Pakket van Aliexpress niet afhalen?

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 156530

Topicstarter
Een paar weken geleden heb ik een telefoon besteld op Aliexpress. Nu wacht ik al 2 weken op bezorging via DHL Express, maar iedere keer als ik een afspraak maak komen ze niet opdagen of veel te laat waardoor ik al niet meer thuis ben. Ze leveren helaas alleen overdag en als je er niet bent kun je je pakket 30 km verder zelf op gaan halen en dat is voor mij zonder auto niet haalbaar.

We zijn nu 4 weken verder sinds ik de telefoon besteld heb en inmiddels is hij hier goedkoper geworden. Ik wil de telefoon van Aliexpress dus niet meer. Ik heb bij de verkoper al aangegeven dat het bezorgen een probleem is en dat ik de telefoon inmiddels niet meer wil. hij lijkt echter niet echt mee te werken en belt zelfs naar DHL om te zeggen dat ze het pakket niet terug mogen sturen.

Volgens de verkoper kost terugsturen me 150 dollar (?) maar is dat echt zo? 150 dollar is precies de waarde van de telefoon. Maar ik weet niet of het me nog lukt om dat ding zelf op te gaan halen. Inmiddels staat het pakket in transit en lijkt hij terug gestuurd te worden naar China.

Iemand ervaring hiermee en wat kan ik nu het beste doen?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Beetje lullig voor de verkoper: het gaat mis bij DHL. Met het product en verzending vanuit China is op zichzelf dus niks mis geweest.

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-06 11:22
Ik snap de verkoper wel. Jij wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en omdat je zelf geen trek hebt om de telefoon op te halen moet DHL hem maar retour sturen. Als je spul goedkoop uit China wilt hebben, dan moet je ook de nadelen accepteren. Je had natuurlijk ook de telefoon op je werk, buren, familie, ... kunnen laten afleveren...

[ Voor 15% gewijzigd door BugBoy op 23-11-2017 19:09 ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-06 17:21

Foamy

Fulltime prutser

BugBoy schreef op donderdag 23 november 2017 @ 19:08:
Jij wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en omdat je zelf geen trek hebt om de telefoon op te halen moet DHL hem maar retour sturen.
Wellicht wil hij hem niet ophalen omdat de verkoper er voor zou zorgen dat deze bij hem thuis afgeleverd wordt? Als de verkoper door brakke verzendwijze daar niet aan kan voldoen, dan moet dat niet het probleem van TS worden lijkt me zo.

blub

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Na 2 gefaalde afspraken, heb je bij DHL de mogelijkheid om een klacht-afspraak te maken. Maar alleen als DHL steeds fout zat.

Bellen met ze, situatie uitleggen, nieuwe afspraak tot op 30 minuten nauwkeurig maken op willekeurige andere plek in hetzelfde land.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Foamy schreef op donderdag 23 november 2017 @ 20:27:
[...]

Wellicht wil hij hem niet ophalen omdat de verkoper er voor zou zorgen dat deze bij hem thuis afgeleverd wordt? Als de verkoper door brakke verzendwijze daar niet aan kan voldoen, dan moet dat niet het probleem van TS worden lijkt me zo.
Het wordt toch wel normaal gezien in de bezorging branche dat ze niet eeuwig bij je blijven langskomen. Op een gegeven moment moet je het op een depot afhalen.

Dat de koper de telefoon niet meer wil omdat deze goedkoper is geworden is natuurlijk niet erg netjes. Dan moet je bij een NL keten kopen die een laagste prijsgarantie geeft, meestal voor 14 dagen.

Koper had natuurlijk van te voren kunnen weten dat hij overdag niet thuis zou zijn[ ivm werk neem ik aan] en dat levering daardoor een probleem kon zijn.

Normaal gezien gaat een pakket dat niet af te leveren is retour afzender. De verkoper zal dan contact opnemen om het opnieuw te zenden of een refund te geven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BugBoy
Je koopt in China. Iedereen weet dat je dan geen top notch service hoeft te verwachten. Dit soort bezorging is heel normaal. TS heeft dit gewoon grotendeels aan zichzelf te danken. Ik heb zo'n hekel aan deze houding. Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, alle verantwoordelijkheid op een ander afschuiven en daarna de andere partij met een probleem opzadelen.

