Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ticho2k
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-09-2023
Mijn vraag
Gisteren heb ik mijn nieuwe 8700k in mijn computer gebouwd. Fresh install van windows gedaan op de ssd. alle games heb ik op een aparte HDD staan.
Toen ik wilde testen hoe CS:GO zou draaien haalde ik maar 200+- fps. dit lijkt mij niet juist sinds ik met mijn oude 7600k ommenabij de 300 fps haalde. echter in cinebench r15 haal ik rond de 1600 multi thread op 4.8gHz en ook in heavens benchmark lijkt alles goed te gaan. :/

Relevante software en hardware die ik gebruik

Case: NZXT S340 Black/Red
CPU: Intel Core i7-8700k @ 4,8gHz
GPU: MSI GeForce GTX 1080ti Lightning X
RAM: G.Skill Trident Z RGB 16GB
MBD: MSI Z370 Gaming Pro Carbon
CPU NZXT Kraken 62x
SSD: Samsung 750 256 GB
HDD: WD Green 1 TB

zie ik iets over het hoofd of moet ik proberen om nog een keer een fresh install uit te voeren?
graag hoor ik van jullie hoe jullie hier over denken. _/-\o_

Beste antwoord (via Ticho2k op 20-01-2018 13:17)

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:45

Zorian

What the fox?

Ik heb zelf een 4770k maar merkte sinds die grote update een tijdje terug (met die nieuwe plaatjes voor de ranks en het Trust systeem) dat de fps dramatisch gekelderd is. Ik zat met mijn CPU en een GTX1070 voorheen op 500+fps met alles maximaal, en na de update amper nog op 100.

En dan nog even dit:

Je zei dat je dit hebt draaien:

- Discord
- NZXT Cam
- Wallpaper engine 
- Afterburner
- Logitech G software
- Gforce Experience
- Google Chrome
- MSI Mystic Light.

Zet die allemaal eens uit en kijk of het helpt.
Sommige daarvan hebben overlays (die je niet altijd ziet) die op je performance inhakken.
Ook kan GeForce experience voor heel veel gezeik zorgen, ik raad persoonlijk aan om dat programma te verwijderen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 13:20

nelizmastr

Goed wies kapot

Wel de nieuwste Nvidia drivers erop? Energiebeheer op hoge prestaties staan (just in case, i.v.m. core parking)?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ticho2k
nelizmastr schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:28:
Wel de nieuwste Nvidia drivers erop? Energiebeheer op hoge prestaties staan (just in case, i.v.m. core parking)?
Energie beheer op performace. windows op beste performance. clean install van gpu drivers. alles gedaan. de oplossing lijkt een fresh install maar dat heb ik al gedaan nadat ik de onderdelen er in had gedaan

EDIT: ik heb echter nog niet een unpark tool gebruikt voor de cpu. maar dit zou het tog niet moeten zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door Ticho2k op 24-11-2017 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 13:20

nelizmastr

Goed wies kapot

Ticho2k schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:30:
[...]

Energie beheer op performace. windows op beste performance. clean install van gpu drivers. alles gedaan. de oplossing lijkt een fresh install maar dat heb ik al gedaan nadat ik de onderdelen er in had gedaan

EDIT: ik heb echter nog niet een unpark tool gebruikt voor de cpu. maar dit zou het tog niet moeten zijn?
Neuh, lijkt me ook sterk hoor. Zeker bij CS:GO die toch al maar 1-2 cores pakt.

Al eens MSI Afterburner gedraaid met de overlay om te zien wat je CPU en GPU doen qua gebruik, snelheden en temperaturen tijdens gamen?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ticho2k
nelizmastr schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:34:
[...]

Neuh, lijkt me ook sterk hoor. Zeker bij CS:GO die toch al maar 1-2 cores pakt.

Al eens MSI Afterburner gedraaid met de overlay om te zien wat je CPU en GPU doen qua gebruik, snelheden en temperaturen tijdens gamen?
heb maar een minuutje in deathmatch gezeten. mijn fps ging van 130 naar 200 door een paar commads uit te voeren maar dit lijkt nogsteeds erg laag. heb nog niet uitgebreid getest maar dit viel mij erg op. van het weekend testen in andere games en vergelijken met de performance van mijn oude pc. als het een fout in mijn cpu of gpu was geweest hadden cinebench en heavens benchmark dat wel aangegeven. als het unparken niet voor resultaten zorgt zal ik csgo weer opnieuw installeren.

