected Shotdown? Hebben we het hier nog over batterijen?

Btw, dat Unexpected Shutdown programma gaat over iPhone 6S en niet SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:20
Centeiro schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:01:
Na een valpartij van mijn iPhone SE zit ik met barsten en zwarte vlekken (bleeding) op mijn scherm. Aangezien een vervanging laten uitvoeren veel geld kost (+€100) en ik het al eens laten uitvoeren heb, heb ik beslist om zelf een scherm (Voorgemonteerd) te bestellen van stuffenough.be en de vervanging zelf te doen.

Na veel filmpjes bekijken heb ik de vervanging gedaan met als resultaat dat de helft van mijn scherm redelijk goed was, de andere helft onbruikbaar met verticale strepen (zie foto). Het oude scherm er terug op gestoken: werkt zoals voorheen. Na overleg met de leverancier heb ik een nieuw scherm gekregen maar na vervanging heb ik terug hetzelfde voor. Ik heb nu terug contact opgenomen, maar ik wordt wat radeloos.

Is er iemand met ervaring met dergelijke vervangingen? Is er iets dat ik verkeerd kan doen of heb ik toevallig 2 slechte schermen gekregen? Ik heb telkens de connectors proper gemaakt met een borsteltje en meerdere keren proberen aansluiten zonder resultaat. Ook wat duwen/bewegen met de connectors terwijl het scherm aangesloten is brengt geen soelaas.

[afbeelding]

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt,
Pieter
Ligt aan de kwaliteit van het scherm, betaal iets meer en het probleem is opgelost. Ik heb ook weleens dit soort rommel besteld voor een vriend die het goedkoopste van het goedkoopste moest hebben, maar na 2 defecte schermen te ontvangen was ik daar ook wel klaar mee. Waarom zou je overigens die flexkabels gaan schoonmaken, die zijn juist de hele tijd afgeschermd geweest omdat ze zijn vastgeklikt. Bovendien zou ik ook geen voorgemonteerd scherm nemen, omdat je dan helemaal niet meer weet om welke componenten het gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door NotSoSteady op 28-11-2017 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:35
Volkan1984 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 00:39:
[...]

Een Unexpected Shotdown? Hebben we het hier nog over batterijen?

Btw, dat Unexpected Shutdown programma gaat over iPhone 6S en niet SE.
Klopt maar was een lang verhaal om duidelijk te maken dat ik hetzelfde probleem heb met een scherm waarvan Switch meteen wist te vertellen dat het namaak was (ik wist het niet, iPhone kwam van de V&A hier, en mijn extra garantie op de batterij verviel) en dat scherm gaf bij mij na 1 stoot dezelfde problemen als die in de TS.
6S of SE maakt niet uit, nep is nep en problemen zijn problemen imho. Het enige verschil is dat hij ervoor wel werkte, en pas na die stoot niet meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HzS7AncJbQ8xxGFMSQ6tYvVF/thumb.jpg

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Het scherm vervangen is zeker geen rocketscience dus prima zelf te doen. Van de connectoren altijd afblijven tenzij er problemen zijn, in geval van problemen alleen maar voorzichtig deppen met een wattenstaafje en isopropylalcohol. Zeker nooit wrijven!

Heb je niet toevallig hetzelfde scherm teruggekregen? Een goed vervangingsscherm kost je ongeveer 60 euro, als het goed is krijg je dan een scherm waar een goed functionerend hergebruikt origineel scherm in zit. Goedkoper kan maar geeft in mijn ervaring veel problemen zoals slechte kleuren, matige touch of dit soort rare kuren.

Wel altijd eerst de batterij loskoppelen voordat je eraan begint