PFFFFFFFF!!! Straks ga je nog beweren dat we beter allemaal 180 door de bebouwde kom kunnen rijden omdat mensen dan meer gefocust zijn en er dus minder ongelukken gebeuren.
Je moet je eigen rare ideetjes niet verwarren met de mijne, en dus ook geen woorden in mijn mond leggen.
Zoiets heb ik niet gezegd noch gesuggereerd.
Gelukkig baseert onze overheid haar beleid over het algemeen op empirische, onafhankelijke onderzoeken en niet op wat jij denkt.
Correctie: wat
jij denkt. Het is immers jou idee, niet het mijne.

De grens is de grens, die moet immers érgens liggen. Volgens jouw redenatie schuift die alsmaar verder en verder op en waar stopt dat dan?
Volgens mijn redenatie schuift er helemaal geen grens op... Ik snap ook niet hoe je daarbij komt.
Het enige dat ik zeg is dat ik graag zou willen dat bij een eerste kleine overtreding niet meteen een mega boete wordt uitgeschreven maar dat het eerlijker wordt; waarbij veelplegers steeds hogere boetes krijgen, maar iemand die een keertje per ongeluk een klein foutje maakt dus niet direct heel zwaar gestraft wordt.
En daarnaast pleit ik voor meer handhaving, zodat de pakkans groter is.
Ik verschuif de grens dus helemaal niet, en ik stel zelfs voor om de grens strenger te bewaken; het enige dat ik voorstel is dat dit gepaard gaat met trapsgewijze boetes. 1x 10KM/h te hard binnen twee jaar? €25 boete. 2x? €75. 3x? €250. 4x? 3 maanden rijbewijs kwijt en €300 boete.
Om maar iets te noemen.
Dat de pakkans laag is, is een feit. Maar waardoor komt dat? De politie moet al jaren en jaren bezuinigen, omdat we het blijkbaar met z'n allen alleen maar belangrijk vinden om zo min mogelijk belasting te betalen.
Dat is wellicht een oorzaak, maar dat verandert niets aan het verhaal.
Dat terzijde, in Nederland is de belastingdruk best hoog. Er zou genoeg poen moeten zijn voor de politie én voor defensie, en dat kan best op andere zaken bezuinigd worden.
Maar goed, dat wordt me te politiek allemaal voor een relatief simpel topic.

Is prima, maar als de pakkans laag is zal de impact omhoog moeten om boetes als effectief afschrikmiddel te kunnen hanteren. Risico is immers kans maal impact.
Misschien heb je gemist dat dat dus precies is waar het om ging... Dat blijkt dus in de praktijk helemaal niet zo goed te werken. Veelplegers komen er vaak mee weg omdat ze nauwelijks gepakt worden, en Harry die zich altijd keurig aan de regels houdt met een maandbudget van €250 om z'n familie te onderhouden is bij per ongeluk een paar KM te hard ff de helft van z'n poen kwijt. Dat is niet eerlijk, en het werkt niet.
En nee, dat heeft niets te maken met het budget van de politie en dat ze dat moeten aanvullen uit de boetepot, de politie krijgt geld vanuit het Rijk en niet van het CJIB.
En de inkomsten van het CJIB gaan natuurlijk niet de schatkist in, maar gebruiken ze om allemaal leuke dingen voor zichzelf te kopen.

Man, ik kan pagina's volschrijven over hoe kortzichtig jouw reactie is, want je bent heus niet de enige die er zo over denkt. Maar het is allemaal gebaseerd op onderbuikgevoel, op populisme, op los zand. Je kunt er helemaal niks mee...
Zo kan ik het ook:
Voor iemand die kennelijk niet goed leest en allerlei dingen verzint bij een reactie van een ander, denk ik dat je beter een opstel kunt schrijven over hoe kortzichtig je zelf bezig bent en wellicht eens onderzoeken hoe je ervoor kan zorgen dat je de indrukwekkende gave om bizar snel de compleet verkeerde conclusie te trekken niet te vaak gebruikt...
... of gewoon iets minder hard in de aanval bij een compleet normale discussie, dan krijg je ook iets vriendelijkere reacties en is er misschien daadwerkelijk een goede discussie mogelijk tussen voor- en tegenstanders van een bepaald idee.

Wie weet komt er nog iets goeds uit of een gulden middenweg. Misschien werkt mijn manier niet. Maar die van jou werkt duidelijk ook niet naar behoren. Als je dan gewoon de discussie voert ipv meteen zo van wal te steken, dan kom je misschien nog eens ergens en worden oplossingen geboren.
[
Voor 6% gewijzigd door
WhatsappHack op 01-12-2017 23:07
]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)