Als ik de verkoper was zou ik het retourpakket niet terugnemen. Hoeft hij ook niet, want valt niet onder EU regelgeving.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-06 17:21

Foamy

Fulltime prutser

Medione1210 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 20:47:
Het wordt toch wel normaal gezien in de bezorging branche dat ze niet eeuwig bij je blijven langskomen. Op een gegeven moment moet je het op een depot afhalen.
En:
Je koopt in China. Iedereen weet dat je dan geen top notch service hoeft te verwachten. Dit soort bezorging is heel normaal.
Om de TS dan maar te quoten:
Nu wacht ik al 2 weken op bezorging via DHL Express, maar iedere keer als ik een afspraak maak komen ze niet opdagen of veel te laat waardoor ik al niet meer thuis ben.
Om het maar wat lomp te zeggen: Wat de fuk de moet je dan? Als een door de verkoper gekozen bezorger niet komt opdagen op het afgesproken tijdstip.. En dan ook niet eenmalig, maar meerdere keren. Op een gegeven moment houdt het ook een keer op natuurlijk.

blub

• Medione1210
Foamy schreef op donderdag 23 november 2017 @ 23:17:
[...]

En:

[...]

Om de TS dan maar te quoten:

[...]

Om het maar wat lomp te zeggen: Wat de fuk de moet je dan? Als een door de verkoper gekozen bezorger niet komt opdagen op het afgesproken tijdstip.. En dan ook niet eenmalig, maar meerdere keren. Op een gegeven moment houdt het ook een keer op natuurlijk.
DHL komt, net als andere vervoerders, op een bepaalde dag een binnen een bepaald tijdvak iets afleveren. Ben je niet thuis dan komen ze nog een keer of laten een briefje achter met het verzoek te bellen voor een nieuwe afspraak.
Nu krijg ik zelf regelmatig via DHL pakketten en ik herken niet dat ze afspraken niet zouden nakomen.
TS zegt dat ze 'niet komen opdagen of veel te laat'. Welke van de twee is het?
Als DHL inderdaad iets te verwijten valt dan heeft TS een punt en moet hij een klacht bij DHL neerleggen. De verkoper kan hier verder ook niets aan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ze leveren helaas alleen overdag en als je er niet bent...
Alleen hierom al, waarom koop je dan überhaupt iets per postorder ?
MediaMarkt is 's avonds open, ja is duurder, maar verder raak je redelijk out of options als je geen bezorgadres voor overdag hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:51
[...]

Dat slaat de plank mis. DHL heeft immers geprobeerd het pakketje te leveren. Dat TS niet thuis is kan gebeuren, dan heb je een kaartje in de deur met een dag en tijdvak wanneer ze opnieuw komen en volgens mij kun je dan met de info op het kaartje ook een ander bezorgmoment aanvragen of een adreswijziging doorgeven. Iedere keer niet komen opdagen kan ik me weinig bij voorstellen, ze hoeven maar 2 keer te komen en dan gaat het naar een afhaallokatie.
Als je weet dat je overdag bijna nooit thuis bent, moet je van te voren iets regelen (laat het bezorgen op je werk of bij bekenden). Of betaal meer en koop gewoon in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rouchken11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-06 14:57
Om even advocaat van de duivel te spelen: ik heb het ook al voorgehad bij DHL dat de pakketbezorger de 1ste maal niet eens de moeite deed om aan te bellen. Ik werkte die dag van thuis en toch heeft hij, zonder aanbellen gewoon een briefje in de bus gestoken dat ik er niet was

Diezelfde avond nog online een afspraak ingezet voor 2 dagen later en wat doet DL ? Ze proberen het gewoon toch meteen de dag erna (ipv 2 dagen later zoals in mijn afspraak gezet) te leveren. En ja, daarna ging het richting depot en moest ik het daar maar gaan uithalen.

Uiteindelijk is het wel rechtgezet geraakt na veel te veel rondbellen (en met de gratie van één meelevende persoon aan de telefoon)

Om maar te zeggen dat er in ieder systeem wel eens iets mis kan gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 22:12
Is dit niet een typisch gevalletje van wie zijn blaren brand???

Een wijze raad is om soms eens de schuld bij jezelf te leggen. Waarschijnlijk heb je zelf voor deze bezorgingsmetode gekozen en is dat geaccepteerd.

Je hebt overigens nul rechten en boos worden op de verkoper of bezorger is ook niet helemaal eerlijk. Ik zou de telefoon gewoon ophalen, neem de bus, ga liften of wat dan ook.

