• RoyBoyFTW
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-10-2020
Heyy,
Ik ben van plan om een nieuwe mobiel te kopen, en kan hierbij wel wat advies gebruiken. Ik doe meestal zo'n 2 jaar met mijn mobiel, en heb vaak mid-range toestellen. Ik houd mijn toestel meestal totdat deze niet meer vloeiend werkt en ik geïrriteerd raak aan lag en laadtijd. Mijn eerste mobiel was een lg, wat helaas een miskoop was die ik na een jaar al weg moest doen omdat deze zo goed als niet meer bruikbaar was, daarna had ik een Huawei P7, die ongeveer 2 jaar meeging, en nu hebbik een HTC one m8 die al bijna 2 jaar meegaat. De HTC begint nu steeds langzamer te worden, waar ik vooral last bij heb bij het laden van de camera, whatsapp en het multitasken. Zoals te merken is aan voorgaande toestellen heb ik altijd toestellen van rond de 300 euro gehad.

Wat is je budget?
Ik zou max ongeveer 400/500 willen uitgeven, maar voor mobiels die me echt aanspreken zou ik wel wat over het budget willen gaan.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ben een jongen van 16 jaar en gebruik mijn mobiel dus vooral voor social media, muziek afspelen, filmpjes kijken, voor school en voor bellen. Ik heb nu een HTC one m8. Ik verwacht de mobiel vloeiend te kunnen gebruiken zonder lange laadtijden en wil graag zonder lag werken. Doordat ik nu een HTC one m8 heb, die vrij goed geluid heeft, zou ik graag willen dat mijn volgende mobiel dit ook heeft maar dit is geen vereiste. Ook zou ik het liefst hebben dat de mobiel zo veel mogelijk op de laatste android draait. Al hoord een mobiel die aan te raden is bijvoorbeeld bij het android one project zou ik deze versie beslist kiezen. Als de mobiel niet gegarandeerd op de laatste software kan draaien zou dit niet heel erg zijn zolang deze mobiel maar goede custom roms heeft op de laatste versie die goed werken op de mobiel.

Wat heb je zelf al gevonden?
De HTC die ik nu heb ben ik zelf zeer tevreden mee, waardoor ik bij het zoeken naar een nieuwe mobiel vaak weer terechtkwam bij HTC. De mobiels die ik tot nu toe heb gevonden zijn de OnePlus 3T voor €496, de OnePlus 5T (8gb versie) voor €558,99/OnePlus 5T (6gb versie) voor €498,99, de HTC U11 voor €588, de HTC U Ultra voor €339. Dit zijn eigenlijk per merk dezelfde mobiels, maar opvolgers (zover ik begrijp), en zit bij deze te twijfelen omdat ik niet weet welke mobiel het best presteerd voor de prijs.

Voor de rest wil ik geen iphone, ook gaat mijn voorkeur uit naar geen samsung en lg, geen lg ligt aan mijn eerder genoemde ervaring. Ik weet dat lg zeer verbeterd is de laatste jaren, maar het zit gewoon tussen mn oren geknoopt 8)7

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

mvg

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Ik zou adviseren tussen de HTC U Ultra en de Oneplus 5T. De 5T is de huidige top qua processor en geheugen, en de Ultra is feitelijk de top van vorig jaar, en dat zie je in de lagere prijs. De rest zou ik uit je keuze laten vallen omdat ze buiten budget vallen of te duur zijn in verhouding met de overige keuzes (denk aan een Oneplus 3T van vorig jaar voor dezelfde prijs als de 5T nu).

• RoyBoyFTW
bedankt voor het advies. Denk je dat de OnePlus de +- 200 euro extra voor de 5T tegenover de HTC U Ultra het waard is of zou je die 200 euro besparen? en voor de OnePlus, zou je de 6gb of de 8gb versie aanraden? aan opslag heb ik aan 64gb wel meer dan genoeg, dus daar gaat het mij niet om, het me puur om de ram

[ Voor 35% gewijzigd door RoyBoyFTW op 23-11-2017 21:28 ]

• RoyBoyFTW
het wordt dus of de htc u ultra voor 289 euro, of de oneplus 5t 6 (498,99 euro) of 8gb (558,99 euro) versie. welke zouden jullie mij aanraden?

