Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Router verkopen

Pagina: 1
Acties:
  • 407 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik werk als verkoopadviseur op de afdeling computer accessoires. Ik sta dus ook bij de routers. De vraag die ik vaak krijg van klanten is: “Waarom zou ik zo’n snelle router kopen als ik toch maar 40Mbit/s binnen krijg?” Weet iemand misschien een gepast antwoord op deze vraag.

Ik ben trouwens best wel nieuw m.b.t. netwerken.

M.v.g.

Jack

Alle reacties

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-11 16:16
Omdat je tussen je computers, nassen en andere apparaten wel een snellere verbinding wilt? Dat is niet gelimiteerd door je internet-snelheid.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:34

Onbekend

...

De nieuwe router gaat naar verwachting 10 jaar mee. Hebben ze over 10 jaar ook genoeg aan 40Mbps? ;)
En in het thuisnetwerk zelf tussen verschillende apparaten onderling heb je een snelheid die onafhankelijk is van je beperkte internetverbinding.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:33
Heel simpel, van die bruto 750 Mbit gaat heel veel af vanwege slecht signaal, encryptie en andere overhead. Bovendien heb je vaak niet alleen internet verkeer, maar ook lokaal verkeer over je netwerk, bv van je telefoon naar je nas of van je PC naar je TV.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:42

heuveltje

KoelkastFilosoof

Aan de andere kant is het antwoord misschien heel eerlijk : niets
Veel klanten hebben 1 of 2 telefoons en een tablet, en doen daar niets op behalve wat browsen. Dan heb je gewoon geen 100mbit nodig..

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verkoopadviseur
+
gepast antwoord
No offense maar is dit niet iets wat je met je leidinggevende moet bespreken en op basis daarvan een opleiding en/of cursus afspreken?

De vraag is ook "wat is een snelle router"; leuk die waarden dat je 1.3Gbps op 802.11ac kan halen maar als er dan alsnog brakke firmware inzit of een wazige / oudere Broadcom-chipset, is het ook vanuit de fabrikant marketing; je haalt dan misschien 1.3Gbps met 1 device onder optimale omstandigheden voordat de CPU zichzelf ophangt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:32
Sjah, ligt compleet aan de situatie.

Vb. Als je die "router" (vaak een combinatie tussen switch/AP/router/modem in de consumentenmarkt) ook switch gebruikt...dan wil je wellicht wel 1Gb/s tussen bijv. de Nas en TV (4k films streamen?). Maarja, dan moet je ook nog de juiste kabels hebben liggen (en de aangesloten devices moeten dergelijke snelheden ook nog ondersteunen), anders heb je er nog niets aan.

Ofwel; vraag naar de situatie....
Zonder details kun je hier nooit een gepast antwoord op geven.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@eric.1 De hoogste officiele bitrate voor UHD-films op disc is grofweg 110Mbit; alsnog zie ik dan geen reden om 1Gbit (wired of wireless) aan iemand te verkopen. ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:02:
Beste mensen,

Ik werk als verkoopadviseur op de afdeling computer accessoires. Ik sta dus ook bij de routers. De vraag die ik vaak krijg van klanten is: “Waarom zou ik zo’n snelle router kopen als ik toch maar 40Mbit/s binnen krijg?” Weet iemand misschien een gepast antwoord op deze vraag.

Ik ben trouwens best wel nieuw m.b.t. netwerken.

M.v.g.

Jack
Mooi, snel en duur is altijd beter! Zowel voor de klant als voor jouw beoordeling als verkoopadviseur. Dat geld voor auto's, routers en computers.

Maar nu serieus, stap 1 is dat je een account hebt op Tweakers, stap 2 is dat je vanaf nu veel gaat lezen over de producten in je winkel.

En probeer ook thuis wat uit, of volg inderdaad een cursus.

Invoegen doe je zo!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Zie de hier genoemde tips.

- Lees zelf eea
- Google
- Ga zelf testen en proberen

Imho kun je pas verkoopadviseur worden als je kennis van de producten hebt, niet andersom.

GoT is overigens bedoeld voor vragen en discussies, voor kennisopbouw zijn dingen als cursussen en trainingen bedoeld.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.