EDIT:
Verschillende fora zeggen dat een fresh windows install de trick moet doen. als er geen andere suggesties zijn dan denk ik dat ik daar maar voor ga. had wel men hdd ingeplugd bij de windows installatie. heeft dit enig effect. ik zal van t weekend ff snel wat andere games testen en als die ook poor performen denk ik dat een fresh install met hdd unplugged de beste optie is.

Als iemand anders hier anders over denkt wil ik dit graag horen. zit niet te wachten om weer alles opnieuw in te stellen ;)

EDIT 2: eerst even checken of alles up to date is. bios, nvidia drivers even rondkoekeroeren. anders tog maar die fresh install uitvoeren.

[ Voor 28% gewijzigd door Ticho2k op 24-11-2017 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ticho2k
Update.

Oke. na een clean install lijkt alles goed te gaan in games. behalve nogsteeds het probleem is csgo.
misschien is dit nog een soort kinderziekte en word dit verholpen met een van de volgende csgo updates. heb alle oplossingen geprobeerd maar niks lijkt te werken. ik houd het nu zo en hoop dat het zich vanzelf oplos. Pubg loopt dus wel erg goed. eveneens als gta. dus mooi laten zo.

Vriendelijk bedankt voor het meedenken!

Ticho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 10:12
Ticho2k schreef op zondag 26 november 2017 @ 10:20:
Update.

Oke. na een clean install lijkt alles goed te gaan in games. behalve nogsteeds het probleem is csgo.
misschien is dit nog een soort kinderziekte en word dit verholpen met een van de volgende csgo updates. heb alle oplossingen geprobeerd maar niks lijkt te werken. ik houd het nu zo en hoop dat het zich vanzelf oplos. Pubg loopt dus wel erg goed. eveneens als gta. dus mooi laten zo.

Vriendelijk bedankt voor het meedenken!

Ticho
Nou Ticho, ik vrees dat je met de willekeur van cs te maken hebt. Sommige halen rustig 400 fps op een wat oudere setup terwijl top of the line systemen 200 halen. Heb je alle settings goed staan binnen cs ? Multi core aan ?

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Het grote verschil tussen de 7600K en 8700K is in mijn ogen hyperthreading. Sommige games hebben hier moeite mee en genereren daardoor lagere FPS dan je zou verwachten.

Je kan wellicht eens proberen om in de bios hyperthreading uit te zetten en kijken of dit gevolgen heeft voor je FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ticho2k
Jelle Brolnir schreef op zondag 26 november 2017 @ 10:29:
[...]

Nou Ticho, ik vrees dat je met de willekeur van cs te maken hebt. Sommige halen rustig 400 fps op een wat oudere setup terwijl top of the line systemen 200 halen. Heb je alle settings goed staan binnen cs ? Multi core aan ?
alles staat precies zoals men oude settings op de i5-7600k. haalde daarop 250-350 fps. hoe bedoel je willekeur? zou een clean install van csgo dit wel kunnen verhelpen. heb dti namelijk al geprobeerd. of denk jij dat het nooit beter zal worden dan het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ticho2k
stin00 schreef op zondag 26 november 2017 @ 11:32:
Het grote verschil tussen de 7600K en 8700K is in mijn ogen hyperthreading. Sommige games hebben hier moeite mee en genereren daardoor lagere FPS dan je zou verwachten.

Je kan wellicht eens proberen om in de bios hyperthreading uit te zetten en kijken of dit gevolgen heeft voor je FPS.
Kan zeker een poging wagen. zal vandaag ff proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ticho2k
Oh en cpu usage ingame is rond de 30% en gpu usage is ook rond de 30-40%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ticho2k
stin00 schreef op zondag 26 november 2017 @ 11:32:

Hyperthreading uitzetten heeft geen impact gehad op mijn performance ingame. misschien +10 fps max. wel heeft het men cinebench score van 1580 naar 1180 gebracht. aangezien het geen tot weinig impact heeft gehad in ingame performance ga ik het weer terug zetten.
Maar wel bedankt voor je input!. _/-\o_

Modbreak:Gebruik in het vervolg de wijzigknop rechtsboven je laatste post als je binnen 24u nog iets wil toevoegen voor iemand reageert. Nu kick je steeds je topic, wat als zeer storend wordt ervaren :X. Een forum is geen chatbox.