Ik geef de verkoper groot gelijk. Bestellen in China is nou eenmaal niet hetzelfde als bestellen bij de mediamarkt.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:07
Anoniem: 156530 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 19:04:
Volgens de verkoper kost terugsturen me 150 dollar (?) maar is dat echt zo?
Je hebt ook nog iets in de vorm van omzetderving naast het feit dat die telefoon wel heel erg lang in de pijplijn zit. Misschien is het inmiddels voor de verkoper ook deels onverkoopbaar geworden. Het is ook een beetje je eigen schuld, je hebt namelijk ook gewoon de plicht om het pakket aan te nemen wanneer jij een koopovereenkomst sluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

retour naar ali betekend niet automatisch een geannuleerde koop. Vaak sturen ze het dan nog een keer op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11:33
Als je Nederlandse rechten wou, had je in Nederland moeten bestellen.
De telefoon retour nemen hoeft de verkoper niet.

Postbezorging is (bijna) nooit precies op tijd. Als jij zelf dan maar van huis weg gaat, vind ik het toch wel een beetje je eigen schuld.

Ik heb ook geen auto, maar als het moet kan ik me wel 30Km verplaatsen. Openbaar vervoer bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Medione1210 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 20:47:
[...]

Het mag ook als normaal gezien worden dat je daarvoor niet 30km enkele reis hoeft te rijden.
Dat DHL weigert om in elke fatsoenlijke stad een afhaalpunt te regelen, of überhaupt op bijvoorbeeld een zaterdag te bezorgen, tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:42
toolkist schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 23:05:
[...]

Het mag ook als normaal gezien worden dat je daarvoor niet 30km enkele reis hoeft te rijden.
Dat DHL weigert om in elke fatsoenlijke stad een afhaalpunt te regelen, of überhaupt op bijvoorbeeld een zaterdag te bezorgen, tja...
Maar met 1500 afhaallocaties in een dichtbevolkt land is de kans daarop natuurlijk wel erg klein.
Ik ben in ieder geval wel benieuwd naar waar TS woont, want het lijkt me heerlijk rustig :)

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:45

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Leest dan werkelijk niemand wat TS aangeeft? Het is DHL die meerdere malen de afspraken niet nakomt. DHL is de vervoerder welke ingezet is door de leverancier en daarmee is de leverancier verantwoordelijk.

Als je een afspraakt maakt met een vervoerder dat er geleverd wordt bijvoorbeeld tussen 8:00 en 12:00 en ze komen om 13:00, dan ben je te laat en heb jij je niet gehouden aan de (contractuele) afspraken. Geef je aan binnen een bepaald tijdsbestek af te leveren, maar komt die dag helemaal niet opdagen dan ben je wederom fout.

Als dit zo twee weken aan gaat en het product is inmiddels elders goedkoper te krijgen, dan kan de leverancier ook van mij te horen krijgen dat hij het product terug kan verwachten. Overigens moet er wel ergens een keer contact geweest zijn met de leverancier over het feit dat de levering niet loopt/gaat.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
_Dune_ schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 23:31:
Leest dan werkelijk niemand wat TS aangeeft? Het is DHL die meerdere malen de afspraken niet nakomt. DHL is de vervoerder welke ingezet is door de leverancier en daarmee is de leverancier verantwoordelijk.
Als je in China besteld heb je gewoon niet zoveel rechten. Terugsturen en garantie zijn in de praktijk onhaalbaar. Daar is de prijs dan ook naar. Als TS het product bij Coolblue had besteld had ik hem groot gelijk gegeven, maar dit is het risico dat bij China hoort.

Overigens vind ik het ook lastig te geloven dat je geen manier hebt om een pakketje ergens afgeleverd te krijgen. Afleveren bij buren, werk, afhaalpunt, ... kan vrijwel altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 12:54
Medione1210 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 23:38:
[...]

Nu krijg ik zelf regelmatig via DHL pakketten en ik herken niet dat ze afspraken niet zouden nakomen.
Ik herken het juist wel. Ik heb al meerdere malen problemen gehad met DHL.

Zit je op de afgesproken datum heel de dag thuis. Maak je zo min mogelijk geluid om de bel goed te kunnen horen (wat in mijn huis eigenlijk niet nodig is aangezien het zo gehorig is al de pest), hoor je ineens de brievenbus klepperen. Blijkt zo'n DHL malloot geeneens aangebeld te hebben en direct een briefje in de brievenbus te hebben gegooid. :?

Of ook leuk: Half ingevulde vervolg afspraak briefjes. Zetten ze wel een tijd neer maar geen datum (of andersom). :+

Dat gezegd hebbende: Ik koop nog steeds uit China met als het niet anders kan, DHL shipment. Maar ik ben wel bewust van alle risico's en ben ook bereid om deze te aanvaarden. Maar sommige tweakers (jij niet specifiek :> ) onderschatten de incompetentie van sommige DHL bezorgers.

