Vraag

Verwijderd

Topicstarter
!
Groetjess

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2017 19:45 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 25-11-2017 12:30)

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:36
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2017 @ 17:12:
Ik ben beginnend fotograaf en wil verder gaan in Foodfotografie maar ook in dieren (huisdieren) fotografie.
Nu heb ik al veel rond gekeken en zit ik te twijfelen tussen de Canon 6D mark ii en de Canon 6D.

Ik zie de verschillen, maar ik weet nog niet wat ik moet doen.

Mijn vraag is dus:
Voor deze soorten fotografie, wat zou dan het beste zijn?

Het is een grote aankoop dus daarom probeer ik er lang over na te denken.
Maar de Canon 6d heeft nu een black friday sale van 150 euro korting
en de Canon 6d mark ii heeft een gratis box erbij van het perfecte plaatje.

Heeft iemand een tip of idee?

Alvast bedankt!
Groetjess
Eerste idee is om die korting / extra's even los te laten, dat stelt namelijk weinig voor. De 6D is sowieso al een stuk goedkoper en 2e hands al helemaal. Heb je wel gekeken wat de verschillen zijn tussen de twee camera's? Dat is namelijk het belangrijkste.

Grootste verschil is namelijk de autofocus welke bij de 6D erg simpel is vergeleken met de 6D II. Eten op tafel rent niet weg maar een huisdier vaak wel, iets om rekening mee te houden.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:36
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2017 @ 17:12:
Ik ben beginnend fotograaf en wil verder gaan in Foodfotografie maar ook in dieren (huisdieren) fotografie.
Nu heb ik al veel rond gekeken en zit ik te twijfelen tussen de Canon 6D mark ii en de Canon 6D.

Ik zie de verschillen, maar ik weet nog niet wat ik moet doen.

Mijn vraag is dus:
Voor deze soorten fotografie, wat zou dan het beste zijn?

Het is een grote aankoop dus daarom probeer ik er lang over na te denken.
Maar de Canon 6d heeft nu een black friday sale van 150 euro korting
en de Canon 6d mark ii heeft een gratis box erbij van het perfecte plaatje.

Heeft iemand een tip of idee?

Alvast bedankt!
Groetjess
Eerste idee is om die korting / extra's even los te laten, dat stelt namelijk weinig voor. De 6D is sowieso al een stuk goedkoper en 2e hands al helemaal. Heb je wel gekeken wat de verschillen zijn tussen de twee camera's? Dat is namelijk het belangrijkste.

Grootste verschil is namelijk de autofocus welke bij de 6D erg simpel is vergeleken met de 6D II. Eten op tafel rent niet weg maar een huisdier vaak wel, iets om rekening mee te houden.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
@Ventieldopje

Heel erg bedankt,

Ik heb ernaar gekeken en voor beweging is de 6D mark ii beter.
Het enigste waar ik mee zit is het dynamisch bereik.
Er staat veel op internet dat de mark ii slecht is met een lage ISO. Maar ik kan nergens vinden of dit ook echt klopt of alleen studio metingen zijn, waar je niks van merkt tijdens het fotograferen.

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-08 17:02
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2017 @ 17:29:
@Ventieldopje

Heel erg bedankt,

Ik heb ernaar gekeken en voor beweging is de 6D mark ii beter.
Het enigste waar ik mee zit is het dynamisch bereik.
Er staat veel op internet dat de mark ii slecht is met een lage ISO. Maar ik kan nergens vinden of dit ook echt klopt of alleen studio metingen zijn, waar je niks van merkt tijdens het fotograferen.
Voor de meeste beginners niet relevant.

Rationeel zou ik als beginner een 6D aanschaffen. Een 6D II is natuurlijk nog mooier, ik denk alleen rationeel voor een beginner de mindere keus.

Bij een 6D kun je ook zoeken naar tweede hands.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30
DR is op de 6D1 gewoon beter. Een 6D2 heeft een betere AF unit, en zelfs dáárover wordt geklaagd: https://www.dpreview.com/...n-eos-6d-mark-ii-review/7

Op internet heb ik al genoeg artikelen gevonden (en youtube filmpjes) die aantonen dat op native iso zelfs de 80D beter scoort op DR gebied. (moet je perse fullframe hebben? de 80D is wellicht ook een goeie optie).
Je kunt huisdieren prima met de 6D fotograferen (middelste focuspunt). Foodfotografie is stilleven, dan ga je meer profiteren van DR, alhoewel de DR niet echt groot is bij food.

Klinkt mij in de oren alsof je prima af bent met de 6D1.
Volgens mij zijn er betere alternatieven dan de 6D2 als je echt burstrate en goeie AF wilt. Heb je al eens gekeken naar de Nikon D750?