[ Voor 14% gewijzigd door br00ky op 26-11-2017 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

laatste bios update al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ticho2k
yepp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Probeer ook eens via de taskmanager de cpu affinity op 2 of 4 cores te zetten ipv op allemaal, steeds 1 overslaand (zodat je 4 aparte cores pakt, dus 0,2,4,6)

[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 26-11-2017 15:06 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 16:35
En zet eens heel het speedstep/turbo/c-states gedeelte uit, CSGO wil dat nog wel eens niet goed triggeren waardoor je CPU dus niet op 4.8ghz loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevercholt
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-08 23:57
Ik had hetzelfde probleem toen ik upgradede van een 4790 naar een 8700K. Clean install van Windows deed wonderen :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb met een i7 8700k en geforce 1070 en cs go rond de 400 fps, alles op stock behalve geheugen xmp zodat dat op 3200 MHz draait.

Wat bij mij laatst iets leek te verbeteren was trouwens intel chipset driver update. Daardoor voelt gta nu een stuk vloeiender aan.

[ Voor 29% gewijzigd door Cobiwan op 26-11-2017 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
snd_updateaudiocache snd_rebuildaudiocache

Dit al geprobeerd ?

En nee, reinstalls werken niet. Er is weinig bekend over wat er voor zorgt dat sommigen veel minder fps hebben als anderen met gelijkwaardige setups.

Wat zijn verder je settings ? Heb je je cpu op stock clock lopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ticho2k
Nevercholt schreef op zondag 26 november 2017 @ 18:38:
Ik had hetzelfde probleem toen ik upgradede van een 4790 naar een 8700K. Clean install van Windows deed wonderen :D _/-\o_
dit al 2 keer gedaan. lijkt niks te veranderen aan csgo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ticho2k
Jelle Brolnir schreef op zondag 26 november 2017 @ 18:58:
snd_updateaudiocache snd_rebuildaudiocache

Dit al geprobeerd ?

En nee, reinstalls werken niet. Er is weinig bekend over wat er voor zorgt dat sommigen veel minder fps hebben als anderen met gelijkwaardige setups.

Wat zijn verder je settings ? Heb je je cpu op stock clock lopen ?
1440x1080 resolutie. verder alles op het hoogste. motionblurr en vsync uiteraard uit. draai nu op 5gHZ. zal de commands zo even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ticho2k
Sj44k13 schreef op zondag 26 november 2017 @ 18:45:
Ik heb met een i7 8700k en geforce 1070 en cs go rond de 400 fps, alles op stock behalve geheugen xmp zodat dat op 3200 MHz draait.

Wat bij mij laatst iets leek te verbeteren was trouwens intel chipset driver update. Daardoor voelt gta nu een stuk vloeiender aan.
heb ook al alle mogelijke bios updates gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
Ticho2k schreef op zondag 26 november 2017 @ 19:02:
[...]

1440x1080 resolutie. verder alles op het hoogste. motionblurr en vsync uiteraard uit. draai nu op 5gHZ. zal de commands zo even proberen
Je zou eigenlijk eens een hogere resolutie moeten proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevercholt
Jelle Brolnir schreef op zondag 26 november 2017 @ 19:10:
[...]

Je zou eigenlijk eens een hogere resolutie moeten proberen.
Nee dat is compleet zinloos in dit geval.... Ik heb zelf ook de 8700K en ik haal met gemak 400+ fps in community servers en ik speel zelf ook op 1440x1080. Het probleem is heel lastig te achterhalen alleen het advies om de resolutie te verhogen is in dit geval overbodig en zal het probleem niet oplossen...

EDIT: Misschien eens proberen om CS GO op je SSD te installeren (clean install) waarbij je je huidige config ook verwijdert (?)

[ Voor 11% gewijzigd door Nevercholt op 26-11-2017 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
Nevercholt schreef op zondag 26 november 2017 @ 22:13:
[...]

Nee dat is compleet zinloos in dit geval.... Ik heb zelf ook de 8700K en ik haal met gemak 400+ fps in community servers en ik speel zelf ook op 1440x1080. Het probleem is heel lastig te achterhalen alleen het advies om de resolutie te verhogen is in dit geval overbodig en zal het probleem niet oplossen...

