Is het mogelijk om twee kaarten te combiberen en voor bv twee monitoren en de ander voor her renderwerk dus agp en pci matrox voor de twee monitoren en ...?
Verwijderd
Volgens mij moet dit wel lukken, Windows ziet de Dualhead van de G400 namelijk gewoon als extra videokaart. Dus als je er dan nog een PCI videokaart bijzet denkt Windows simpelweg dat je drie videokaarten hebt, dus kun je ook drie monitoren instellen.
Verwijderd
Dat werkt dus lang niet met alle kaarten.
Ik had eerst een Matrox Millennium II en heb daar allerlei kaarten bij geprobeerd te zetten maar mooi niet dat ik beeld kreeg op mijn tweede scherm. Nu heb ik een Voodoo 3 PCI en ook die kaart duldt geen tweede videokaart erbij in het systeem. Erg klote.
Ik geloof dat ergens op de M$ site een lijst staat van kaarten die je wel bij elkaar kunt hebben voor dual (trial?) head support.
Marco
Ik had eerst een Matrox Millennium II en heb daar allerlei kaarten bij geprobeerd te zetten maar mooi niet dat ik beeld kreeg op mijn tweede scherm. Nu heb ik een Voodoo 3 PCI en ook die kaart duldt geen tweede videokaart erbij in het systeem. Erg klote.
Ik geloof dat ergens op de M$ site een lijst staat van kaarten die je wel bij elkaar kunt hebben voor dual (trial?) head support.
Marco
Verwijderd
Het is inderdaa zo dat er maar een beperkt aantal videokaarten ondersteund wordt voor het multimonitoring. Dit zijn alleen de videokaarten die STANDAARD door windows worden ondersteund. Dit zijn meestal de wat oudere en minder snelle. Dus ik denk niet dat het zal gaan werken wat jij wil gaan doen
Ik heb tijdelijk een Voodoo3 2000 in mijn systeem gehad...werkte prima samen met mijn Asus V3800 TVR....alleen 3d progjes wilden niet draaien (loopt'ie te zeuren over 'open gl driver not found')
Ik heb een V3 en een Millenium II als systeem en het werk perfect onder 98 en 2k, themarco, eerst een kaart erin, de V3 en als die perfect loopt de Millenium er in, het liefsts in de tweede pci poort van boven (ivm irq sharring).
tevens wel even aangeven in je bios dat de agp de opstart kaart is (zit wel in mijn bios (bh6) weet niet of het ook in die van jou zit?)
tevens wel even aangeven in je bios dat de agp de opstart kaart is (zit wel in mijn bios (bh6) weet niet of het ook in die van jou zit?)
Daar heeft het niets mee te maken.Dit zijn alleen de videokaarten die STANDAARD door windows worden ondersteund.
Verwijderd
Zo te lezen Atilla, wil je er 2 matroxen in zetten... Dit werkt ALTIJD... Matrox is king in da multi-monitor house enzo!!!
ja maar niet in da renderscene daarvoor heb ik m'n erazor X die rules maximaal en voor die dubbele monitor wil ik er best een matroxje bijprikken welke moet dan op pci zelf denk ik de matrox maar tips are usefull!
Verwijderd
UPDATE!
Na 2 maanden kloten met allerlei kaarten is het me nu dan toch EINDELIJK gelukt...
Ik heb een S3 Virge 325 kaart en een Voodoo3 3000 samen werken. Allebei PCI.
Enige nadeel is dat de V3 (mijn hoofd-kaart) weigert als primary te werken. Dan krijg ik de tekst dat de driver geen secondary card ondersteunt. Met de S3 als primary werkt het als een zonnetje.
Alleen jammer dat dan mijn desktop icons en het default-openen van windows op mijn kleine scherm plaatsvindt.
Verder ERG cool, twee monitoren!
Greetz,
Marco
Na 2 maanden kloten met allerlei kaarten is het me nu dan toch EINDELIJK gelukt...
Ik heb een S3 Virge 325 kaart en een Voodoo3 3000 samen werken. Allebei PCI.
Enige nadeel is dat de V3 (mijn hoofd-kaart) weigert als primary te werken. Dan krijg ik de tekst dat de driver geen secondary card ondersteunt. Met de S3 als primary werkt het als een zonnetje.
Alleen jammer dat dan mijn desktop icons en het default-openen van windows op mijn kleine scherm plaatsvindt.
Verder ERG cool, twee monitoren!
Greetz,
Marco
Verwijderd
Ik heb ook een millenium 2 geprobeerd, werkt mmoi niet langs m'n asus 3400, pci first: alleen matrox, agp first: alleen anus. 
S3 werkt geloof ik altijd wel.
S3 werkt geloof ik altijd wel.
dat probleem heb ik ook altijd gehad, kon mijn agp kaart nooit als primary gebruiken..
oplossing bij mij:
pci kaart in het eerste pci slot zetten (naast de agp) bij werkt het nu perfect !
oud trident kaartje en een monster fusion.
oplossing bij mij:
pci kaart in het eerste pci slot zetten (naast de agp) bij werkt het nu perfect !
oud trident kaartje en een monster fusion.
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Pagina: 1