[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 23-11-2017 20:57 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:04
ik moet altijd een beetje gniffelen om dit soort topics. Een apparaat van 2000 euro overwegen omdat er een gratis box bij zit....

nu on topic.
waarom Canon,
waarom full frame,
welk objectief wil je
wat is het totale budget

voor mijn gevoel ben je een redelijke beginner, dus ik zou een goedkopere camera met goed objectief aanschaffen, om zo gevoel te krijgen bij wat je wil, en waar je dan tegenaan loopt. Sinds een tijdje heb ik een Fuji camera. Ik ben daar enthousiast over, en hou me daarom minder bezig met het assortiment van andere merken, dus ik kan je niet goed adviseren wat nu het beste voor het geld is.

[ Voor 5% gewijzigd door 107mb op 24-11-2017 13:06 ]

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:53
Voor food photography is een klapscherm echt enorm handig. Koop een camera met een goed bruikbaar klapscherm en een goede autofocus voor bewegende onderwerpen. Besteedt je geld meer aan lenzen en licht (erg handig voor food photography) dan aan een (dure) full frame body. Een 77D doet het ook al heel goed. Schaf daarbij een Sigma 17-50 f/2.8 OS en misschien nog een Canon 70-200 f/4 aan. Dan geef je minder uit dan aan alleen de 6D2 body en houd je geld over voor een paar lampen met softboxen. Een statief met middenkolom die gekanteld kan worden en 3 weg kop zijn ook erg handig voor food photography.

[ Voor 9% gewijzigd door Universal Creations op 23-11-2017 23:00 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:51

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topic even naar hardware verplaatst :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel allemaal voor jullie reactie.
Ik ben fotografeer al een hele tijd maar niet als professioneel.
Mijn budget is rond de 2600 euro.
Zelf vind ik het moeilijk om voor de 6D te gaan door de lagere pixels en vind het klapscherm inderdaad ook heel handig bij de 6D mark ii. Maar door de negatieve reacties over het dynamisch bereik van de mark ii ben ik gaan twijfelen, fotografeert hij echt zo slecht op 100 ISO?

De boxset is niet zo zeer een reden waarom ik hem zou kopen maar het is altijd iets fijns om erbij te krijgen als je zo'n groot bedrag betaald.

Ook wil ik zeker een full frame camera, ik ben onderweg om een bedrijfje op te starten voor na mijn fotografie studie. Ik vind het dan fijner om een full frame camera te hebben.

En dan heb ik natuurlijk ook nog zoiets, als ik nu toch zoveel geld uitgeef dan geef ik liever (in verhouding) iets meer uit voor wat beters dan dat ik later weer meer geld uit moet geven. Ben namelijk een student en die staan bekend om weinig geld...

Het is ook niet zo dat ik een beginnend fotograaf ben die maar wat doet, het is niet de bedoeling dat ik zo overkwam. Ik ben op zoek naar een goede kwaliteit camera voor de soorten fotografie die ik uitoefen. Een camera voor een professionele fotograaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Je wil een fullframe, maar waarom dan? Wat biedt een fullframe jou wat een aps-c camera niet biedt? Een FF camera kopen en vervolgens besparen op glas levert je namelijk geen enkel voordeel en het kost je nog altijd meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind zelf dat het meerdere voordelen heeft zoals kleinere scherptediepte, minder ruis, meer scherpte en maakt gebruik van het volledige bereik van objectieven.

Ik vind dit genoeg reden om naar een full frame over te gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30
Ik begin me een beetje af te vragen wat je met het topic wilt bereiken want het klinkt alsof je eigenlijk je keuze al gemaakt had en hier bevestiging zoekt. By the way ik snap de relatie niet tussen FF en scherpte wat je daar aanhaalt....
Koop lekker die 6d2 en geniet van je FF sensor en het klapschermpje en AF en burstrate ;)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 13:34
Deathchant schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 10:02:
Koop lekker die 6d2 en geniet van je FF sensor en het klapschermpje en AF en burstrate ;)
en de gratis box niet te vergeten...

(idd een lekker vervelend troldraadje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:26
Aangezien je niet gemeld hebt welke objectieven je al in bezit hebt:

Zou mijn advies zijn om voor een Nikon D750 te gaan.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 09:58:
Ik vind zelf dat het meerdere voordelen heeft zoals kleinere scherptediepte, minder ruis, meer scherpte en maakt gebruik van het volledige bereik van objectieven.
Dit geldt alleen als je lichtsterk glas erop zet. En volledig bereik van lenzen? Dat heb je ook met aps-c lenzen op een aps-c camera.
Als je voor een 6D2 gaat en je zet er vervolgens f/4 zoomlenzen op (om maar iets te noemen), verdwijnen alle bovenstaande voordelen t.o.v. een f/2.8 lens op een aps-c camera.
Dat is waar ik al eerder op doelde.
Meer scherpte kun je bereiken met het juiste glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:28
Zo te zien heeft TS geen hulp meer nodig, daarom gaat hier een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.