EDIT: Misschien eens proberen om CS GO op je SSD te installeren (clean install) waarbij je je huidige config ook verwijdert (?)
Jij hebt hem ook en je speelt op dezelfde resolutie en hebt het probleem niet. Dus probeer je niet even over te schakelen naar een hogere resolutie want dat is zinloos.

Kost maar 10 seconden hoor, ik zeg niet dat hij op die resolutie moet blijven. Zelf haal ik minder fps als ik op lagere resolutie speel en dat gebeurt vaker. Trouwens, ben wel benieuwd naar jouw cpu usage ?

Maar goed, als je cs nog niet op je ssd hebt staan, pleur em daar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ticho2k
Nevercholt schreef op zondag 26 november 2017 @ 22:13:
[...]

Deze staat op de ssd en al 2x opnieuw geïnstalleerd. Zal vanmiddag ff de config verwijderen en opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevercholt
Oke ik heb net even gekeken hoeveel fps ik haal met mijn 8700K en GTX 980 Ti (alle cores op 4.8 Ghz). Ik heb fps_max 0 gedaan en daarna ben ik in een FFA DM server met 10 man gehopt.

Edit: Zoals eerder gezegd is mijn resolutie 1440x1080 stretched

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iSC5fqBJcTtfuhc3si0LduJA/thumb.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Nevercholt op 27-11-2017 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ticho2k
Nevercholt schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:19:
Oke ik heb net even gekeken hoeveel fps ik haal met mijn 8700K en GTX 980 Ti (alle cores op 4.8 Ghz). Ik heb fps_max 0 gedaan en daarna ben ik in een FFA DM server met 10 man gehopt.

Edit: Zoals eerder gezegd is mijn resolutie 1440x1080 stretched

[afbeelding]
Ja precies. Dit zijn ook de nummertjes die ik wil/ verwacht te zien. Nog andere dingen die ik kan proberen. Zal wanneer ik vanavond thuis ben proberen om op 2 en 4 core te runnen en kijken of dit verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ticho2k
maratropa schreef op zondag 26 november 2017 @ 15:05:
Probeer ook eens via de taskmanager de cpu affinity op 2 of 4 cores te zetten ipv op allemaal, steeds 1 overslaand (zodat je 4 aparte cores pakt, dus 0,2,4,6)
zojuist geprobeerd. gaat steeds iets omhoog. op 12 threads is de fps ook het hoogste. helaas was dit dus geen oplossing ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevercholt
Ik heb vanwege het feit dat ik soms ook OBS heb draaien om wat gameplay op te nemen ook het programmaatje Process Lasso op de achtergrond draaien. Beetje een uitgebreide taakbeheerder waarmee je bepaalde processen prioriteit kunt geven en vaste core affinity per programma in kunt stellen. Dat heeft er bij mij wel toe geleid dat ik nu stream op de virtuele HT cores en CS speel op de echte fysieke cores zonder prestatieverlies. Misschien dat je wat aan dat programmaatje hebt om al je draaiende processen in kaart te brengen en om wat te klooien met de affinity instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ticho2k
even een kleine update. CS is meer dan speelbaar. zwerf tussen de 180 en 300 fps. zit is slechter dan op mijn oude kabylake pc. echter voelt het wel minimaal zo smooth aan. voor nu houd ik het zo. mocht iemand nog zeggen van Hey probeer dit hoor ik het graag.

Iniedergeval heel erg bedank voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Zet eens een lijstje hier neer welke programma's er op de achtergrond draaien... mss krijgt iemand een brainwave/ Aha-erlebnis naar aanleiding daarvan....

[ Voor 4% gewijzigd door route99 op 01-12-2017 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ticho2k
route99 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 20:40:
Zet eens een lijstje hier neer welke programma's er op de achtergrond draaien... mss krijgt iemand een brainwave/ Aha-erlebnis naar aanleiding daarvan....
- Discord
- NZXT Cam
- Wallpaper engine
- Afterburner
- Logitech G software
- Gforce Experience
- Google Chrome
- MSI Mystic Light.

