+-8 jaar oude voeding vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• spacekever
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 30-03 15:34
Hoi,

Ik heb een nieuw systeem gebouwd (gpu ontbreekt nog). De voeding (coolermaster silentpro 500w) heb ik uit mijn oude systeem meegenomen. Deze is nu +-8 jaar oud. Heb van mensen in mn omgeving vernomen dat dit geen kwaad kan en heb tot nu toe ook geen problemen gehad.

Mijn vraag is; als ik ga upgraden naar een zwaardere gpu (rx580 of gtx 1070), is het dan noodzakelijk om deze voeding te vervangen? :?

systeem: Ryzen 5 1600, ASUS B350 Prime, Corsair Vengeance 3000mhz DDR4, SSD, 2 HDD's en nu dus nog een GTX760.

Alle reacties

Verwijderd

De condensatoren in die specifieke voeding zijn na 8 jaar wel op. Nieuwe videokaart of niet, je doet er verstandig aan hem sowieso te vervangen :). Als de condensatoren versleten zijn merk je overigens meestal niet in het begin, maar ondertussen kunnen deze de ruis dan niet meer goed wegfilteren wat voor de componenten die aan de voeding zitten niet fijn is. De kans is groot dat 1 of meerdere van de Su'scon's and Teapo's die er in zitten niet helemaal goed meer zijn.

Wat zou je budget zijn voor een nieuwe voeding?

• spacekever
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 30-03 15:34
Oke. Budget heb ik niet echt. Wat nodig is, is nodig.

Verwijderd

Met een pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W heb je een prima vervanger. Aan 400 watt heb je genoeg voor een RX 580, GTX 1070 of GTX 1080. Voor deze voeding kun je denken aan een verwachte betrouwbare levensduur van zo'n 8 jaar en hij is ook erg stil.

Voor een wat hogere prijs is een pricewatch: Corsair TX550M V2 ook een goede keuze. Bij deze voeding kun je denken aan een levensduur van 10 jaar of nog langer, ook is hij efficiënter dan de be quiet! en heeft hij natuurlijk meer vermogen. Iets als GTX 1080 Ti is hiermee ook prima mogelijk.