Dropdown met waarde uit tweede kolom

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Lansluaght
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-03-2024
Mijn vraag
Ik wil gebruik maken van een dropdown menutje waarin keuzes worden weergegeven uit kolom A, zeg: A, B, C, D, V. Naast kolom A staat kolom B, waarin waardes staan voor A, B, C, D, V. Ik wil dat er in de dropdown keuzeopties gegeven worden uit kolom A, maar dat de waarde uit kolom B verschijnt.

Voorbeeld: Ik heb een aantal automodellen en hun PK's staan. Ik wil dat cliënten kunnen kiezen voor het model, maar dat het aantal PK wordt weergegeven in de dropdown cel.

Wie weet? Mijn googlefu is niet sterk genoeg om mijn frustratie de baas te blijven.

Alle reacties

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:28
Misschien moet je even aangeven in welke software je dit wilt doen? Ik neem aan Excel?
Klinkt als iets wat je met data validatie kan oplossen, mogelijk met een naam voor een bereik.

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:16
Een combinatie van gegevensvalidatie en lijsten, wellicht i.c.m. met VERT.ZOEKEN() en/of INDEX() moet dit volgens mij prima kunnen. Je zult dan, denk ik, wel een hulpkolommetje nodig hebben..

Hoe zit je data er uit, en wat heb je al geprobeerd? Wat lukte wel, wat niet? Waar loop je op vast?
Als je je vraag vertaalt naar het Engels, vind je middels google ongetwijfeld een paar prachtige antwoorden op stackoverflow.

beginpunt?: https://www.myexcelonline...mple-with-drop-down-list/

[ Voor 9% gewijzigd door breew op 23-11-2017 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zed85
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-07-2021
spam

[ Voor 90% gewijzigd door Lustucru op 03-12-2017 10:15 ]