Tyleenslang vorstvrij

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElJeffroz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-06 17:58
Hoi allemaal,

ik heb vanuit mijn meterkast onder het huis en onder de fundering door op 60cm diep een pvc pijp liggen naar mijn (nog te bouwen) schuurtje achterin de tuin. Door deze pijp loopt een tyleenslang, een YMVK kabel en een (shielded) CAT6A kabel. Het schuurtje wil ik gaan isoleren en ik wil ook een vorstkacheltje plaatsen (die aanslaat bij <5 graden).

Ik maak mij nu alleen een beetje zorgen om het laatste stukje tyleenslang dat omhoog komt onder het schuurtje vanaf 60cm. Liefst wil ik een volledig vorstvrije oplossing die ik ook 's winters niet hoef af te sluiten. Ik zag iets van thermalint (https://www.tyleenslang.nl/thermalint/) en het leek mij op zich een goed idee om de laatste meter die omhoog komt in het schuurtje daarvan te voorzien.

Heeft iemand ervaring met een dergelijke situatie en volstaat zo'n metertje thermalint dan? En heeft dit nog invloed op de andere kabels die in diezelfde pvc pijp liggen?

Bedankt alvast!

Groet,
Jeffrey

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-07 18:38
Als je in de schuur omhoog komt, dan heb je daar toch ook het kacheltje al? Of wordt het een buitenkraan?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElJeffroz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-06 17:58
Hij komt in de schuur op een tappunt, vandaaruit een slang naar de boiler en uiteindelijk wordt het een buitenkraan ja. Maar mijn issue was vooral met het stukje onder de schuur tussen 60cm diep en 0cm diep, zeg maar. In het schuurtje zelf zal het als het goed is niet vriezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-07 18:38
Als daar een kachel staat, verwacht ik dat je (binnen de vorstrand van je schuur) ook geen bevroren leiding krijgt. Tyleen is ook enigszins flexibel dus zal minder snel lekken dan koper.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.