Advies slimline versterker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• McBlurry
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-10 09:42
Ik zoek een?
..versterker met 5.1 / 5.2 kanalen. Het aantal kandidaten is niet bijzonder groot vanwege de (voor echte audiofielen, wat ik zelf zeker niet ben, waarschijnlijk belachelijke :)) eis dat het apparaat in mijn tv-meubel moet passen (= max 15cm hoog) Ik wil niet overdreven veel uitgeven, maar zou wel graag iets aanschaffen waarmee ik wat features betreft een behoorlijk tijdje vooruit kan.

Wat is je budget?
Maximaal 500 euro, liever iets minder

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn Shield TV op aan te sluiten om zo surround sound te krijgen bij films die ik via Netflix of met Kodi van de NAS afspeel. Daarnaast muziek afspelen met Spotify of van de NAS en wellicht chromecast

Wat heb je zelf al gevonden?
Als ik met de pricewatch in de weer ga vind ik:
Marantz NR1508
Pioneer VSX S520D
Yamaha RX-S601D

Ik krijg de indruk dat de opinie op internet is dat van deze drie merken Marantz het 'mooiste' geluid geeft (hoe subjectief dat dan waarschijnlijk ook is).

Welke vragen heb je hier nog over?
Tja, de reden dat ik hier naar aan het kijken ben is het komende 'black friday'/'cyber monday' gebeuren waar ik wellicht ergens een mooie korting tegenkom, dus het is allemaal een beetje korte termijn werk geworden :S Ik heb me nog niet heel erg kunnen verdiepen in de materie en moet ook bekennen dat mijn interesse niet echt bij het audiogebeuren ligt. Ik verwacht zeker niet dat jullie het uitzoekwerk voor me doen, maar ik hoop in ieder geval dat iemand me kan behoeden voor een miskoop. M.a.w. zit er tussen deze 3 eentje die er met kop en schouders boven uitsteekt, welke kan ik beter vermijden en waarom, etc. Ik ga er zelf vanavond ook nog tijd insteken met het opzoeken van reviews e.d., maar alle hulp is welkom.