[ Voor 10% gewijzigd door RoyBoyFTW op 24-11-2017 13:29 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

6GB of 8GB maakt weinig uit voor Android. Tenminste, ik ken weinig mensen die regelmatig klagen dat Android "vol" is met 6GB RAM. Sterker nog, zelfs duurdere toestellen worden met 4GB verkocht van andere fabrikanten, zeg maar.

Koop waar jij je lekker bij voelt (ook financieel) in dit geval.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• RoyBoyFTW
bedankt voor jullie advies! Dit heeft mij heel erg geholpen:)

edit: toch nog een klein vraagje... welke mobiel denken jullie dat over een langere periode voordeliger is? zou de oneplus bijvoorbeeld langer meegaan dan de htc, waardoor de htc eerder vervangen moet worden, en uiteindelijk toch duurder word?

[ Voor 66% gewijzigd door RoyBoyFTW op 24-11-2017 13:45 ]

• swhnld
Het is een simpel rekensommetje, stel je doet 2 jaar met de HTC, dan kost deze 144,50 Euro per jaar. Om dezelfde waarde te halen uit de Oneplus moet je er 3 jaar en 5 maanden mee doen.
Aangezien je zelf aangeeft gemiddeld 2 jaar te doen is dat wel je antwoord (los van kapot vallen / verlies e.d.).

• RoyBoyFTW
denk je dat de oneplus 3,5 jaar mee zou gaan? aangezien dit wel een veel higher end mobiel is dan dat ik hiervoor heb gehad. (los van schade, verlies etc)

[ Voor 16% gewijzigd door RoyBoyFTW op 24-11-2017 14:22 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een telefoon gaat zo lang/kort mee als je zelf wil. Er komt alleen wel een punt dat je geen firmware-updates meer krijgt van de fabrikant en dan mis je bepaalde security. En na een tijdje gaan bepaalde apps niet meer werken daardoor en/of je mag ze niet meer updaten. De OP5 en U11 krijgen 2 tot 3 jaar updates "zeggen de fabrikanten" en over de periode daarna doen ze (nog) geen uitspraken.

Zonder jouw portomonnee te kennen; ik vind zelf de grens rond de 600 Euro liggen en dan "ergens na 2 jaar" ga ik kijken of ik iets anders wil. Zo niet, dan doe ik er even langer mee. Zo wel, dan koop ik een nieuwe. Ik ben dan ook iets realistischer/liefhebben qua ontwikkelingen. GSMs gaan 2 tot 3 jaar mee bij me. Consoles tot de nieuwste uit komt. Auto ook maar 3 of 4 jaar. Maar daar staat wel een stukje planning en financiering tegenover, natuurlijk.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• swhnld
RoyBoyFTW schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:22:
denk je dat de oneplus 3,5 jaar mee zou gaan? aangezien dit wel een veel higher end mobiel is dan dat ik hiervoor heb gehad. (los van schade, verlies etc)
Hoe lang die mee gaat hangt van gebruik af. Ik koop ongeveer om het jaar een nieuw toestel omdat ik het leuk vind en het een soort hobby is.
Ik kan de Oneplus goed aanraden, heb zelf een Oneplus 3 gehad afgelopen jaar en er veel plezier aan beleefd (en nu een Note 8 genomen om te kijken hoe zo'n pennetje werkt en bevalt - ook een prachtig toestel maar wel erg duur en de eerste waarbij ik mij genoodzaakt voelde een hoesje eromheen te doen vanwege angst op beschadiging door vallen). De Oneplus 3 werd toen veel gekocht door mensen die van een HTC M7 afkwamen, dus komende vanaf de M8 is de Oneplus geen gekke keuze.
De belangrijkste vraag is, vind jij het waard?

• AeroR
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-11 23:53
De Nokia 8 lijkt me ook een goede optie voor jou als ik je wensen bekijk. Heeft al een update naar Android 8, en vandaag voor 399 euro te krijgen. Qua specs misschien iets minder dan de OnePlus 5T, maar is ook 100 euro goedkoper.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:23
Met de Oneplus 5T ga je wel even vooruit kunnen. Als software updates op het gegeven moment ophouden kan je altijd nog naar een custom rom switchen! Dit kan niet op elk toestel daar heb je dan wel weer voordeel mee met Oneplus en je behoud je garantie gewoon!
Pagina: 1