Thats it vgm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnux1337
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-09-2023
Ticho2k schreef op zondag 26 november 2017 @ 11:49:
Oh en cpu usage ingame is rond de 30% en gpu usage is ook rond de 30-40%
Dit is niet normaal..

Ik heb 500 fps met een 7700k en 1070 en alle cores zitten tussen de 95 en 80 wanneer ik game. Laatst had ik ook fps drops en hetzelfde cpu gebruik als jou. Ik heb toen -high uit mijn launch options gehaald en het was weg..

Je cpu verbruik hoort onder csgo wel hoog te liggen, die engine is zo slecht dat het voornamelijk je cpu stresst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ticho2k
Gnux1337 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 20:53:
[...]

Dit is niet normaal..

Ik heb 500 fps met een 7700k en 1070 en alle cores zitten tussen de 95 en 80 wanneer ik game. Laatst had ik ook fps drops en hetzelfde cpu gebruik als jou. Ik heb toen -high uit mijn launch options gehaald en het was weg..

Je cpu verbruik hoort onder csgo wel hoog te liggen, die engine is zo slecht dat het voornamelijk je cpu stresst
Net MM gedaan. cpu 25% en gpu 25%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Geen bijzondere programmas op de achtergrond, zo te zien gebruik je er veel voor de games.
Wat je wel kunt proberen: schakel ze een voor een uit en test het spel gedrag.
Mocht er een rotte appel tussen zitten, dan zie je dat tenminste.
Zoja... dan moet je daarvoor een alternatief vinden, of als dat niet kan of lukt, of uitzetten of accepteren dat het onder sommige omstandigheden niet anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnux1337
Lijkt me dat hij op een of andere manier je cpu niet goed utiliseert.. gpu heb ik op 1920 1080 met alles op low ook wel rond de 60 procent zitten, maar zondet hyperthreading al mijn cpu cores boven de 90 procent. En dikke fps. Zoals het hoort. Apart dat dit bij jou niet gebeurd. Als je mat_queue_mode 2 invoert in console? Al je launchs options weg halen. -high en -threads sowieso.

//edit
En zeker googlen op csgo low cpu usage, zijn meer problemen mee (en dus oplossingen)
Want hij hoort je cpu lekker op te vreten

[ Voor 19% gewijzigd door Gnux1337 op 01-12-2017 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Is het geheugen compatibel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:20
Poor performance =/= 200 fps

:+

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ticho2k
Gnux1337 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 22:22:
Lijkt me dat hij op een of andere manier je cpu niet goed utiliseert.. gpu heb ik op 1920 1080 met alles op low ook wel rond de 60 procent zitten, maar zondet hyperthreading al mijn cpu cores boven de 90 procent. En dikke fps. Zoals het hoort. Apart dat dit bij jou niet gebeurd. Als je mat_queue_mode 2 invoert in console? Al je launchs options weg halen. -high en -threads sowieso.

//edit
En zeker googlen op csgo low cpu usage, zijn meer problemen mee (en dus oplossingen)
Want hij hoort je cpu lekker op te vreten
mat_queue_mode 2 gebruik ik al. zal de launchoptions en mijn autoexec eens verwijderen.
als het goed is wel. gewoon G.Skill Trident Z RGB 16Gb 3000mHz. zal ik XMP eens uitzetten in bios? Gaat de ram wel een stuk sloomer draaien.
Wel voor de hardware. vooral als je kijkt wat ik op mijn oude onderdelen draaide. naast dat is 200fps op csgo ook te halen op een aardappel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnux1337
Jij zou met je setup tussen de 600 en mss in super drukke situaties 250~300 kunnen halen als je alles 1920*1080 speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ticho2k
Gnux1337 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 23:19:
Jij zou met je setup tussen de 600 en mss in super drukke situaties 250~300 kunnen halen als je alles 1920*1080 speelt.
ja precies. en daarom is het dus ook zo frustrerend. niet dat het onspeelbaar is maar het kan stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnux1337
Al resultaat geboekt met je launch options ed? Vind je cpu usage echt een probleem. Die engine van cs moet elke cpu opvreten.
Mijn 7700k had net zo hoog verbruik als mijn 4790k (op deze laatste speelde ik 1024*768)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ticho2k
Gnux1337 schreef op zondag 3 december 2017 @ 10:12:
Al resultaat geboekt met je launch options ed? Vind je cpu usage echt een probleem. Die engine van cs moet elke cpu opvreten.
Mijn 7700k had net zo hoog verbruik als mijn 4790k (op deze laatste speelde ik 1024*768)
zojuist alle custom settings verwijderd. de userdata map verwijderd sinds daar alle settings in staan. en de autoexec. fps op 1080p is rond de 180. nogsteeds geen vooruitgang. cpu en gpu usage is nogsteeds hetzelfde 20-25% op bijde :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnux1337
Ja das echt vreemd zeg. Link State Power Management staat uit en je pc staat op high performance?

