Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Na 10 jaar PC-loos: A New Dawn!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond samen,

Na een hele tijd door omstandigheden geen tijd en geld te hebben gehad om mijn gamer en geekgehalte op peil te houden ga ik dit jaar terug toetreden tot het master-race en mij een pc in elkaar steken.

Vroeger was ik een intense amd-liefhebber en daarom heb ik dit ook in mijn nieuw systeem zo ingebouwd, lettend op hetgeen wat ik ermee wil bereiken.

1) Ik wil vooral terug gamen, zonder zorgen op hoog/ultra graphics.
Videobewerking en voor de rest vlot meekunnen met alle mogelijke programma's (tot photoshop toe).

2) Ik heb een budgetprijs van 1500 euro (zonder het scherm)
Ik kan er desnoods wel iets over gaan omdat ik ook niet teveel wil inboeten aan kwaliteit.

Voorlopig heb ik het volgende systeem bij elkaar geraapt, ik zou graag feedback krijgen op onderdelen die goedkoper kunnen/overkill zijn in het systeem dat ik wil, zodat er toch nog een paar euri's vanaf kunnen.

Edit: Dit is zowat het systeem dat @JDdeV1992 heeft voorgesteld, het dilemma dat ik heb is de Ryzen boxed aan 3.2Ghz of de Unboxed aan 3.6Ghz Wat 30 euro meer kost maar dan heb ik ook nog een koeling nodig.

Bijkomend: Ik overwoog de VEGA kaart maar er zijn nog twijfels over. Zijn deze terecht?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 197,95€ 197,95
1MSI X370 Gaming Pro Carbon€ 130,95€ 130,95
1MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G€ 475,-€ 475,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 62,95€ 62,95
1Fractal Design Define C TG€ 86,25€ 86,25
1G.Skill Trident Z RGB F4-3000C16D-16GTZR€ 208,05€ 208,05
1Corsair RM550x Zwart€ 87,95€ 87,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 91,45€ 91,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.340,55

Games: Moet VR aankunnen voor games zoals Elite Dangerous.

Voor de rest: Witcher 3, Komende zware RPG's, Shooters alla Pubg, BF1...

Scherm: Ik ben nog zoekende naar een 32-34" (curved) scherm aan 144hz.

Indien feedback hoor ik het gaarne!

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2017 06:45 . Reden: Pricewatch ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Doe eens een tweakers pricewatch lijstje ;)

Eerste dingen die me iig al opvallen...
Veel te duur geheugen, ook nog is quad-channel. Tenzij je de enthusiast sockets hebt werk je met dual-channel, dus 2 stuks.
Blower videokaart is vrijwel altijd een no-no tenzij het significant goedkoper is dan aftermarket of er geen aftermarket beschikbaar is.
Veel te duur moederbord vergeleken met processor, je kan beter wat geld weghalen van het moederbord en in de processor stoppen (eg. 1700).
Ik zie niks over overklokken?
Kast is echt veel te duur.

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:31
Voeding is behoorlijk duur voor het wattage naar mijn mening. Ook de behuizing kun je makkelijk 200 euro op besparen en nog steeds een prima behuizing hebben. Maar goed dat is smaak en kan begrijpen dat je het wilt.
Videokaart vervangen voor bijvoorbeeld deze: pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G .
Geheugen kun je 100 euro mee besparen door voor dit te gaan: pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 .

Met het geld dat je uitspaart kun je bijvoorbeeld een betere CPU halen of in je zak steken.

Verwijderd

Topicstarter
Die kast is gwn omdat ik hem supergeil vind.

Ik kan daar inderdaad nog wel wat op besparen, maar even zien of t echt niet lukt mét hem.

Dat geheugen, is dat even compatibel met de Ryzen 5? Want naar de info die ik vond was het wel belangrijk daarop te letten?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens even de onderdelen linken, dat lijkt me inderdaad makkelijker.

• NowayIndustries
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-10 15:04
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2017 @ 23:41:
Die kast is gwn omdat ik hem supergeil vind.

Ik kan daar inderdaad nog wel wat op besparen, maar even zien of t echt niet lukt mét hem.