Tot slot: Het toestel terug sturen? Sry TS, maar dat is een verloren zaak... Ook wel lullig voor de verkoper vind ik persoonlijk.
_Dune_ schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 23:31:
Ja, maar dat toestel terug willen sturen omdat deze nu ergens goedkoper is werkt als een rode lap op een stier. :+

[ Voor 15% gewijzigd door ChojinZ op 25-11-2017 01:14 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
ChojinZ schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 01:10:
[...]

Ik herken het juist wel. Ik heb al meerdere malen problemen gehad met DHL.

Zit je op de afgesproken datum heel de dag thuis. Maak je zo min mogelijk geluid om de bel goed te kunnen horen (wat in mijn huis eigenlijk niet nodig is aangezien het zo gehorig is al de pest), hoor je ineens de brievenbus klepperen. Blijkt zo'n DHL malloot geeneens aangebeld te hebben en direct een briefje in de brievenbus te hebben gegooid. :?

Of ook leuk: Half ingevulde vervolg afspraak briefjes. Zetten ze wel een tijd neer maar geen datum (of andersom). :+

Dat gezegd hebbende: Ik koop nog steeds uit China met als het niet anders kan, DHL shipment. Maar ik ben wel bewust van alle risico's en ben ook bereid om deze te aanvaarden. Maar sommige tweakers (jij niet specifiek :> ) onderschatten de incompetentie van sommige DHL bezorgers.
Wie weet ligt het ook aan de locatie. Ik woon niet in een stad, misschien komt daar een ander slag bezorgers. Hier namelijk zelden tot nooit problemen met bezorgers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Dus in combinatie:
• een inflexible dubbeltje-op-de-eerste rang consument
• een Chinese online verkoper gericht op de massa voor wie de individuele klant niet telt
• een niet op particuliere addressen gerichte bezorgdienst
Dan is een topic een logisch gevolg :+

Dat geld of pakje zal vast wel goedkomen, maar het zal moeite kosten en dat is nog verdiend ook. Typisch geval van op de blaren zitten of if you can't stand the heat stay out of the kitchen.

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 25-11-2017 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Leer mij de vervoersdiensten kennen...

Zit in dezelfde boot, iets besteld en volgens T&T afgeleverd maar niets ontvangen. Postnl trekt zijn handen er vanaf en de seller ziet dat het pakket is ontvangen.

Iets meer OT kan je bij DHL niet kiezen om het bij een servicepunt af te leveren? Dit zal dichterbij zijn dan de 30km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Ik heb de Topicstarter hier niet meer gezien, die is dus toch waarschijnlijk lopend naar de DHL.

Ik denk dat je iedere dag meerdere topics vol kan schrijven met negatieve ervaringen met postbezorging. Er worden per dag dan ook honderdduizenden pakjes verstuurd. En dan gaat er wel eens iets mis. En ik geloof ook meteen dat er gemakzuchtige postbezorgers bij zijn. Vroeger was het een vak om trots op te zijn en de postbode had ook enig aanzien. Maar nu worden postbezorgers uitgeknepen tot op het bot en dan begrijp ik wel dat er figuren bij zijn die er met de pet naar gooien.

Ik begrijp ook nog steeds niet waarom je nog maar spaarzaam kan kiezen voor avond- en zondaglevering.
Aan de andere kant kunnen kopers kiezen voor leveren op een ander (werk) adres en ophalen bij een depot, dus als je weet dat je bijna nooit thuis bent, kies dan voor zo'n optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Sorry maar denk dat je op de blaren kunt gaan zitten ,
Helaas besteld is besteld, en hij is al 4 weken bij DHL
Kan me niet voorstellen dat een chinees web shop je je geld wilt terug geven ,
Als je niet thuis kan zijn steeds, had je je van te voren kunnen bedenken in mijn mening,
Laat de telefoon nu maar gewoon afleveren bij de buren ofzo en klaar,
Helaas wat te veel betaald, je kan niet altijd geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killzonex
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 16:29
Er is toch een regeling dat als het product niet binnen de afgespriken datum er is je een geschil kan openen bij aliexpress en dan kan geld teruggeboekt worden.

Zolang jij niet hebt bevestigd dat je product hebt ontvangen en dhl niet levering heeft bevestigd moet je geschil openen
Pagina: 1