Je kan googlen op low cpu usage csgo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ticho2k
Gnux1337 schreef op zondag 3 december 2017 @ 11:34:
Ja das echt vreemd zeg. Link State Power Management staat uit en je pc staat op high performance?

Je kan googlen op low cpu usage csgo..
Staat inderdaad op high performance. ik zal nog even rond googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnux1337
Ik heb nu ook een 8700k erin. Als ik deze draai zonder turbo boost @ 4.3 ghz dan zit mijn cpu usage bij deze processor wel een stuk lager dan bij mijn 7700k. Wel heb ik met mijn 1070 erbij, op 1920*1080 met alle settings op laag, ongeveer tussen de 300 en 500 fps. Heel soms onder de 300.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Ik heb zelf een 4770k maar merkte sinds die grote update een tijdje terug (met die nieuwe plaatjes voor de ranks en het Trust systeem) dat de fps dramatisch gekelderd is. Ik zat met mijn CPU en een GTX1070 voorheen op 500+fps met alles maximaal, en na de update amper nog op 100.

En dan nog even dit:

- Discord
- NZXT Cam
- Wallpaper engine 
- Afterburner
- Logitech G software
- Gforce Experience
- Google Chrome
- MSI Mystic Light.

Sommige daarvan hebben overlays (die je niet altijd ziet) die op je performance inhakken.
Ook kan GeForce experience voor heel veel gezeik zorgen, ik raad persoonlijk aan om dat programma te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnux1337
Heb hem nu op 5.0ghz lopen en mijn fps is altijd 350+. 1920 1080. alles low..
Heb wel een delidded processor die max 60graden word onder counter strike.

Jij inmiddels al verbetering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ticho2k
Gnux1337 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 16:20:
Heb hem nu op 5.0ghz lopen en mijn fps is altijd 350+. 1920 1080. alles low..
Heb wel een delidded processor die max 60graden word onder counter strike.

Jij inmiddels al verbetering?
Helaas geen verbeteringen.
Heb mijn ook op 5ghz. nog nooit boven de 65 graden zien gaan. monitor het altijd met gamen.
Heb mijne niet gedelid aangezien ik het niet nodig vind voor een niet al te grote overclock. Onlangs had ik een pumpfail op de x62 kraken. verwacht in de loop van volgende week een vervangende te krijgen door de snelle handelingen van megekko.nl.

Maar heb helaas nog geen vooruitgang geboekt met csgo. ik begin me nu toch wel af te vragen waarom een identieke pc zo groot verschil kan hebben in een game. ik ben op het moment hopeloos en eigenlijk ook een beetje gestop met csgo. grotendeels door bug. in andere games gaat het wel naar verwachtingen. ik heb alles, zover ik weet al gedaan wat het mogelijk kan veroorzaken. BIOS update, drivers update, schone install van de game. settings map van steam verwijderen en opnieuw de game installeren, schone windows installatie. niks lijkt enig effect te hebben.

Mocht ik wat gemist hebben of mocht iemand nog een idee hebben hoor ik het graag. ik zou graag csgo kunnen spelen hoe dat zou moeten met een 8700k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:16
Ik zou ook eens kijken naar andere games, draaien die wel correct dan zou ik zeggen CS:GO issue, heb met CS:GO wel vaker uitermate wazige zaken gezien qua performance.

Draaien andere games ook niet correct met de FPS e.d. die je zou mogen verwachten. Dan zou ik het hele systeem nog eens gaan doorspitten qua instellingen e.d. Maar als het alleen CS:GO is zou ik er denk ik voor de time being geen aandacht meer aan besteden wanneer het nog steeds goed speelbaar is. Dat spel kan echt een enorme veroorzaker van frustratie zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ticho2k
Dennism schreef op zondag 7 januari 2018 @ 01:13:
Ik zou ook eens kijken naar andere games, draaien die wel correct dan zou ik zeggen CS:GO issue, heb met CS:GO wel vaker uitermate wazige zaken gezien qua performance.

