Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internetstabiliteit

Pagina: 1
Acties:

• Deninho85
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-08 20:28
Ik heb het volgende probleem. Mijn ps4 is verbonden met bekabeld internet van xs4all. De router bevind zich in de meterkast, bij de ps4 bevind zich een poweradapter die de ps4 van bekabeld internet voorziet. Nu heb ik sinds een paar dagen dat de internetverbinding soms heel even wegvalt, met als gevolg dat ik mijn potjes FIFA gelijk verlies😜. Ik heb al contact gehad met xs4all, met hun heb ik wat poorten geforward. Verder ziet het internet er eigenlijk gewoon goed uit. Het lijkt er op dat ik er savonds vaker even vanaf gegooid wordt dan savonds. Mijn vraag: waar kan ik het nog in zoeken? Waar kan ik de stabiliteit van mijn internet over langere tijd monitoren?

• Deninho85
Ik wordt er savonds vaker afgegooid dan overdag bedoelde ik, maar dat kan ook toeval zijn.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

een poweradapter
Wees eens wat specifieker: exact welke powerline-adapters gebruik je.

Het is aannemelijk dat het probleem daar zit. Dat kun je uitsluiten door tijdelijk je PS4 met een (lange) netwerkkabel direct op de modemrouter van XS4All (welke?) aan te sluiten.

Dat het 's avonds vaker mis gaat kan komen doordat dan bijv de CV aan springt, of doordat spaarlampen het signaal storen of 1001 andere zaken.

Oslik blyat! Oslik!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:07

FreakNL

Well do ya punk?

Powerline, aldaar is je issue, 99% zeker.

Voer de tip van Dion uit voor 100% zekerheid

• Deninho85
Ik gebruik de TP-Link TL-PA4010PT. Ik meen dat we de fritzbox 3140 hebben met de nieuwste software.

Is er software waarmee ik dit kan evt kan uitlezen?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niet echt nee (tenzij je toegang hebt tot de interne tools van Sigma Designs, de chipsetfabrikant wiens chips in alle "500Mbps" PLC apparaten zitten). Gewoon uitsluiten en kijken wat dat doet.

Oslik blyat! Oslik!

• Deninho85
Ik ga proberen om het op die manier uit te testen. Het gaat echter lastig worden/niet te doen om dit via het plafond weg te werken. Hebben jullie betere opties dan een powerline adapter?

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-11 13:03
Zelf nooit echt gecharmeerd geweest van Powerline.
Wifi een optie?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Deninho85
Ik vrees dat de stabiliteit met WiFi er niet beter op gaat worden.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deninho85 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:36:
Ik ga proberen om het op die manier uit te testen. Het gaat echter lastig worden/niet te doen om dit via het plafond weg te werken.
"Tijdelijk" he... Het is niet de bedoeling dit permanent te doen (alhoewel, dat is zonder enige twijfel zowel de stabielste, snelste als goedkoopste optie :o ) - gewoon even snel met rechtstreekse kabel testen.

Problemen weg: dan weet je dat het aan de powerline-set ligt. Kun je verder kijken naar oplossingen.
Problemen blijven: dan ligt het ergens anders, en kun je verder dingen uitsluiten op weg naar een oorzaak.
]Hebben jullie betere opties dan een powerline adapter?
Tig, maar we hebben geen glazen bol. Als we niets weten over jouw huis, niets over wat er behalve die PS4 op aangesloten zou moeten worden en niets weten over je eisen kunnen we (behalve een Ethernetkabel) weinig roepen :o

Oslik blyat! Oslik!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Alternatief: sleep je PS4 richting router, kabeltje van 4m ertussen, monitor aansluiten via HDMI. Grote kans dat een dergelijk korte kabel gewoon nog ergens in de doos ligt van de router / modem / PS4?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Deninho85
Het betreft een huis uit 1850. De meterkast staat zo’n 15 meter van de tv af dus de ps4 en tv daarheen slepen is ook niet echt een optie.

Momenteel hebben we onze tv ontvanger, ps4,chromecast, Sonos playbar en raspberry erop aangesloten.

• Deninho85
Ik heb de test met de kabel nog niet kunnen doen. Heb zojuist 3 potjes FIFA kunnen doen zonder problemen, daarna de verlichting in huis aangedaan en vrij snel daarna werd de verbinding al verbroken. Het lijkt er dus op dat de 4 led lampen voor storing zorgen met de poweradapter.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:07

FreakNL

Well do ya punk?

15meter UTP is overal te krijgen, als je zekerheid wil.

Maar het ligt waarschijnlijk gewoon aan die powerline troep.

Een huis uit 1850 biedt mogelijkheden...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Duidelijk dat de LED-lampen (of beter gezegd hun voedingen) verstoring op het lichtnet veroorzaken waardoor PLC niet stabiel werkt.

In zo'n oud huis heb je 1001 manieren om een netwerkkabel weg te werken. Dat lijkt me verreweg beste optie, zeker gezien hoeveel je eraan hebt hangen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1