[SEO/SEA] Hoe vind je de cowboy of niet?

Pagina: 1
Acties:

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
De laatste tijd zijn mijn hosting klanten steeds meer bezig met SEO en SEA bedrijven.
De kosten zijn hoog en de resultaten belabberd.

Ik heb er nog geen één gevonden die No cure no pay hanteert, maar ze proberen wel de klanten een WordPress hosting pakket te verkopen voor € 300 tot € 500 per jaar met daarbij het "ontwikkelen" (lees: standaard template) van een nieuwe website die "beter" is.

WordPress update zichzelf, dus waar die € 300 tot € 500 aan "update kosten / weblicentie" vandaan komen is mij een raadsel.
Het verkoopt wel, ze zijn immers goed in Marketing. Maar de SEO/SEA is er niet beter op.

Nu wil ik de klanten natuurlijk een bedrijf aanraden die wel weet hoe het moet, en het liefst in Noordoost Nederland zodat we op de koffie kunnen.

Ik ben niet op zoek naar "dit bedrijf is de beste" maar eerder naar hoe ik de Cowboy in dit vakgebied makkelijk kan identificeren en wat jullie mening is op dit gebied (of dat ik een zuurpruim ben :) ).

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

No cure no pay
Is onmogelijk mbt Google/Bing: te veel geheim tov de algoritmes :)
WordPress update zichzelf, dus waar die € 300 tot € 500 aan "update kosten / weblicentie" vandaan komen is mij een raadsel.
advies tov content-kwaliteit? On-site en off-site SEO?
Ik ben niet op zoek naar "dit bedrijf is de beste" maar eerder naar hoe ik de Cowboy in dit vakgebied makkelijk kan identificeren en wat jullie mening is op dit gebied (of dat ik een zuurpruim ben :) ).
Relevantie is key, al forever. Als jouw content (de content van je klanten) de bezoeker aanspreekt, dan gaan die bezoekers daar vanzelf mee aan de gang, en dat merken zoekmachines ook.

Unieke, kwalitatief goede content is altijd de moeite waard, ongeacht de branche of de doelgroep.

De 'echte' cowboy zal beginnen over wat de doelgroep wil, wat deze zoekt. Die zal niet over zoekmachines beginnen: die indexeren en rangschikken. De doelgroep wil iets: een taak doen, een probleem opgelost hebben, iets voor elkaar krijgen. Bieden je klanten de content aan die dat verhelpt, dan zijn ze al een heel eind.

Even de topictitel wat verbeterd btw ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekijk de overeenkomst die ze aan willen gaan - gaat het om een meerjarig contract, dan zou ik het sowieso niet vertrouwen. Kijk of het tussentijds opzegbaar is - ik ken iemand met een duur 3-jarig contract die nog elke maand overzichtjes krijgt van optimalisaties aan landingspages van een website die niet meer bestaat.

Verder zou ik persoonlijk afraden om zo'n bedrijf in te schakelen, tenzij je in een extreem competetieve markt zit en elke conversie cruciaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:48

André

Analytics dude

Als de klanten al niet meer dan 300-500 aan de website uit willen geven heb je volgens mij het type klant wat al helemaal niet een paar duizend aan online marketing uit wil geven. Dan blijf je op het niveau hangen van de SEO/SEA bedrijfjes gerund door oud gymleraren die ook handig zijn met een pc.

Er zit best iets in: als je klanten een slechte site hebben kun je die prima vervangen. €300-€500 is retegoedkoop. Ja wordpress update zichzelf, maar wat als er iets fout gaat? Daarbij kan het zijn dat ze verder gaan met het verbeteren van de site, a/b testen (mits voldoende volume), enz. Zodat die weer beter aansluit op je FB of SEA campagnes. Content ontwikkeling om zo meer informatie op de site te hebben voor SEO doeleinden. Linkbuilding, PR campagnes opzetten, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
André schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 12:19:
Er zit best iets in: als je klanten een slechte site hebben kun je die prima vervangen. €300-€500 is retegoedkoop. Ja wordpress update zichzelf, maar wat als er iets fout gaat? Daarbij kan het zijn dat ze verder gaan met het verbeteren van de site, a/b testen (mits voldoende volume), enz. Zodat die weer beter aansluit op je FB of SEA campagnes. Content ontwikkeling om zo meer informatie op de site te hebben voor SEO doeleinden. Linkbuilding, PR campagnes opzetten, enz.
Ik denk dat je mij verkeerd begreep. Het is €300-€500 voor puur en alleen de hosting van een website.
Al die andere dingen die je noemt moet apart voor betaald worden.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:48

André

Analytics dude

Ah ok, dat is inderdaad wel aan de dure kant :X
Pagina: 1