Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horax
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik ben van plan om binnenkort te gaan kijken voor een oculus rift.
Echter vind ik 2 verschillende pakketten :

https://tweakers.net/pricewatch/480327/oculus-rift.html

https://tweakers.net/pric...undle-(rift-+-touch).html

Op internet vind ik veel verschillende versies zoals de DK2, DK1 en ontwikkelaars versies.

Bij de verkoop van de 2 rifts staat niet beschreven welke versies dit zijn.

Mijn vragen:

* Welke versie is beter.

* Wat is nou het verschil tussen de €400- controller en €600- losse variant?

:X :O

Beste antwoord (via Horax op 24-11-2017 12:35)

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 15:29
Ja je wilt inderdaad de Oculus Rift + Touch bundle hebben. Dit is het CV1 model (het eerste en tot nu toe enige consumentenmodel) met alle accessoires die je erbij wilt hebben. De DK1 en DK2 waren developer kits, dus niet voor consumenten bedoeld, en zijn inmiddels sterk achterhaald.

Blijkbaar zijn een aantal webshops vergeten om de originele Rift release zonder Touch controllers van hun prijslijst af te halen. De headset is sindsdien ook meerdere keren afgeprijsd.

[ Voor 24% gewijzigd door Devil N op 24-11-2017 11:00 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:40
pricewatch: Oculus Rift Bundle (Rift + Touch) is de laatste versie. (De oculus "rift" is de laatste versie, de DK1 en DK2 waren niet voor consumenten)
Je kan ook direct bij oculus zelf bestellen: https://www.oculus.com/

Bij de 600,- zit geen controlers, dit is de oude variant.

[ Voor 12% gewijzigd door dylan111111 op 24-11-2017 10:00 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 15:29
Ja je wilt inderdaad de Oculus Rift + Touch bundle hebben. Dit is het CV1 model (het eerste en tot nu toe enige consumentenmodel) met alle accessoires die je erbij wilt hebben. De DK1 en DK2 waren developer kits, dus niet voor consumenten bedoeld, en zijn inmiddels sterk achterhaald.

Blijkbaar zijn een aantal webshops vergeten om de originele Rift release zonder Touch controllers van hun prijslijst af te halen. De headset is sindsdien ook meerdere keren afgeprijsd.

[ Voor 24% gewijzigd door Devil N op 24-11-2017 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epdm2be
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09-2023
Vergeet NIET dat bij de huidige bundel er GEEN X-box joypad noch de oudere Oculus remote meer bij zit. Die remote is niet zo erg maar sommige applicaties en games vereisen echt wel die x-box joystick :-(

Wanneer je de Rift in Windows 10 gebruikt dan kunnen die touch controllers een X-box joypad nadoen doch dat werkt niet in Windows 7 (of 8.1). Dus wanneer je een Rift bundel gebruikt onder Windows 7 dan kan het zijn dat je die X-box controller los moet kopen wanneer je die bepaalde Games wil spelen.

Zo kan je de eigen Oculus media player niet gebruiken met de Touch controller :-(