Draaien andere games ook niet correct met de FPS e.d. die je zou mogen verwachten. Dan zou ik het hele systeem nog eens gaan doorspitten qua instellingen e.d. Maar als het alleen CS:GO is zou ik er denk ik voor de time being geen aandacht meer aan besteden wanneer het nog steeds goed speelbaar is. Dat spel kan echt een enorme veroorzaker van frustratie zijn :P
Andere games draaien prima. het is echt alleen csgo. daarom vind ik het ook zo vaag.
Ik wil juist dat csgo weer naar behoren gaat draaien. omdat ikzelf 150-200 fps verre van smooth vind op mijn 144hz scherm. in principe zou die fps goed moeten zijn maar er lijken ook kleine stutters te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Gebruik je wel de gpu driver vsync en niet de ingame? Die laatste zorgt bij mij in elk geval voor stutter .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ticho2k
ik gebruik bij geeneen game vsync. vooral niet bij csgo omdat dit voor input lag zorgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 13:05

Ravefiend

Carpe diem!

Misschien dat deze wel nuttig kan zijn?

low cpu and gpu useage csgo (8700k,1080ti)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Ticho2k schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:17:
ik gebruik bij geeneen game vsync. vooral niet bij csgo omdat dit voor input lag zorgt
Ik merk er zeer weinig van eerlijk gezegd,plus het beeld is veel vloeiender, zonder krijg ik ook stutter op mijn 8700k, maar met vsync, aan in de driver werkt het prima.

Want je hebt niks aan 400fps, als je scherm er maar 144 kan weergeven.

Plus het haalt je cpu gebruik en gpu omlaag. En geen last van tearing

[ Voor 16% gewijzigd door freaky35 op 07-01-2018 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ticho2k
freaky35 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 16:25:
[...]

Ik merk er zeer weinig van eerlijk gezegd,plus het beeld is veel vloeiender, zonder krijg ik ook stutter op mijn 8700k, maar met vsync, aan in de driver werkt het prima.

Want je hebt niks aan 400fps, als je scherm er maar 144 kan weergeven.

Plus het haalt je cpu gebruik en gpu omlaag. En geen last van tearing
er is wel degelijk een verschil tussen op 400 fps spelen en 144 fps spelen op een 144hz monitor omdat hij altijd het laatst gerenderde frame pakt. Linus heeft er een duidelijke video over gemaakt. YouTube: Monitor & TV Refresh Rates as Fast As Possible

Wanneer ik mijn nieuwe koeler binnen heb zal ik alsnog even kijken of het een verschil maakt. Thanks voor de input!
ik zal het even proberen wanneer ik de boel weer up and running heb. misschien vind hij de overclock toch niet zo leuk. custom overclock met core speed 5000mHz en zonder de voltage aan te passen. zal ff checken wat csgo doet als ik de overclock ervan af haal. Ook jij thanks voor de input!

UPDATE
Mijn cpu zat op 5.0gHz met de vcore voltage op auto. ik kwam erachter dat hij de vcore op 1.4 volts ten alle tijden had draaien. heb de overclock veranderd naar 4.8gHz met een vcore van 1.24 dit geeft ook lagere temps en voor een of andere redene lijkt csgo "smooth" te lopen. echter blijft mijn fps onder de 200.

echter voelt het nu wel speelbaar en laat ik het voorlopig even rusten. mocht iemand nog denken te weten waarom mijn fps zo laag is voor mijn systeem hoor ik het graag.

[ Voor 39% gewijzigd door Ticho2k op 10-01-2018 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisVRace
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-12-2022
Ik heb zojuist ook mijn onderdelen in elkaar gezet en alles is up&running! Helaas ervaar ik exact hetzelfde probleem als hierboven.

Laatste BIOS update en mijn systeem komt in CS:GO amper boven de 200fps uit :S. Kaby lake i7 behaalde in dezelfde setup (alleen een ander moederbord) 300fps+ gemakkelijk. Coffee laken draait nu op MSI Z370 M5.

Maar eens een bericht naar MSI versturen, in de hoop dat zij hier een oplossing voor hebben..

