Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Hallo,

Na een succesvolle eigen build wilde ik een maat helpen om een eigen desktop in elkaar te zetten. Alleen ik loop (weer) tegen problemen aan die ik niet kan verklaren.

Sowieso het eerste wat mij opvalt is dat de LED aan de voorkant het niet doet, terwijl ik het volgens mij allemaal goed in elkaar heb gezet.

Ten tweede krijg ik geen beeld en doen de USB perephicals het ook niet, zoals toetsenbord en muis (toetsenbord licht niet op, terwijl hij dat wel doet als ik hem aansluit op mijn Macbook),

https://imgur.com/a/4GVTP

Ik heb het idee dat ik de JF1 pins niet goed heb aangesloten, wat de LED verklaart, maar volgens mij is dat gewoon goed gegaan. Tevens vind ik het super vreemd dat de USB het niet doen. Defect moederbord?
Alles is gloednieuw. Tevens doe de powerbutton het gewoon, en als ik die niet had aangesloten dan zou de power button ook niet moeten werken lijkt mij.

Fuck ik voel me echt kut, stel me maat ontzettend teleur, en geeft hem geen goede hoop coming from console. Dit is precies de reden waarom hij gewoon op console wilde blijven. Geef hem wat dat betreft groot gelijk. Als iets niet werkt is het echt goddomme lastig om te troubleshooten zeker als je niet 100% kennis hebt van zaken.

EDIT: Heb de plus en min van de LED lights omgedraaid maar dat mocht ook niet baten. Ik zie de LEDs op het moederbord wel aanschieten. Tevens doen zowel de achter als de voor USB poorten het niet. Heel vreemd. Ik denk toch dat zowel de moederbord als de kast het gewoon doen, en dat er dus iets verkeerd is in de aansluiting, of ik ben een aansluiting vergeten?

EDIT 2: Ik heb zojust ook nog even mijn eigen PC vergeleken met zijn setup, en daar zie ik geen verschil in, dezelfde draden zijn aangesloten, alhoewel mijn LED en power etc. wel beter op het moederbord zijn aangeven in plaats van de JF1 code, staat alles bij de verschillende inputs aangegeven.

Kan alleen maar tot de conclusie komen dat zowel het moederbord als de kast niet functionerend zijn, maar hoeveel ongeluk moet je dan hebben? Of alleen het moederbord, waardoor de kast het ook niet doet, ik heb geen idee.

[ Voor 64% gewijzigd door sassymousasi op 23-11-2017 21:47 ]

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:08

rdejongjr

Gnome

Wat maak je je druk om ledjes als je nog geeneens beeld krijgt.
De aansluitingen voor het frontpaneel staan meer dan duidelijk aangegeven in de handleiding, evenals de juiste plaatsing van het geheugen (staat zelfs op de silkscreen iets boven/naast de sloten)

Als het niet werkt, geen paniek, zoek een kennis of zaak die er meer kaas van heeft gegeten maar vooral ook een bult onderdelen heeft.
Op de foto's zie ik niet direct spannende dingen, afgaande op de tientallen ryzen topics is een bios update of een ander geheugen type een mogelijke oplossing.

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
rdejongjr schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 00:04:
Wat maak je je druk om ledjes als je nog geeneens beeld krijgt.
De aansluitingen voor het frontpaneel staan meer dan duidelijk aangegeven in de handleiding, evenals de juiste plaatsing van het geheugen (staat zelfs op de silkscreen iets boven/naast de sloten)

Als het niet werkt, geen paniek, zoek een kennis of zaak die er meer kaas van heeft gegeten maar vooral ook een bult onderdelen heeft.
Op de foto's zie ik niet direct spannende dingen, afgaande op de tientallen ryzen topics is een bios update of een ander geheugen type een mogelijke oplossing.
Haha, nouja als de LEDs het al niet doen, voorspelt niet veel goed voor de rest.

Wat ik er overigens niet heb bijgezegd, is dat mijn maat vergeten was aan Azerty om te vragen of hij de BIOS geflasht kon krijgen + processor geinstalleerd. Ik heb de processor er zelf ingezet maar heb geen BIOS geflasht of iets dergelijks. Zou dat nog een probleem kunnen zijn? Al verklaart dat volgens mij niet de niet werkende USB poorten (of juist wel)