Noise cancelling headset dat werkt zonder (externe) drivers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rable
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-10 11:54
Beste allen,

Ik zoek een headset met noise cancelling voor iemand die last heeft van lawaai in een open kantoor. De enige vereiste is dat er een microfoon aan zit omdat ze ook moet kunnen skypen.

Ze kreeg van haar IT dienst te horen dat een headset geen probleem is, maar dat driver installaties geblokkeerd worden. Wil dat zeggen dat de facto alle USB headsets uitgesloten zijn?

Ik lees hier dat er standaard wel drivers in windows zitten voor usb audio devices, maar weet niet of er headsets zijn die effectief gebruik maken van die drivers: MSDN: USB device class drivers included in Windows (Windows Drivers)

Iemand ervaring of producten die hieraan voldoen?

Thanks!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijssel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-10 13:20
@rable,

ik gebruik naar tevredenheid een Bose Quiet Comfort 30 in combinatie met een Taotronics TT-BA09.

De TT-BA09 behoeft geen driver config, is gewoon een Bluetooth - AUX 3,5mm jack omzettertje en bevat ook een batterij. In eerste instantie heb ik deze combi gekocht voor in 't vliegtuig, maar blijkt idd ook prima combi voor als de laptop "dichtgetimmerd" is.

Op kantoor luister ik naar muziek vanaf telefoon en soms wat geluid vanuit de laptop (waaronder Skype).

Is wel wat lastig allemaal te begrijpen qua pairing, schakelaar stand en kabel insteek.

Hoop dat je er wat aan hebt.

I-pace, Eve-Twin XL, 3x50Amp aansluiting, PLC system architect, 22xPV SE+Batt, Eenmans BV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-10 14:53
je kan ook 'ouderwets' naar een headset met kabel kijken, geen drivers nodig bij bijvoorbeeld een Bose QC15 of QC25, en kan je prima mee Skypen. Als je de koptelefoon veel op hebt zou ik wel een over-ear aanraden itt een on-ear of in-ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als bluetooth een optie is zou je de Sennheiser HD 4.50 https://tweakers.net/pric...-hd-450-btnc-(zwart).html kunnen proberen.
Over de geluidskwaliteit en noise cancelling ben ik tevreden, de microfoon heb ik nog niet geprobeerd.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2017 16:09 ]