Dat geheugen, is dat even compatibel met de Ryzen 5? Want naar de info die ik vond was het wel belangrijk daarop te letten?
De kast is en blijft je persoonlijke keuze, over smaak valt immers niet te twisten ;) alleen jij weet of je die kast het geld waard is.

Wat betreft geheugen, ga naar de product website van je moederbord en check daar de geheugen lijst. Daarin staan alle setjes waarmee de moederbord maker heeft getest en gevalideerd dat ze werken. Voor Ryzen is het belangrijk zo'n hoog mogelijk RAM clock speed te halen, omdat de interne (tussen CPU cores) communicatie met dezelfde snelheid als die van het RAM werkt.

Voor jouw gekozen moederbord kun je de memory support list hier vinden (wel de ryzen variant pakken ;) ). Overigens zal je tenzei je zwaar gaat overclocken, ook met een 350 chipset overweg kunnen (daar kun je ook 'gewoon' op overclocken)

Verder sluit ik me aan bij @Thomg

ps. Als je zelf als laatste hebt gereageerd, graag je vorige post bewerken in plaats van te dubbel posten.

Verwijderd

Topicstarter
NowayIndustries schreef op donderdag 23 november 2017 @ 23:49:
[...]

De kast is en blijft je persoonlijke keuze, over smaak valt immers niet te twisten ;) alleen jij weet of je die kast het geld waard is.
Indien niet, zijn er nog stijlvolle kastjes die aan te raden zijn (en een uitbreiding of mod van de pc niet belemmeren?

Verwijderd

Topicstarter
Thomg schreef op donderdag 23 november 2017 @ 23:37:
Doe eens een tweakers pricewatch lijstje ;)

Eerste dingen die me iig al opvallen...
Veel te duur geheugen, ook nog is quad-channel. Tenzij je de enthusiast sockets hebt werk je met dual-channel, dus 2 stuks.
Blower videokaart is vrijwel altijd een no-no tenzij het significant goedkoper is dan aftermarket of er geen aftermarket beschikbaar is.
Veel te duur moederbord vergeleken met processor, je kan beter wat geld weghalen van het moederbord en in de processor stoppen (eg. 1700).
Ik zie niks over overklokken?
Kast is echt veel te duur.
Overklokken ben ik niet in thuis.
Volgens mijn info is de ryzen 5 1600 over te clocken naar 4.00, maar draait hij pas stabiel op 3.9.
Dit wil ik wel doen maar is niet standaard voor mij.

Misschien een rare vraag, maar wat is een blower-videokaart?

En ik heb het moederbord van x370 gekozen omwille van de mogelijkheden naar de toekomst toe. Een b350 leek me ook wel wat maar dan leken er limieten op te zitten?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2017 00:03 . Reden: Moederbords ]

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 25-11 22:12
@Verwijderd Vind het nog wel relevant welke monitor je aan het systeem koppelt. Met name de resolutie en de refresh rate zijn interessant.

Ook niet onbelangrijk is welke games je wilt gaan spelen. WoW vereist minder van een systeem dan triple a titles.

Persoonlijk vind ik het zonde om bij een budget van 1500 euro er ruim 300 in de case te investeren. Hoe kijk je tegen een lijst als dit aan?

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B350 Gaming Pro Carbon€ 117,25€ 117,25
1G.Skill Trident Z RGB F4-3000C16D-16GTZR€ 187,90€ 187,90
1Samsung 850 EVO 500GB€ 155,-€ 155,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.370,25

Bij niet overklokken zal de meegeleverde koeler voldoende zijn geloof ik, schijnen goede koelers te zijn.

Heb de m.2 ssd vervangen door een sata ssd. M.2. Is in theorie sneller, in praktijk niet altijd waarneembaar en binnen jouw budget niet de moeite waard als je het mij vraagt. HDD voor de grote opslag.

Geheugen van 3000hz, ryzen heeft veel prestatiewinst bij snel geheugen en overklokken van geheugen is een geval "kind kan de was doen".

1070ti is denk ik interessant al is er binnen dit lijstje en jouw budget nog ruimte over voor een 1080. Afhankelijk van jouw monitor keuze zal dit nodig zijn of niet.

