Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:59
Mijn vraag
Sinds een tijdje kan ik geen enkele game meer op mijn PC in fullscreen modus spelen. Het scherm begint dan bij elke game te flikkeren, en schakelt constant razendsnel tussen bureaublad en de game zelf. Als ik vervolgens in Geforce Experience bij instellingen van de games instel dat de game gestart wordt in 'randloos zonder vensters', werkt elke game wel weer.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn specs zijn als volgt:
- Processor: Intel Core i7 7700K
- CPU koeler: NZXT Kraken X62
- Moederbord: MSI Z270 Gaming M7
- RAM-geheugen: Corsair Vengeance Black/Red LED 16GB DDR4-3200
- Videokaart: Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-11G-GAMING
- Monitor: Acer Predator XB271HUbmiprz
- Voeding: Cooler Master GM-Series G750M

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle drivers opnieuw geïnstalleerd (eerst compleet verwijder d.m.v. DDU), videokaart opnieuw geinstalleerd,
laatste Windows updates, benchmark tests (geen problemen, alleen dat de resultaten soms toch lager waren dan ik had gehoopt, maar dat zal misschien wat anders wezen :? ), en uiteraard heel internet al afgestruind op zoek naar oplossingen, maar niet gevonden, daarom stel ik deze vraag ook hier ;).

Ik heb ook al contact gehad met Asus zelf, daar geven ze aan dat de kaart opgestuurd moet worden voor reparatie of vervanging, maar dan ben ik de kaart lange tijd kwijt, dus wil toch even proberen of er hier nog mensen met ideeen zijn. Het lijkt mij namelijk meer een software probleem?