Toon posts:

Asus v7700 -out of memory -?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb sinds twee dagen mijn duron 700 verwisseld met een tb 1200 en heb mijn geheugen uitgebreidt met een reepje van 512 mb. Ik heb daarvoor mijn bios settings gereset.

Goed, ik heb de irq's weer ingedeeld en heb zelfs weer geluid. Echter mijn video kaart (asus v7700 dlx)is er nog niet helemaal bovenop.

Wat is het probleem? Wanneer ik unreal opstart krijg ik na 1 sec "precaching" een foutmelding met thema DDERR_OUTOFMEMORY.
Ook 3dmark 2000 geeft dezelfde foutmelding en al mijn 3d render programma's laten het afweten.

Ik heb al gedaan:
- switch agp 4x/2x
- irq vastzetten voor display device
- reepje 512 mb eruit/erin
- heel veel balen
- smartdoctor geraad-pleegd, gaf foutmelding met kopje: vgaprobe

natuurlijk heb ik de via drivers etc geinstalleerd, hiervoor ook nooit problemen mee gehad.

mijn vraag is: kan iemand mij helpen om dit op te lossen?

systeem specs: AMD tb 1200, Asus v7700 dlx 32mb, sb live, abit kt7 raid, 768 mb 133, 70 gb, dvd, cdr, cdrom, 300 watt.

Verwijderd

Ik denk dat DDERR_OUTOFMEMORY dit is:

DD staat waarschijnlijk voor DirectDraw, ERR voor Error en Outofmemory dat er dus op de een of andere manier te weinig geheugen is voor DirectDraw om z'n taken uit te voeren. Hoe je het oplost? Geen idee.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Hmm, probeer eens wat te spelen met je AGP Memory Aperture in de BIOS?
Dat zal je door de BIOS reset misschien op 'n wat vreemde waarde hebben gezet.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Ik denk niet dat het aan de hoeveelheid AGP aperture geheugen ligt. In die videokaart zit 32 MB geheugen.

Volgens mij functioneren de drivers of directx niet goed.

Verwijderd

Heb je alles schoon geïnstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Schoon geinstalleerd? het is al een tijdje terug maar tot voor de upgrade was er niets aan de hand...

Ik heb directx 8 er maar eens overheen gezet, maar dat gaf geen verbetering.

Dnk dat ik straks de kaart er maar een keer uit haal en alle drivers opnieuw installeer. Ik hoop dat iemand voor het zo ver is met een oplossing kan komen...

Al vast bedankt...
Pagina: 1