Die belachelijk dure kast de deur uit gedaan en geruild voor fractal design c tg. Prima kast met voldoende ruimte om in te bouwen en later uit te breiden.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
JDdeV1992 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 00:14:
@Verwijderd Vind het nog wel relevant welke monitor je aan het systeem koppelt. Met name de resolutie en de refresh rate zijn interessant.

Ook niet onbelangrijk is welke games je wilt gaan spelen. WoW vereist minder van een systeem dan triple a titles.

Persoonlijk vind ik het zonde om bij een budget van 1500 euro er ruim 300 in de case te investeren. Hoe kijk je tegen een lijst als dit aan?

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B350 Gaming Pro Carbon€ 117,25€ 117,25
1G.Skill Trident Z RGB F4-3000C16D-16GTZR€ 187,90€ 187,90
1Samsung 850 EVO 500GB€ 155,-€ 155,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.370,25

Bij niet overklokken zal de meegeleverde koeler voldoende zijn geloof ik, schijnen goede koelers te zijn.

Heb de m.2 ssd vervangen door een sata ssd. M.2. Is in theorie sneller, in praktijk niet altijd waarneembaar en binnen jouw budget niet de moeite waard als je het mij vraagt. HDD voor de grote opslag.

Geheugen van 3000hz, ryzen heeft veel prestatiewinst bij snel geheugen en overklokken van geheugen is een geval "kind kan de was doen".

1070ti is denk ik interessant al is er binnen dit lijstje en jouw budget nog ruimte over voor een 1080. Afhankelijk van jouw monitor keuze zal dit nodig zijn of niet.

Die belachelijk dure kast de deur uit gedaan en geruild voor fractal design c tg. Prima kast met voldoende ruimte om in te bouwen en later uit te breiden.

Succes!
Met jouw lijstje kan ik wel aan de slag!

Die prijs is nu zo gedrukt dat een 1080TI wel degelijk een kanshebber kan zijn, maar ik ga niet té enthousiast worden!

Ik ben op zoek naar een 32" monitor, liefst curved, met een refreshrate van 144hz (hoger lijkt me overkill).

Ook, zou ik graag VR aankunnen voor games alla Elite Dangerous.
Andere games: Witcher3 en consoorten, GTA, en snelle shooters (Pubg, BF1 en consoorten).

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2017 00:31 . Reden: foute hz + games ]

• scrubber
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-11 13:00
AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler nu voor 149 euro bij Alternate

Verwijderd

Topicstarter
scrubber schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 00:49:
AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler nu voor 149 euro bij Alternate
Ik ben NU op alternate alles aan het samenstellen, en zie hem enkel aan +-200 euro.

Kan je linken?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
1600: https://www.alternate.nl/...l=434&utm_source=altactie

Dit geheugen is wellicht ook niet verkeerd: https://www.alternate.nl/...l=434&utm_source=altactie

[ Voor 36% gewijzigd door mitsumark op 24-11-2017 01:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
- Deze aanbieding is uitsluitend geldig voor particulieren met een bezorgadres in Nederland.

Juist, die Black Friday kortingen krijg ik hier in BE niet te zien.

HELAAS.

f*ck.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ach, wat is 4 tientjes nu wanneer je een behuizing uitzoekt van 250 euro :)
Krijg je er in BE wel quake bij?

Verwijderd

Topicstarter
mitsumark schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 01:21:
Ach, wat is 4 tientjes nu wanneer je een behuizing uitzoekt van 250 euro :)
Krijg je er in BE wel quake bij?
Hier in BE zijn de I7 en I5 afgeprijsd op Black Friday.
Geen spoor van Quake.

Die case heb ik voorlopig even laten varen, tenzij de eindejaarsbonus geweldig goed meevalt volgende week!

• premmen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:55
Op azerty.nl staat de 1600 ook voor 149€. Verzending naar BE is 10€: https://azerty.nl/product...-5-1600-processor-3-2-ghz

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die iets weet over die Vega kaart, is het een geldig alternatief?
Pagina: 1