Update---

Chipset was wss niet up to date, nogmaals geinstalleerd en nu draai ik 4/500 fps steady.

Goodluck!!

[ Voor 11% gewijzigd door DennisVRace op 13-01-2018 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ticho2k
DennisVRace schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 21:57:
Ik heb zojuist ook mijn onderdelen in elkaar gezet en alles is up&running! Helaas ervaar ik exact hetzelfde probleem als hierboven.

Laatste BIOS update en mijn systeem komt in CS:GO amper boven de 200fps uit :S. Kaby lake i7 behaalde in dezelfde setup (alleen een ander moederbord) 300fps+ gemakkelijk. Coffee laken draait nu op MSI Z370 M5.

Maar eens een bericht naar MSI versturen, in de hoop dat zij hier een oplossing voor hebben..
Balen. Hoe loopt jouw pc in andere games? En wat is je cinebench r15 score? Als dat inorde is lijk jij inderdaad hetzelfde te hebben. Vandaag heb ik nog even csgo gespeeld. Cpu usage 20% en gpu usage 30% balen dat csgo niet de beschikbare recourses van mijn computer benut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ticho2k
Oke even een update.
Gistermiddag heb ik een nieuw scherm binnen gekregen. een 2560*1440 144hz scherm. ik start net csgo op en het eerste wat ik zie is fps boven de 1000 in het menu. dit was voorheen sub 300. toen ik op 1440*1080 speelde. ook ingame met een resolutie van 1920*1440 stretched met alles op het hoogste speel ik 280-400 fps in deathmatch. nu weet ik niet wat voorheen precies het probleem was. echter heb ik ook de CAM overlay uitgeschakend. ik vond dit alleen maar verwarrend aangezien hij dit niet in elke game weergeeft. misschien hier ook even naar kijken voor degene met hetzelfde probleem.

Voor mij is het in ieder geval opgelost. ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie input en meedenken.

EDIT:
Bij het spelen van comp zit ik vaak tussen de 400 en 500 fps. Nu denk ik dat de resolutie weinig verschil heeft gemaakt. check ff of je cam overlay aan hebt staan en zet deze uit. dit heeft het voor mij gefixt. hoop dat het bij jullie ook werkt.

[ Voor 15% gewijzigd door Ticho2k op 20-01-2018 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Ticho2k schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 09:41:
Oke even een update.
Gistermiddag heb ik een nieuw scherm binnen gekregen. een 2560*1440 144hz scherm. ik start net csgo op en het eerste wat ik zie is fps boven de 1000 in het menu. dit was voorheen sub 300. toen ik op 1440*1080 speelde. ook ingame met een resolutie van 1920*1440 stretched met alles op het hoogste speel ik 280-400 fps in deathmatch. nu weet ik niet wat voorheen precies het probleem was. echter heb ik ook de CAM overlay uitgeschakend. ik vond dit alleen maar verwarrend aangezien hij dit niet in elke game weergeeft. misschien hier ook even naar kijken voor degene met hetzelfde probleem.

Voor mij is het in ieder geval opgelost. ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie input en meedenken.

EDIT:
Bij het spelen van comp zit ik vaak tussen de 400 en 500 fps. Nu denk ik dat de resolutie weinig verschil heeft gemaakt. check ff of je cam overlay aan hebt staan en zet deze uit. dit heeft het voor mij gefixt. hoop dat het bij jullie ook werkt.
Zorian schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:59:

En dan nog even dit:

- Discord
- NZXT Cam
- Wallpaper engine 
- Afterburner
- Logitech G software
- Gforce Experience
- Google Chrome
- MSI Mystic Light.

Dit had je al veel eerder kunnen weten als je had gedaan wat ik zei. :p
Anyway veel plezier met CS:GO nu. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ticho2k
Zorian schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:10:
[...]

[...]

Dit had je al veel eerder kunnen weten als je had gedaan wat ik zei. :p
Anyway veel plezier met CS:GO nu. :)
Ja dat is dus het vage. dit had ik namelijk al gedaan.

Anyway ik denk wel dat de bug bij CAM lag. zal jouw antwoord even marken als solution

[ Voor 12% gewijzigd door Ticho2k op 20-01-2018 13:16 ]

Pagina: 1